אקספנג משיקה רשת טעינה סופר מהירה בישראל

פריסבי, יבואנית אקספנג בישראל, בשיתוף עם אקספנג העולמית, תחל השנה בהקמה של רשת עמדות טעינה סופר מהירות בארץ. כמה מהר זה סופר מהר, וכמה עמדות צפויות לקום?

פריסבי תחל השנה בהקמה של רשת עמדות טעינה סופר מהירות, בשיתוף עם אקספנג העולמית. הרשת החדשה תצויד בעמדות אולטרה מהירות בהספקים של עד 720 קילוואט, עם שני מחברים – בפועל כל עמדה יכולה לטעון שני רכבים בו זמנית בהספק של עד 360 קילוואט.

לצורך המחשה – ניתן לקבל 100 ק״מ של טווח ב-5 דקות בלבד של טעינה בהספק של 360 קילוואט, אך לשם כך יש צורך ברכב המסוגל לקבל הספק דומה. אקספנג G6 לצורך הדוגמה, יכול לקבל טעינה בהספק מקסימלי של 280 קילוואט, בעוד אקספנג G9 מסוגל להטען בהספק של 300 קילוואט.

במובן הזה נראה שאקספנג גם עונה על צרכי הרכבים של המותג, וגם מכינה את עצמה לעתיד, כך שדגמים עתידיים עם הספקים גבוהים יותר יוכלו להנות ממהירות הטעינה המקסימלית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

העמדות החדשות מסוגלת לתמוך גם בתקן ״חבר וטען״ (Plug & Charge) – המאפשר לעמדה לזהות את הרכב בעת החיבור, ולהתחיל את הטעינה מיידית, בדומה לטעינה ברשת הסופרצ׳אג׳רים של טסלה, או בדומה לדלקן. עם זאת, נציין שכמעט ואין דגמים חשמליים שתומכים בתקן זה (ואנחנו מניחים שבשלב זה הרשת בכל מקרה לא תתמוך בכך).

בשורה לא רק לבעלי אקספנג

עמדות טעינה מהירות של אקספנג
תמונה: אורי רשתי, Imagine

ישנם רכבים נוספים המסוגלים לקבל הספקי טעינה גבוהים מאוד – בהם רכבים של יונדאי-קיה כמו יונדאי איוניק 5, קיה EV6 או קיה EV9. דגמים אלו מסוגלים לקבל, לפי היצרן, הספקי טעינה של עד 350 קילוואט, אך לשם כך יש צורך בעמדות טעינה מיוחדות. לא ברור בשלב זה האם עמדות אלו מסוגלות לספק את מה שנדרש לשם כך.

נציין שלמרות שנתון ההספק של העמדות – 360 קילוואט, לכאורה עונה על הדרישה, ישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על הטעינה, אך לא נכנס אליהן כאן.

בנוסף גם זיקר 7X תומך בטעינה מהירה, לפי היצרן, בהספק של עד 450 קילוואט, האם העמדות החדשות יאפשרו לנו לראות את מלוא מהירות הטעינה של הדגם? נאלץ לבחון גם את זה.

הבטחה מעניינת, אך עדיין חסרים פרטים

לפי פריסבי הרשת החדשה תיפרס לאורך צירים אסטרטגיים, מהגליל ועד הנגב, במתחמים עירוניים, מסחריים ובצירי תחבורה מרכזיים, וצפויות לקום עשרות עמדות בשנה הקרובה. בעלי רכבים יוכלו להשתמש בהן לפי תעריפי ג’ינרג’י (למידע נוסף על מחירי הטעינה בעמדות מהירות), ובעלי אקספנג יזכו להטבה במחירי הטעינה.

בשלב זה הוקמו שתי עמדות (ארבעה מחברים סך הכל) במתחם פריסבי בראשון לציון. עם זאת חסר מידע מפורט יותר לגבי היכן צפויה הפריסה בפועל, כמה תחנות צפויות לקום וכמה עמדות יהיו בכל עמדה, וגם האם בכלל המתחמים יהיו עמדות סופר מהירות המסוגלות לספק את ה-720 קילוואט המובטחים?

כך או כך, הקמה של רשת עמדות טעינה אולטרה-מהירות היא בשורה טובה לבעלי רכבים חשמליים, בייחוד לאלו שהרכב שלהם יכול להטען בהספקים גבוהים מאוד.

״אנחנו גאים להביא לישראל את טכנולוגיית הטעינה המתקדמת ביותר בעולם ולהציב את לקוחותינו בחזית המהפכה החשמלית״, אומר אמיר בלכר, סמנכ״ל XPENG בפריסבי, ״השקת רשת עמדות ה-720kW  לא רק מבטיחה חוויית שימוש ייחודית לבעלי XPENG אלא גם מקדמת את כלל שוק הרכב החשמלי בישראל אל עידן חדש של תחבורה ירוקה, חכמה ויעילה״.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button