חברת ההזנק למשאיות חשמליות וולטה חשפה השבוע שתי גרסאות קטנות יותר של ״וולטה זירו״, המשאית החשמלית שלה שהוצגה במהלך 2020 במשקל 16 טון.
שתי הגרסאות החדשות שוקלות 12 טון ו-7.5 טון, והן חלק מארבעה גרסאות סופיות שאמורות להיות למשאית הזירו, ואמורות לספק מענה לחברות קטנות יותר, למשלוחים לטווח קצר או משלוחי קצה.
וולטה טראקס (Volta Trucks) הוקמה בשנת 2019 בלונדון, במטרה להביא לשוק משאיות חשמליות באופן מלא. כמו כן החברה תספק ״משאיות כשירות״ (TaaS) וצפויה להפעיל בעתיד מערך משלוחים עצמאי. מאז שהוקמה פתחה החברה עוד שני משרדים, בלונדון בשוודיה, לקראת תחילת הייצור והמשלוחים של המשאית החשמלית הראשונה שלה.
הגרסה המקורית של הזירו הושקה במהלך שנת 2020 עם הגרסה הגדולה יותר, של 16 טון, כשכבר בעת החשיפה הודיעה החברה על עוד 3 גרסאות למשאית שייתנו מענה לצרכים שונים.
לאחרונה זכתה החברה למימון בסך 230 מיליון ליש״ט (960 מיליון ש״ח) במסגרת סבב C של גיוס, שאמור להספיק על מנת להתחיל בייצור של גרסת 16 הטון כמו גם של הגרסה הכבדה יותר, במשקל 18 טון, שמתוכננת להגיע ללקוחות במהלך השנה הבאה.
החברה צפויה בקרוב להקים צי משאיות ״אב-טיפוס״ לצורכי פיתוח ונסיעות מבחן – וכנראה שהלקוחות הראשונים בפריז ובלונדון יזכו למשלוחים ראשונים לפני סוף השנה.
במסגרת המימון לו זכתה, השלימה החברה את הפיתוח הנדרש עבור המשאיות במשקלים הנמוכים יותר, והייצור שלהן צפוי להתחיל במהלך השנתיים הקרובות.
לפי הודעת החברה, תוך שנתיים היא כבר תבצע משלוחים של כל ארבע הגרסאות, שמבחינה עיצובית יוותרו דומות יחסית זו לזו – אם כי שני הדגמים הקטנים יותר יהיו שונים במראה במידה מסוימת מאשר הדגמים הכבדים יותר.
צי של משאיות במשקל 12 או 7.5 צפוי להגיע לנסיעות מבחן במהלך 2024, בתקווה להגיע לייצור בקנה מידה מסחרי במהלך 2025. יחד עם שני הדגמים הכבדים יותר, בוולטה מתכננים להגיע להספק ייצור של 27 אלף רכבים בשנת 2025.
כותבים על חברה,
רב המתעניינים הם משקיעים
אף אחד לא חשב לכתוב האם הונפקה, תונפק?
חובבני