fbpx

פולקסווגן מקימה את המפעל הגדול ביותר באירופה לרכבים חשמליים

תומס אולבריך, מי שעומד בראש קו הרכבים החשמליים של פולקסווגן, הודיע ביום חמישי על צעד נוסף משמעותי אותו פולקסווגן מתכוונת ליישם בקרוב: הרחבת המפעל בצוויקאו שבמזרח גרמניה בעלות של 1.4 מיליארד דולר והפיכתו למפעל הגדול ביותר באירופה לייצור רכבים חשמליים. הרכבים שייוצרו במפעל המורחב בצוויקאו יהיו רכבי האטצ'בק בגודל דומה לרכב הגולף ומיועדים לייצור המוני. המטרה, כפי שסומנה על ידי אולבריך, היא לייצר רכב למיליונים, לא למיליונרים.

תחזיות ויעדים – הסתגלות מהירה לכיווני שוק משתנים

מאז גילוי התרמית במבחני אויר נקי בארה"ב חל שינוי משמעותי בהלך הרוח בעולם בנוגע לרכבים הפולטים גזי חממה לאוויר העולם. שינוי זה הוביל גם לשינוי רדיקלי בתוכניות וביעדי חברת פולקסווגן לכיוון מעבר לייצור רכבים חשמליים והשקעה משמעותית בתחום המחקר והפיתוח בכיוון זה.

אם נסתכל על נתוני מכירת הרכבים החשמליים הנטענים, נראה כי הדרישה לרכבים אלו נמצאת בעלייה קבועה אך מתונה מאז 2015. בשנת 2017 נפרץ לראשונה סף מיליון הדרישות לרכב חשמלי ועמד על 1.1 מיליון רכבים מוזמנים. כבר בשנת 2018 עלה מספר זה ל- 1.6 מיליון הוא צפוי להגיע על פי התחזיות ל- 2.9 מיליון בשנת 2020 ול-10.6 מיליון עד לשנת 2025. חברת פולקסווגן נערכת להספקת הדרישה במטרה להגיע מוכנה בזמן. הרחבת המפעל בצוויקאו תאפשר לפולקסווגן לייצר 1500 רכבים חשמליים מלאים ליום ממפעל זה בלבד, או 330,000 רכבים בשנה.

לחברת פולקסווגן רשת של 120 מפעלי ייצור רכבים בכל רחבי העולם ו-12 מותגים המזוהים עם החברה. היעד השאפתני שאותה הגדירה הוא מכירת 25% רכבים חשמליים מלאים מכלל מכירות החברה והקמת קווי ייצור ל-50 מודלים (על פני כל המותגים) עד לשנת 2025. יעדים אלו דורשים ארגון מחדש של קווי הייצור במפעלים ומעבר חלק מייצור המוני של רכבים עם מנועי בעירה לייצור רכבים בעלי סוללה נטענת. הרכבת רכבים חשמליים פשוטה יותר ודורשת פחות עובדים מהרכבת רכבים עם מנועי בעירה. כחלק מהמאמץ להימנע מעימותים במעבר הבטיחה חברת פולקסווגן כי תמנע מפיטורי עובדים עד לשנת 2028 בעת הסבת שני מפעלים נוספים לייצור רכבים חשמליים בגרמניה בערים אמדן והאנובר.

המודלים החשמליים המתוכננים של פולקסווגן

המפעל החדש בצוויקאו מתוכנן לייצר ששה מודלים שונים המבוססים על רכבי I.D. ופלטפורמת MEB עד שנת 2021. המודלים שייוצרו יספקו רכבים לא רק עבור המותג פולקסווגן אלא גם עבור מותגים אחרים של החברה. המודל הראשון שיעבור לייצור ולהגיע אל אולמות התצוגה באירופה בנובמבר 2019 הוא ההאטצ'בק I.D. Neo יעד תמחור מודל זה עומד על 23,000 יורו.

מודל נוסף מתוכנן לייצור במפעל המורחב בצוויקאו ישווק בשווקי אירופה, סין וארה"ב הוא ה- I.D. Crozz – קרוסאובר קומפקטי. מלבד שני דגמים ידועים אלו, המפעל מתכנן לייצר 4 מודלים נוספים: 2 מודלים תחת מותג אאודי, אחד תחת המותג סיאט ומודל נוסף מסדרת רכבי I.D. ל פולקסווגן.

מודל נוסף שכבר קיים תכנון שיווק עבורו הוא ה- I.D. Lounge – רכב ספורטיבי מרווח שאמור להגיע לשוק ב-2023 וטרם נקבע באיזה מפעל הוא ייוצר.

המפעל באמדן יתחיל בייצור מודל I.D. Buzz בשנת 2022, מודל נוסטלגי של מיניבוס. כיום המפעל מייצר רכבי סאדן בינוניים כפאסאט וארתיאון שספגו ירידה במכירות לטובת רכבי קרוסאובר ו- SUVs. המפעל בהאנובר יוסב חלקית לייצור רכבים חשמליים וקווי הייצור הקיימים בשני מפעלים אלו יועברו בהדרגה למפעלים אחרים.

רכב ירוק ממפעל ירוק

התוכניות עבור המפעל המורחב בצוויקאו כוללות יותר מאשר יצירת רכבים ירוקים שאינם מזהמים את הסביבה אלא גם מפעל ירוק בו תהליך הייצור עצמו מסתמך על תשתיות אנרגיה מתחדשת. סוללות הרכבים שבהן יעשה שימוש במפעל החדש בצוויקאו יגיעו מהונגריה ופולין. ספקי הסוללות הסכימו לעשות שימוש באנרגיה ירוקה למרות שאופן הייצור השולט במדינות אלו מבוסס על פחם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button