fbpx

חברת המשאיות החשמליות השוודית VOLTA השלימה גיוס מוצלח

החברה השוודית למשאיות חשמליות סיימה סבב גיוס מוצלח. במקביל הכריזה על שיתופי פעולה הן בתחום הייצור והן לקראת פיתוח מערכת לניהול ציי משאיות. בחברה השוודית מתמקדים במשבר הסביבתי במטרה למשוך משקיעים ותמיכה עולמית.

חברת ההזנק השוודית וולטה (Volta Trucks) סיימה החודש את סבב B לגיוס הון עם שלושים ושבעה מיליון יורו (כ- 140 מיליון ש״ח). החברה הודיעה גם כי מספר ההזמנות המוקדמות למשאית שלה – Volta Zero – הכפיל את עצמו בשלושת החודשים האחרונים וכבר עומד על יותר מ-2500 משאיות, בשווי כולל של 600 מיליון יורו.

עד כה נמנעה החברה מלנקוב במחיר עבור המשאית שלה. כעת, עם חשיפה ראשונה של מספרים ממשיים, ניתן לחשב ולהבין שהמחיר המיועד למשאית עומד על כתשע מאות אלף ש״ח (240 אלף יורו).

בסבב הגיוס הנוכחי עיקר ההון הגיע מחברת ההשקעות לוקסור (Luxor), שכבר השקיעה בחברה לפני כן. החברה זכתה גם להשקעות משותפות אסטרטגיות, כמו חברת אספקת הסוללות פרוטרה (Proterra), שהשקיעה בה לראשונה ואולי משרטטת עבורנו עוד שיתוף פעולה עתידי, שנראה כי וולטה משתדלת לטוות לקראת המעבר לייצור.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי וולטה, ההון מסבב הגיוס הנוכחי מיועד להאצת הפיתוח של ציי הפיילוט של החברה – מדובר בכמה ציי משאיות שמתוכננים להימסר ללקוחות לנסיעות מבחן מאמצע השנה הבאה. בהתייחסו לגיוס הנוכחי אמר מנכ״ל החברה, איסע אל-סאלח כי ״ההשלמה המוצלחת של סבב B נותן לנו אשרור חיצוני חיובי למסע שלנו.״

ייצור כבר בשנה הקרובה, בשיתוף עקיף עם דיימלר

שתי משאיות חשמליות של חברת וולטה בזמן טעינה

וולטה, כך נראה, לא עסוקה רק בהגדלת ההון ופיתוח אב הטיפוס של המשאית שלה – וחשפה לאחרונה שני שיתופי פעולה חיוניים לפעילות העסקית שלה. שיתוף הפעולה הראשון הוא עם חברת שטייר (Steyr) האוסטרית, אחת השותפות ההיסטוריות של דיימלר.

לפי ההסכם, שטייר תייצר עבור וולטה את המשאיות החשמליות הראשונות (עבור שתיהן) במפעלה באוסטריה החל מעוד שנה מהיום, לקראת הרבעון האחרון של 2022. לפי וולטה, הבחירה בשיתוף פעולה עם שטייר התקבלה לאחר בחינה של מספר הצעות מחיר עם חברות אחרות, בסופן הוחלט על שיתוף פעולה עם החברה האוסטרית, וחתימה על חוזה לקראת סוף ספטמבר.

שטייר, שהוקמה בעיר שטייר באוסטריה, מתמחה מזה כמה עשורים בייצור של משאיות ורכבים מסחריים, והיא בעלת המומחיות בכל הנוגע למנועי דיזל (מישהו זוכר מה זה?) בקונגלומרט המשותף עם דיימלר. עד לשיתוף הפעולה עם וולטה, לא פרסמה החברה הודעות הנוגעות לתחבורה חשמלית פרט להתייחסות כללית הנוגעת לפיתוח פתרונות אגירה והנעה היברידית למשאיות וסירות מנוע שבפיתוחה, ללא הצגה של מוצר ספציפי. עם זאת, כנראה שאם תוך שנה מהיום נראה רכבים חשמליים ראשונים של וולטה, שטייר כבר מחזיקה בידיה מנוע חשמלי בעל ביצועים מספקים.

שיתוף פעולה נוסף עליה הודיעה וולטה נוגע לניהול חכם ומרוחק של ציי משאיות, באמצעות כלי לשיתוף מיקום, ידע וניהול סיכונים מרוחק שפותח על ידי חברת סיברוס (Sibros). שיתוף הפעולה יעניק תשתית לתמיכה ושדרוג התוכנה של המשאיות מרחוק, יחד עם יכולות GPS וניהול ציי משאיות וטעינה. באמצעות המידע שייאסף מהפלטפורמה של סיברוס תוכל וולטה לייעל את פעילות המשאיות, וכך לשפר את הרווחיות עבור לקוחות המשתמשים במשאיות של החברה. לפי החברות, המשאיות יוכלו לאפשר שיתוף ידע ברמה העולמית – וכך להאיץ פיתוח פתרונות עתידיים לאתגרים שיצוצו.

מיקום טוב בתולדות הרכב

משאית חשמלית של וולטה מסתובבת בלונדון

וולטה מציגה גישה סדורה וברורה בדרכה לייצור של משאית חשמלית – היא כבר אוספת הזמנות ובניגוד לחברות רבות בשוק (ובפרט אמריקאיות), החליטה לדבוק בשיתופי פעולה ובייצור המבוסס על תשתיות שהקימו חברות ותיקות וגדולות ממנה, על מנת להפחית סיכונים ולזרז את לוח הזמנים. במידה ו-וולטה אכן תמסור משאיות ראשונות ללקוחות בעוד שנה, היא תוכל למצב את עצמה כאחת המובילות באירופה ובעולם בסקטור, שהוא מרכזי עבור חשמול התחבורה העולמית.

נזכיר שמספר חברות ענק כבר משווקות משאיות חשמליות: וולוו כבר מספקת סדרת משאיות חשמליות עם טווח נסיעה צנוע של עד 300 קילומטר וטסלה סמי שמתוכנן לייצור בשנה הקרובה עם טווח שינוע בין 480 ל-800 קילומטר, כתלות בדגם.

עולם הרכב נמצא בקרבה לנקודת שינוי קריטית בתולדותיו – עם התגברות המאמצים להתמודדות עם משבר האקלים, מקומם של הרכבים החשמליים הופך למרכזי כנושאות דגל השינוי וניקוי האוויר שאנחנו נושמים. ספציפית, בשוק המשאיות, אימוץ חשמלי יוכל להיות מהיר במיוחד עם ההתקדמותת הטכנולוגית שכן החיסכון בעלויות הדלק צפוי להיות משמעותי במיוחד.

בוולטה מנצלים את המצב הקיים כדי לחזק את מעמדה – והתייחסה לאחרונה לכינוס העולמי הצפוי בגלזגו בסוף החודש הבא, בו אמורים מנהיגי העולם לעדכן את הצעדים והיעדים בניסיון לעמוד בהסכם פריז מ-2015. בהודעה שפרסה וולטה לתקשורת, התייחסה החברה ל״העדר אמביציה מצד מנהיגי העולם״ שנמנעים מקביעת איסור מוחלט על השימוש במשאיות דיזל (החברה ציינה לטובה את עיריית פריז שתאסור את הכניסה של משאיות דיזל לשטחה החל מ-2023) – מהלך שאם יתבצע יועיל לחברה מידית בעודה מנסה להשיג את התשתיות וההון הנדרשים לייצור של משאית חשמלית.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button