חברת פולקסווגן הורידה את המחיר של הפולקסווגן ID.3 בסין ב-16% לתקופה מוגבלת. הורדת המחיר באה כנראה בעקבות תחרות עזה בשוק הרכב הסיני, בו פולקסווגן מחזיקה רק בשלושה אחוזים מהשוק החשמלי, לעומת BYD שתופסת נפח משמעותי מהשוק (24%) ואחריה טסלה (9%).
הורדת המחיר צפויה לקרב את המחיר של ה-ID.3 בסין, למחיר של ה-BYD דולפין, משפחתית קומפקטית, שצפויה להגיע גם היא לישראל בחודשים הבאים. מדובר בשני דגמים בעלי נתונים דומים, משפחתיות קומפקטיות, עם סוללה של כ-60 קוט״ש, וטווח נסיעה של כ-450 ק״מ לפי התקן.
סביר להניח שההפרש במחיר לטובת הדולפין, יחד עם ההעדפה למותגים מקומיים הפכו את BYD לחביבת הקהל בתחום הרכב החשמלי, למרות שגם טסלה מודל 3, שנמכרת במחיר גבוה משמעותית משני הדגמים, פופלארית גם היא בסין.
הפולקסווגן ID.3 מיוצר במפעל של SAIC-Volkswagen בשנגחאי, מדובר בדגם הראשון של פולקסווגן שמבוסס על פלטפורמת ה-MEB של הקונצרן, שנכנס לייצור כבר ב-2019, אך עדיין לא נמכר בישראל. ה-ID.3 דומה במידותיה לגולף, אך מרווחת יותר הודות לבסיס גלגלים רחב יותר. היא מצוידת במנוע של 204 כוחות סוס, והיא נמכרת עם סוללה של 58 או 77 קוט״ש עם טווחי נסיעה של 420 ו-550 ק״מ בהתאמה.
למרות הנתונים החלשים בסין, ה-ID.3 פופולארית מאוד באירופה, והדגם החשמלי ה-3 הכי נמכר ביבשת מתחילת השנה, בה פולקסווגן מחזיקה מעל 12% מנתח השוק של הרכבים החשמליים.
ובארצנו הנפלאה העושקת יושביה 210 אלף !!!!
צריכים להתפרנס איכשהו. שיהיה איך לגמור את החודש 🤣