fbpx

ניסאן ליף פלוס: הליף החדשה

ניסאן מציגה את ניסאן ליף פלוס או בשמה השני e+, היורשת של ניסאן ליף ומנסה לסגור פער מול המתחרות. העדכון היה מתבקש שכן הליף הקודמת לא יכלה לעמוד בתחרות ההולכת והגוברת בשוק הרכב החשמלי עם ביצועים נחותים במידה נכרת בהשוואה לדגמים העדכניים של שאר השחקניות בשוק כגון: יונדאי-קיה וג'נרל מוטורס. עיקר השינוי טמון ביחידת הכוח החשמלית, המורכבת ממנוע חשמלי חזק יותר וסוללה בעלת קיבולת גדולה יותר, המציעה מעטפת ביצועים טובה יותר מהליף הקודמת. הנתונים על הנייר אכן מרשימים, הסוללה שהספקה גדל מ- 40-kWh ל- 62-kWh, מנוע עם תוספת כוח, 147 כ"ס בדגם היוצא ועם 215 כ"ס בניסאן ליף פלוס החדשה. כל אלו מבטיחים לדברי היצרנית טווח נסיעה גדול ב40% מהליף הקודמת עם כ- 363 ק"מ בין טעינות בניגוד לכ- 145 ק"מ בדגם היוצא, לצד שיפור תאוצת המכונית ומהירותה המרבית אשר עומדת על 160 קמ"ש. השינויים ביחידת הכוח לא הגדילו אותה על חשבון המטען והשימושיות ברכב, אך משקלה של הליף פלוס גדל.

הנתונים אומנם מהווים שיפור ביחס לדגם הקודם אך הטווח הנסיעה נמוך יותר בהשוואה למתחרותיה הישירות של ניסאן ליף פלוס, כמו שברולט בולט, קיה נירו ו- יונדאי קונה עם 383 ק"מ, 384 ק"מ ו- 415 ק"מ בהתאמה.

בניגוד לדגם היוצא, אשר נהנה מיתרון בדמות תמחור אטרקטיבי ביחס למתחרות ועמד על כ- 30,000 דולר, הליף פלוס צפויה להיות מתומחרת קרוב יותר ל-36,000 דולר, מחירה של המתחרה מבית ג'נרל מוטורס – שברולט בולט. יחד עם זאת ניסאן לא מבטלת את הדגם הקודם, מתוך מחשבה על מאפייני הנהיגה של האדם הממוצע אשר מסתפק בטווח הנסיעה של הליף הקודמת ואינו מעוניין לשלם יותר, במקביל לנהגים המעוניינים במעטפת ביצועים טובה יותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button