
בעוד שיצרניות הרכב הסיניות כבר החלו להציף את השוק בדגמים חשמליים במחירים נגישים בשנים האחרונות, התחרות בין יצרניות הרכב האירופאיות, האמריקאיות, היפניות והקוריאניות עדיין בעיצומה. הדגמים החשמליים הפופולאריים שמגיעים אלינו מהמערב עולים לרוב מעל 200 אלף שקלים בישראל, וחברות כמו טסלה, יונדאי, קיה, פורד וגם פולקסווגן חוזרות על הרצון וההתחייבות שלהן לספק דגמים חשמליים קטנים יותר, ובמחירים נגישים.
נכון להיום הדגמים החשמליים של מותג פולקסווגן נמצאים בצד היקר יותר מכלל הדגמים שלהם – כך לדוגמה פולקסווגן טי-קרוס הלא חשמלי עולה בישראל 149 אלף שקלים, זאת לעומת פולקסווגן ID.4 החשמלי, שמחירו החל מ-234 אלף שקלים.
גם גרסת הכניסה של פולקסווגן ID.3, הדגם החשמלי עם המחיר הנמוך ביותר של המותג, נמכר באנגליה במחיר גבוה מהטי-קרוס, בקרוב ל-7,000 פאונד (30,000 שקלים). אך האם כל זה עומד להשתנות?
פולקסווגן צפויה לחשוף בשבוע הבא את פולקסווגן ID.2 בתערוכת הרכב של מינכן – החברה מבטיחה כי הדגם יהיה ״מרווח כמו פולקסווגן גולף״ ועדיין ״בר השגה כמו פולו״. בינתיים החברה חשפה טיזר ראשון לדגם המתקרב ובא.
פולקסווגן חשמלית להמונים?

נתחיל מהמחיר. מחירו ההתחלתי של ה-ID.2 צפוי לעמוד על כ-25 אלף אירו (לצורך השוואה מחירו של ה-ID.4 פרו באירופה מתחיל מ-45 אלף אירו, מחיר ה-ID.3 מתחיל מ-32 אלף אירו). מדובר בפער משמעותי, שיכול להביא את מחיר הכניסה גם לאיזור ה-140 אלף ש״ח.
עם זאת צריך לציין שהדגם כנראה יושק עם בשתי גרסאות סוללה – אחת עם 38 קוט״ש והשניה עם 56 קוט״ש, כך לפי דיווחים קודמים של פולקסווגן. אם אכן גרסת הכניסה תצויד בסוללה של 38 קוט״ש, טווח הנסיעה הריאלי שלה יהיה באיזור ה-200 ק״מ עד 250 ק״מ, מה שימצב אותה כרכב עירוני בלבד. לעומת זאת גרסה עם 56 קוט״ש תניב טווח נסיעה ריאלי שנע בין 300 ל-350 ק״מ (ונראה שפולקסווגן מנסים לכוון ל-450 ק״מ לפי התקן), אך גרסה זו תהיה כמובן יקרה יותר.
הדגם צפוי להיות מבוסס על פלטפורמת MEB+, המיועדת לדגמי הכניסה החשמליים של המותג – דגמים שמטרתם להנגיש את מחירי הרכבים החשמליים ולפנות לקהלים גדולים.
תא הנוסעים יאמץ את שפת העיצוב החדשה של המותג, עם מסך מולטימדיה בגודל 12.9 אינטש ולוח מחוונים דיגיטלי ל-10.9 אינטש, ולצדם שפע כפתורים ומתגים פיזיים.
הדגם צפוי להחשף בשבוע הבא, ב-7 לספטמבר בתערוכת הרכב של מינכן.