משנת 1974, אז נחשפה לראשונה סדרת ה-240 של הוולוו ועד לשנת 1996, אז נחשפה לראשונה הוולוו V70 אסטייט, למותג הרכב השוודי היה עיצוב "קופסתי", שהתאפיין בקווים ישרים ש-שבה את ליבם של חובבי רכב רבים.
קווי העיצוב המעוגלים של הוולוו V70 אסטייט משנות ה-90 של המאה ה-20 סימלו עידן חדש בוולוו, והדגמים החשמליים הנוכחיים של המותג שפועל תחת קבוצת ג'ילי הסינית כמו הוולוו EX30, הוולוו EX40 והוולוו EX90 בטח ובטח שלא מזכירים במראה שלהם את הדגמים שהתאפיינו בעיצוב קווים ישרים – אבל נראה שיש מי שמתגעגע.
כמובן שיש רבים שמתגעגעים לדגמי וולוו ההם – ללא מעט אספני רכב יש פינה חמה בלב לדגמי וולוו משנות ה-70 וה-90, אבל יש כאלו שמתרפקים על העבר, ויש כאלו שמחזירים את העבר לחיים עם ומעניקים לו מראה מודרני ומעודכן.
אחד כזה הוא ג'ורדן רובינשטיין-טוולר (Jordan Rubinstein-Towler), מעצב רכב עצמאי שהחליט להחזיר לחיים את דגמי וולוו הקלאסיים.
המעצב טוולר יצר שני עיצובים – אחד של רכב סדאן חשמלי, המקבילה המודרנית של הוולוו 242 שיוצר ונמכר בין השנים 1974 ל-1984 ואחד של רכב סטיישן-וואגון חשמלי, המקבילה המודרנית של הוולוו 240, שיוצר ונמכר בין השנים 1983 ל-1993.
טוולר לא הסתפק רק ביצירת המעטפת החיצונית של דגמי הוולוו הוירטואליים שלו, אלא הלך עד הסוף ועיצב גם, לפחות על פי דמיונו, את איך שאמור להיראות תא הנוסעים. לצד מסכי התצוגה, אפשר לזהות בבירור גם השפעות של העיצוב המקורי של דגמי ה-240 של וולוו על הדגמים הוירטואליים, כמו למשל בהגה, שמזכיר בבירור את ההגה של המקור ובחישוקים של דגם הסטיישן-וואגון הוירטואלי, שמזכירים את החישוקים איתם הגיעו חלק מדגמי סדרת ה-240 המקורית.
אם לשפוט על פי התגובות על הפוסטים של טוולר, שפורסמו באינסטגרם, נראה שהצליח לו:
"העיצוב מדהים, אני מתגעגע לסדאן עם עיצוב קופסתי…", "אני אהיה בסוכנות וולוו במהירות כדי להשיג אחד אם זה באמת יקרה.", "זה עשוי להיות קונספט הרטרו/עתיד הטוב ביותר שראיתי אי פעם", "אני בהחלט אהיה הראשון בתור לאחד כזה".
כתבו לו הגולשים. לא שבאמת היינו צריכים לקבל את האישור הזה, אנחנו חושבים שמדובר בעיצובים מדהימים ומתפללים שמישהו בוולוו יהפוך אותם למציאות.
(הדמיות: Jordan Rubinstein-Towler, @jrubinsteintowler)