קאן-אם חושפת טרקטורון חשמלי 

אחרי שחשפה שני דגמי אופנועים חשמליים שבישרו את חזרתה לתחום הדו-גלגלי, היצרנית הקנדית חושפת טרקטורון 100% חשמלי ראשון מתוצרתה.

בזמן שלא הייתה שום אינדיקציה רשמית לכך, היה ברור לנו שיצרניות הטרקטורונים ורכבי ה-SBS עובדות על גרסאות 100% חשמליות לדגמים הפופולריים שלהן, והנה סוף שנת 2025 בואכה 2026 וההערכות שלנו התבררו כנכונות עם החשיפה של האאוטלנדר (Can-Am Outlander) החשמלי, דגם העבודה-פנאי הפופולרי של חברת קאן-אם. 

בניגוד לישראל, שפה כלי ה-SBS כמו המאבריק (Can-Am Maverick) גנבו לחלוטין את הפוקוס מהטרקטורונים בעלי הכידון, בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) יש עדיין שוק חזק לטרקטורונים שמשמשים שם לעבודה, לא רק בחוות גדולות אלא גם בבתים שיושבים על שטח גדול, מראה די שכיח באזורים אלו. טרקטורון שקט יכול להוות בשורה של ממש לציידים, אחת מפעילויות הפנאי הכי נפוצות ביבשת, וגם לפיקוח על פארקים, שקיימים במאות אלפים בארה"ב וקנדה. 

אז מאבריק חשמלי עדיין לא נחשף, אבל גם במקרה הזה, ברור לנו שזה לא עניין של אם, אלא רק עניין של זמן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בקאן-אם מקדימים את פולריס, היריבה המושבעת, וחושפים את האאוטלנדר החשמלי. לפולריס אין עדיין טרקטורון 100% חשמלי, רק את הריינג'ר החשמלי, ואפשר להעריך שגם פולריס תחשוף בקרוב טרקטורון חשמלי כמו שקאן-אם תחשוף דיפנדר חשמלי מקביל לריינג'ר.

קאן-אם כבר עלתה לכותרות אצלנו אחרי החזרה המפתיעה שלהם לענף הדו-גלגלי עם שני דגמי אופנועים חשמליים, הקאן-אם אוריג'ין (Origin) והקאן-אם פולס (Pulse). הקאן-אם אאוטלנדר החשמלי הוצג כחלק מהחשיפה של ליין דגמי 2026 של היצרנית הקנדית, שהחלה את דרכה כבומברדייר או BRP.

מדובר בדגם חדש לגמרי, עם שפת עיצוב חדשה שאומצה בדגמי 2026 של קאן-אם ממנה נהנים גם הדגמים האחרים. האאוטלנדר החשמלי הוא טרקטורון יוטיליטי, מיועד לעבודה וגם לפנאי, וכמו באופנועים החשמליים החדשים של קאן-אם, גם הוא מגיע עם הגרסה החשמלית של מנוע הרוטקס של קאן-אם, ה-ROTAX E-POWER שמפיק כאן 47 כ"ס ומומנט של 7.3 קג"מ.

טרקטורון חשמלי קאן-אם אאוטלנדר עומד בשדות ירוקים

הטרקטורון החשמלי מגיע עם סוללה בעלת קיבולת של 8.9 קוט"ש, מה שמספיק על פי קאן-אם לכ-80 ק"מ של רכיבה, אם כי אפשר להעריך שכמו בכלים אחרים, ברכיבה במהירות גבוהה או במצב בו הכלי מתאמץ (כמו גרירה של אלמנט כבד או עגלה נגררת מועמסת לעייפה) הטווח הזה ירד משמעותית. בכל מקרה, זמן הטעינה עומד על כ-50 דקות מ-20% ל-80% סוללה, כך הצהירה החברה.

הסוללה של הטרקטורון החשמלי מגובה במערכת ניהול טמפרטורה לסוללה שמסייעת בייעול זמני הטעינה – קריטי במיוחד במדינות צפון אמריקה בהן מזג אוויר קר במיוחד, פיצ'ר שאנחנו מכירים היטב מעולם המכוניות החשמליות. 

האאוטלנדר החשמלי מגיע עם מסך תצוגה שמראה בין השאר את מצב הסוללה וכמה ק"מ נשארו, 3 מצבי רכיבה (Normal, Sport, Work), חישוקים קלים עטופים בצמיגי 26 אינץ' בשרניים, יכולת גרירה של כ-800 ק"ג – זהה לזו של הקאן-אם אאוטלנדר מקס 6×6 Backcountry 1000R, טרקטורון ה-6X6 האימתני שקאן-אם חשפה לצד האאוטלנדר החשמלי.

״עם האאוטלנדר החשמלי, אנחנו לא רק משיקים רכב שטח חדש, אלא מציגים דרך חדשה לחוות את הטבע ולבצע את העבודה,״ אמרה ג’ולי טורוויל, מנהלת שיווק גלובלי, Can-Am Off-Road ב-BRP. ״הרכב הזה נבנה כדי לאפשר לרוכבים ולעובדים להרגיש מחוברים יותר לסביבה שלהם. הוא עוצמתי, שקט, ונאמן למה שאנחנו עושים ב-BRP. הוא מראה איך אנחנו מביאים חדשנות עם מטרה לחיים.״

האאוטלנדר החשמלי מגיע בשתי גרסאות – גרסה עם מושב יחיד וגרסת מקס (MAX) עם מושב ומשענת למורכב, כשהמחירים נעים בין כ-13,000 לקצת יותר מ-14,000 דולר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button