fbpx

ג'נרל מוטורס ואמזון במגעים להשקעה במיזם הרכב החשמלי Rivian

המיזם של חברת Rivian אשר פיתחה שני כלי רכב חשמליים, במגעים עם קונצרן הרכב ג'נרל מוטורס וענקית הקמעונאות אמזון, להשקעה בחברה. העניין של שתי הענקיות ביצרנית הקטנה בהחלט מוסיפים לה אמינות ומגדילים משמעותית את הצלחתו הכלכלית של המיזם ממישיגן, השואף להיות היצרן המשיק את הטנדר החשמלי הראשון בשוק האמריקאי.

החברה משכה עניין רב כשהציגה את תוצרתה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס השנה. הדיווחים האחרונים מצביעים על כך ששתי חברות הענק, ג'נרל מוטורס ואמזון מעוניינות להשקיע בRivian עד שני מיליארד דולר בעסקה אשר צפויה להיות מוכרזת בקרוב, בה הם רוכשים חלק ממניות חברת ההזנק Rivian. אם המהלך אכן יבשיל ויצא לפועל הוא לא יהיה גיוס הכספים היחידי ש -Rivian עשתה, החברה דיווחה לא מכבר על גיוס של יותר מחצי מיליארד דולר בסבבי הגיוס הקודמים שערכה.

כאמור Rivian הוציאה לשוק בשנה שעברה רכב פנאי וטנדר החולקים פלטפורמה משותפת המיוצרת על ידי חברת פורד. הטנדר מדגם R1T מצויד ב-4 מנועים חשמליים הממוקמים בכל אחד מהגלגלים של הרכב, בעלי הספק של 147 kW כל אחד, כאשר ההספק הכולל משתנה בין 300-562 kW . ההבדלים בהספק הכולל נעוצים בסוללות בעלות קיבולת של 105,135ו- 180 kWh, הקיבולת הגבוהה הקיימת בקרב מכוניות חשמליות נכון להיום. כמו כן היצרן מבטיח טווחי נסיעה של יותר מ- 370, 482 ו- 643 קילומטר בהתאמה. ברכב מוטמעת טכנולוגיית טעינה מהירה של 160 kW כחלק מתשתית טעינה נייחת וקבועה, יחד עם אפשרות לטעינה ניידת אך איטית יותר בעצמה של 11 KW.

המחיר של הרכב צפוי להיות באזור ה- 69,000 דולר לפני הנחות ותמריצי רכישה שונים והייצור מתוכנן להתחיל בסוף 2020.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button