יצרנית הרכב היפנית ימאהה עסקה מאז ומתמיד, לצד הרכבים שהיא יצרה (אופנועים, קטנועים, אופנועי ים, רכבי שטח, רכבים קלים ועוד) גם בפיתוח של מנועים. במסגרת ה'פיק' שעוברת תעשיית התחבורה החשמלית, עברו בימאהה להשקיע לא מעט משאבים וכסף בפיתוח של מנועים חשמליים, שיוכלו לשמש, בין השאר, את דגמי החברה, וגם להימכר ליצרנים אחרים.
מנוע ה-350 קילוואט (469 כוחות סוס) החדש הוא לא המנוע החשמלי הראשון שימאהה מציגה – בחודש אוגוסט בשנה שעברה ימאהה הציגה סדרת מנועים חשמליים קומפקטים במיוחד, בהספקים של מ-35 קילוואט (כ-47 כ"ס) ועד ל-150 קילוואט (200 כ"ס) שיכולים בהחלט להתאים לדגמי אופנועים / קטנועים חשמליים שיוצגו על ידה בעתיד.
המוצר החדש הוא למעשה מכלול של כמה רכיבים מכניים שחוברו ליחידה אחת – מנוע חשמלי מקורר שמן (אפשר לראות את המסנן השחור בתמונות) תיבת הילוכים עם מהלך אחד, ו-ווסת (Inverter), שמופקד על ויסות המהירות והמומנט – מה שמתבטא בחיסכון באנרגיה והגדלת היעילות. על פי ימאהה, יחידת ההנעה החדשה שלה מספקת את השילוש הקדוש – ביצועים גבוהים, גודל קטן ומשקל נמוך.
את המנוע החדש אפשר לשלב במגוון דרכים – להתקין מנוע אחד מאחורה ומקדימה (כמו בפלטפורמות חשמליות שאנחנו מכירים) או לשדך אחד לכל גלגל (ולקבל הספק משוגע של כמעט 1,900 כ"ס – 496 כ"ס שהם 350 קילוואט כפול 4). עם גמישות שכזו, לא מן הנמנע שנראה את המנוע הזה מגיע אפילו למכוניות על חשמליות – ומעניין לראות אם יצרנים יבחרו לסמוך על ימאהה ולקנות ממנה מנועים חשמליים מוכנים לשימוש.
אין מידות של המנוע, איך אפשר לדעת אם אפשר לכל גלגל או לכל סרן,. אם אין מידות?
כפרסום ראשוני שווה ללמוד על האפשרויות הטמונות במוצר,אין ספק שהגודל יתאים לפחות לטנדר