GAC AION HT בישראל

GAC AION HT, רכב הפרימיום של AION הגיע לישראל. ה-AION HT הוא רכב פנאי חשמלי מרווח וגדול, עם טווח נסיעה מוצהר של 445 ק״מ, והמחיר? החל מ-182,990 ש״ח.

אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון משיקה מותג חדש-ישן בישראל: איון מבית GAC, יצרנית רכב סינית. דגם חשמלי של החברה הגיע בעבר לישראל (ה-GE3), הדגם לא זכה לפופולאריות בעבר, בעיקר בשל מגבלה של טעינה מהירה (הדגם בזמנו לא תאם לעמדות הטעינה בארץ). אך כעת GAC חוזרת לישראל עם מותג חשמלי ייעודי – איון (AION), שמיועד גם לשוק האירופאי (ולישראלי), ועם שלושה דגמים מעניינים.

הדגם הבכיר מבין השלושה נקרא AION HT – רכב פנאי חשמלי מרווח עם אבזור עשיר. מידותיו של ה-AION HT ממצב אותו מול מתחרות כמו אקספנג G9, או זיקר 001, והוא גדול במעט מדגמים כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

AION HT הוא דגם הפרימיום של המותג, והוא מצויד באבזור עשיר יותר משאר דגמי AION, הדגם מציע טווח נסיעה מוצהר של 445 ק״מ והנעה אחורית בהספק של 245 כוחות סוס.

סוללה, טווח, הנעה

בדומה לשאר דגמי AION שהגיעו לישראל, גם AION HT נמכר בגרסה אחת (ורמת אבזור אחת), המצוידת בסוללה של 72.7 קוט״ש, המספקת טווח נסיעה של 445 ק״מ לפי התקן. טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-400 ק״מ לטעינה.

לדגם טעינה מהירה בהספק של 160 קילוואט, המאפשרת לו להטעין את הסוללה מ-30% ל-80% ב-28 דקות, או לחלופין לקבל טווח נסיעה נוסף של 100 ק״מ ב-10 דקות של טעינה.

מבט צד על GAC AION HT

למרות שמדובר בדגם פרימיום, ביצועי הטווח והטעינה המהירה שלו פחותים משל דגם ה-AION V, שמצויד בסוללה גדולה יותר, ולו טוווח נסיעה מוצהר של 510 ק״מ, יחד עם טעינה מהירה מאוד בהספק של 180 קילוואט. במובן הזה מדובר בהחלטה מוזרה של הקונצרן לייצר רכב פרימיום עם טווח נמוך יותר מהדגם הזול יותר.

הרכב מגיע עם הנעה אחורית בהספק של 245 כ״ס עם 31.5 קג״מ, המאפשרות לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש ב-7.1 שניות.

הדגם תומך גם ב-V2L, פונקציונליות שמאפשרת לספק חשמל למכשירים חיצוניים, מטענים (למחשב נייד ואפילו קורקינט), ציוד עבודה ולציוד בשטח.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב וסביבת הנהג של GAC AION HT

כפי שאמרנו, ה-AION V הוא רכב פנאי מרווח – בסיס גלגלים של 2,935 מ״מ מספק תא נוסעים מרווח, שממצב אותו בין המודל Y (עם 2,890 מ״מ) ליונדאי איוניק 5 (עם 3,000 מ״מ). בסיס הגלגלים הארוך של הדגם מתקבל הודות לפלפטפורמה החשמלית, שהופך אותו למרווח יותר מדגמים כמו סקודה קודיאק (2,789 מ״מ). לדגם יש תא מטען גדול של 670 ליטרים, יחד עם תא מטען קדמי בנפח של 70 ליטרים.

טופס ייעוץ - דגם של רכב חשמלי

מעוניינים בGAC AION HT?

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ורכישה

פנים הרכב מעוצב בסגנון נקי ויוקרתי. בתחום האבזור הרכב מצויד במסך מולטימדיה בגודל 14.9״ עם תמיכה באפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8.88", מערכת שמע עם 22 רמקולים של Dolby Atmos, הגה מחומם, מושבים קדמיים חשמליים עם אוורור, חימום ועיסוי, חימום למושבים האחוריים, שמשות אחוריות כהות, בקרת אקלים דו איזורית, גג פנורמי עם וילון חשמלי ותאורת אווירה.

בתחום אבזור הבטיחות הדגם מצויד ב-6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבים עם תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטח מת, , בלימת חירום אוטמטית ועוד, עם דירוג אבזור בטיחות של 4 מתוך 8.

עלויות טעינה ואחזקה

טעינה מלאה של הדגם מעמדת טעינה ביתית צפויה לעמוד על כ-48 שקלים בלבד – לפי טווח נסיעה של 400 קילומטרים בפועל מדובר על עלות חשמל של 12 אג׳ לקילומטר. לצורך השוואה רכב בנזין מקביל צורך דלק בעלות של כ-60 אג׳ לקילומטרים – בנסועה שנתית של 20 אלף קילומטרים מדובר בחסכון שמתקרב ל-10,000 שקלים בשנה.

מעבר לכך אתם צפויים לחסוך גם בתחזוקה של הרכב – רכבים חשמליים לא דורשים טיפולים מורכבים ויקרים, ולא בתכיפות גבוהה – שגרת הטיפולים של AION HT היא כל שנתיים או 60 אלף קילומטרים.

לרכב יש גם אחריות מלאה של 8 שנים או 160 אלף קילומטרים, יחד עם אחריות סוללה של 8 שנים או 200 ק״מ.

מחירון

  • GAC AION HT – החל מ-182,990 ש״ח.
טופס ייעוץ - דגם של רכב חשמלי

מעוניינים בGAC AION HT?

השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ורכישה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button