fbpx

האוטובוס החשמלי e-CITARO יחל לפעול בהמבורג

כמו מרבית חברות הרכב גם למרצדס ישנן תכניות לחשמול כלי הרכב שלה הכוללים מלבד מכוניות נוסעים גם כלי רכב מסחריים ובין היתר גם אוטובוסים. מרצדס הסבו את האוטובוס הנמכר ביותר של החברה CITARO המונע בדיזל, לגרסה החשמלית המכונה על ידי החברה eCITARO .

צדס ישנן תכניות לחשמול כלי הרכב שלה הכוללים מלבד מכוניות נוסעים גם כלי רכב מסחריים ובין היתר גם אוטובוסים. מרצדס הסבו את האוטובוס הנמכר ביותר של החברה CITARO המונע בדיזל, לגרסה החשמלית המכונה על ידי החברה eCITARO .

לאחרונה הודיעה מרצדס על מסירה ראשונה של האוטובוס החשמלי לחברת התחבורה הציבורית של העיר המבורג – Hamburger Hochman AG, המפעילה כ- 1000 אוטובוסים ב- 111 קווים בעיר. מסירה זו היא הסנונית הראשונה לעתיד לבוא ומהווה חלק מהזמנה של 20 יחידות נוספות של חברת התחבורה הציבורית של המבורג. זאת כחלק ממדיניות החברה להימנע החל משנת 2020 מרכישה של אוטובוסים מונעי בעירה פנימית.

השינויים הבולטים בגרסה החשמלית של האוטובוס הם בין היתר קוסמטיים על מנת להסוות את התקנת מכלולי החשמול השונים באוטובוס. יחד עם זאת ההבדלים לא נגמרים בעיצוב שונה אלא ביחידת הכוח של האוטובוס. בגרסה החשמלית ישנם שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, בעוד הסוללות החשמליות המזינות את המנועים ממוקמות במקומות שונים. הסוללות מסוג ליתיום – יון הן מודולריות, כלומר ניתן להרכיב בין 2 ל- 4 מודלים של סוללות באוטובוס בהתאם לדרישת הלקוח. במקרה זה הותקנו שתי סוללות, אחת בקדמת האוטובוס על הגג והשנייה בחלקו האחורי ברצפתו. הטווח המוצהר על ידי היצרן הינו בין 150 ל- 250 ק"מ בהתאם לתנאי הדרך והשימוש. האוטובוסים החשמליים מצוידים בחיבור לטעינה מהירה, אם כי לעת עתה לא נמסרו הנתונים לגבי מהירות הטעינה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button