fbpx

הסייברטראק יוכל לחצות את הכנרת? מאסק טוען שהטנדר החשמלי של טסלה "עמיד למים"

הסירה של אילון מאסק? מנכ"ל טסלה טען בציוץ שדגם הסייברטראק המדובר ייהנה מעמידות למים – למשך "פרקי זמן קצרים". ברשת הגיבו בהומור – ובספקנות.

אילון מאסק מיצב את עצמו בשנים האחרונות כאחד מסמלי הטכנולוגיה הבולטים ביותר בעולם. המנכ"ל השנוי במחלוקת מוביל שורה ארוכה של פרויקטים שמתיימרים לדחוף קדימה את קצה גבול היכולת של המין האנושי: החל מרכבים חשמליים נגישים, דרך חיבוריות אינטרנט בכל פינה בגלובוס – ועד למושבות על המאדים ומשרתים רובוטיים.

אלא שלאחרונה חשף מאסק הבטחה אחת שעשויה להיות מופרזת – אפילו בסטנדרטים שלו. בציוץ בטוויטר טען מנכ"ל טסלה כי הטנדר החשמלי שאותו מפתחת החברה, הסייברטראק, יוכל לשמש גם כסירה לפרקי זמן קצרים ולחצות גופי מים: "הסייברטראק יהיה מוגן-מים מספיק כדי לשמש למשך זמן קצר גם כסירה, כדי שהוא יוכל לחצות נהרים, אגמים ואפילו ימים שאינם סוערים".

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כצפוי, ברשת זינקו מיד על הציוץ המפתיע של מאסק – והתייחסו אליו בעיקר בהומור. כמה צייצנים בטוויטר ציינו כי למעשה כל מכונית מסוגלת לשמש כסירה "למשך זמן קצר" – עד שהיא שוקעת במים וטובעת.

תגובות אחרות, בעיקר מצד מהנדסים ומומחים, הטילו ספק ביכולת לייצר טנדר אמפיבי שייהנה משאר התכונות השימושיות של הסייברטראק. טנדרים חשמליים הם כלי רכב כבדים במיוחד – ועמידות אמיתית למים עלולה לבוא על חשבון צריכת האנרגיה, המהירות ותג המחיר של הרכב.

מאסק לא מסר פרטים נוספים על היכולות האמפיביות של הסייברטראק, ואם לשפוט לפי ניסיון העבר – ייתכן שגם הפיתוח הטכנולוגי הזה עדיין רחוק מהבשלה. הסייברטראק נחשף רשמית כבר בשנת 2019 – אך מאז טסלה לא החלה לייצר ולמכור את הטנדר החשמלי. בינתיים הספיקו כבר חברות רבות כמו פורד, ג'נרל מוטורס וריביאן להשיק טנדרים חשמליים משלהן.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. לאילון יש כשרון הסתבכות, ובלבול בין חזון למציאות יכול להיות שהוא פשוט חשף משאלת לב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button