
אנחנו הישראלים מכירים יותר את דגמי זיקר 001 או זיקר X, אבל בליין של מותג הרכב הסיני נמצאים עוד ארבעה דגמים חשובים: שני דגמי מיניוואן חשמליים בשני גדלים, זיקר מיקס וזיקר 009, הזיקר 7X, דגם הפנאי החשמלי הבכיר של החברה וזיקר 007, דגם סדאן חשמלי. כעת מצטרף אח נוסף למשפחת הדגמים החשמליים הסיניים, גרסת GT (סטיישן) שמקבל הזיקר 007.
זיקר הוא אחד ממותגי הרכב הפועל תחת קבוצת הרכב של ג'ילי, חברה סינית גדולה. הדגמים של זיקר משווקים כדגמי פרימיום, כשלקבוצה יש עוד מותגים רכב נוספים כמו ג'יאומטרי שאנחנו הישראלים מכירים הודות לדגם ג׳ילי ג'יאומטרי C, רכב הקרוסאובר החשמלי שנחל הצלחה בישראל והוא הדגם החשמלי השני הכי נמכר כאן (אחרי ה-BYD אטו 3) לצד מותגי רכב ותיקים שפועלים תחת בעלותה כמו וולוו.
זיקר בישראל
מותג זיקר משווק בישראל על ידי חברת גיאו-מוביליטי ובין השנים 2023 ל-2024 נמכרו בישראל כ-2,631 רכבי זיקר חשמליים עם העדפה ברור לדגם זיקר X, רכב פנאי חשמלי קומפקטי, שמעל ל-2,000 יחידות ממנו עלו על כבישי המדינה.
זיקר 007 GT
הדגם האחרון שמצטרף לליין של זיקר הוא זיקר 007 GT – לא ממש דגם אלא גרסת סטיישן לדגם הקיים. מאז שנכנסו לחיינו דגמי הפנאי והקרוסאובר, רכבי סטיישן די איבדו את מקומם, כשהקהל מעדיף (ומסיבות די ברורות), את היתרונות של הראשונים על פני האחרונים.
באירופה יש עדיין קהל שמעריך רכבי סטיישן, במיוחד כאלו שנמצאים על הצד היוקרתי או הספורטיבי של הסקאלה ממותגי הפרימיום האירופאים דוגמת מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, בהם מכוונת זיקר להתחרות ולראייה דגמים כמו פולקסווגן ID.7 טורר שנחשף לאחרונה.
טווחים וביצועים

מתחת למעטה הגרנד-טורינגי המסוגנן, מדובר באותו זיקר 007. הרכב נשען על פלטפורמת ה-SEA של ג'ילי, בה משתמשת קבוצת הרכב במקרה של דגמי פרימיום יוקרתיים. הפלטפורמה, בארכיטקטורת 800V תומכת בהספק טעינה עצום, שבא לידי ביטוי בזמן טעינה מהיר במיוחד שמאפשר להוסיף כ-450 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-15 דקות בלבד.
יתרון נוסף היא האפשרות להכיל סוללות בקיבולת גדולה, 100 קוט"ש במקרה של הזיקר 007 GT. בעוד שגרסת הסדאן של הזיקר 007 לא מיועדת לשיווק באירופה, גרסת ה-GT דווקא כן ולמרות זאת עדיין לא קיבלנו נתוני טווח רשמיים על פי תקן WLTP המקובל ביבשת אלא רק על פי תקן CLTC הסיני.
במידה ומדובר על סוללת ה-100 קוט"ש שנמצאת בשימוש גם בזיקר 001 וגם בזיקר 007 סדאן, אנחנו מדברים על טווח נסיעה שנע באזור ה-600 ק"מ עם שינויים קלים במספר הסופי לכאן ולכאן בהתחשב שלכל דגם יש ביצועים אירודינמים מעט אחרים שמושפעים מצורתו ומימדיו. טווח הנסיעה של הדגם בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-450 עד 500 ק״מ לטעינה בפועל.

הדגם צפוי להיות מוצע בשתי גרסאות: אחת בעלת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי יחיד המפיק הספק של 416 כ"ס וגרסה שנייה, בעלת הנעה כפולה, עם צמד מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 637 כ"ס, גרסה שבה טווח הנסיעה צפוי להיות נמוך יותר בעקבות העלייה בהספק. בסיס גלגלים של 2,925 מ"מ, קצר במעט מבסיס הגלגלים של הזיקר 007 סדאן שעומד על 2,928 מ"מ.
ומה ממבחינת מראה? טוב אז אם לומר את האמת, לכותב שורות אלו יש מקום חם בלב לרכבי סטיישן כמו הזיקר 007 GT, כך שאין יותר מידי במה לשכנע. לדעתי, הזיקר 007 GT נראה פשוט מעולה.
מה לגבי ישראל?
כפי שציינו לפני כמה פסקאות, זיקר 007 GT מיועד לשיווק באירופה, מה שאומר שיכול מאד להיות שנראה אותו מגיע גם לישראל. לכשזה יקרה, נוכל לראות אותו מתחרה לא רק ברכבי סטיישן יוקרתיים מקבילים אל גם ברכבים דוגמת הקיה EV6, גם לו בסיס גלגלים באזור ה-2.9 מטרים.
האם יש בישראל של שנת 2025 רוויית רכבי הפנאי והקרוסאוברים מקום לרכבי סטיישן? ואם הייתה לכם את האם הייתם בוחרים ברכב סטיישן כמו הזיקר 007 GT על פני רכב פנאי? שתפו אותנו בתגובות.
רכב מעולה
יבואן זוועה.
זו הסיבה שאני לא קונה.
רכב מעולה
יבואן זוועה
זו הסיבה שאני לא קונה.
הוא נראה מעולה!