fbpx

פולקסווגן מציגה את ה-ID.3 לאחר מתיחת פנים

עם עיצוב מעודכן, חומרים איכותיים יותר ומערכות הסיוע המתקדמות ביותר, כך על פי היצרן

שנתיים וחצי עברו (איך הזמן טס כשנהנים) מאז הוצג הדור הראשון של ה-ID.3, שבפולקסווגן מגדירים כ-"בסט סלר" וכעת אנחנו זוכים להכיר לראשונה את הדור השני של הקומפקטית החשמלית. 

איפה הדור השני אתם שואלים? אז נכון, אי אפשר לתאר את השינויים שביצעה פולקסווגן בדור השני של ה-ID.3 כשינויים מרחיקי לכת – לא מדובר ברכב שנראה אחרת לגמרי מקודמו או כזה המציע ביצועים משודרגים לחלוטין, אך יש בכל זאת כמה חידושים בעיקר בתחום התוכנה, העיצוב והשימוש בחומרים – אפשר להגדיר את מתיחת הפנים הזו כ"מעודנת". 

מבחוץ, יבחינו חדי העין כי ה-ID.3 דור 2 קיבלה פגוש קדמי חדש עם פתחי אוורור גדולים יותר, חישוקים חדשים, עדכון לפנסים מקדימה ומאחורה, גג שחור עם גימורי מט-כסוף חדשים, מכסה מנוע שנראה ארוך מעט יותר הודות להורדה של פס שחור שהיה צמוד לחלק התחתון של השמשה הקדמית, ומספר צביעות חדשות לבחירות הלקוחות. 

תא הנוסעים של הדור ה-2 של ה-ID.3 די דומה לדור ה-1 – בעמדת הנהג נמצאים אותם שני מסכי תצוגה האחד בגודל 5.3 אינטש והשני בגודל 12 אינטש – האחרון שולט ברוב הפונקציות כמו ניווט, טלפון, מדיה ועוד. 

מערכת הבידור והמדיה זכתה למספר שיפורים כמו תפריט טעינה ברור ויותר אינפורמטיבי והפונקציה לבחירת מסלול נסיעה "חכם" עודכנה גם כן כדי לקצר את הנסיעה עד כמה שניתן – וכעת היא כוללת תצוגה של עמדות טעינה המוצגת בנסיעות ארוכות, מצב התנועה ומצב סוללה. 

בפולקסווגן מעדכנים גם את מערך המחשבים של הרכב, ובמקום להשתמש במספר מחשבים קטנים וחלשים יותר שמתפעלים כמה פונקציות, משתמשים בשני מחשבים גדולים וחזקים יותר שמבצעים את הפעולות. מערכת ה-Park Assist Plus גם היא עודכנה, וכוללת כעת את האפשרות לשמירה ושימוש חוזר בתמרוני חניה. 

אבל בעיקר בעיקר בעיקר, בפולקסווגן מתגאים בתא נוסעים שלא עושה שימוש בשום חומר שמגיע מבעליי חיים – בהתאם לגישה עליה הכריזה החברה. 

כמו קודמו, גם הדור השני של ה-ID.3 החשמלית של פולקסווגן ממשיך לעשות שימוש באותו מנוע אחורי שמפיק הספק של 201 כ"ס ומציע שתי אופציות לסוללה – אחת בנפח 58 קוט"ש שמציירת טווח נסיעה של 426 ק"מ וסוללה גדולה יותר, בנפח של 77 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 546 ק"מ. 

זמני הטעינה משתנים בין הגרסאות – סוללת ה-77 קוט"ש בגרסת הפרו S של ה-ID.3 תיטען מ-5% ל-80% בכ-30 דקות בלבד בעוד שסוללת ה-54 קוט"ש בגרסת הפרו של ה-ID.3 תיטען מ-5% ל-80% בתוך כ-35 דקות. 

 ומה איתנו? 

למרות שעברו כבר שנתיים וחצי מאז השקתה של ה-ID.3 של פולקסווגן, לא זכינו לראות אותה מגיעה ביבוא סדיר לישראל וחבל, כי אנחנו בטוחים שמדובר ברכב שהיה נוחל כאן הצלחה. אפשר רק לקוות שלא נכתוב את אותן שורות כשיצא הדור ה-3. מי יודע, אולי עכשיו שהדור הראשון של ה-ID.3 כבר לא רלוונטי, אולי נזכה לראות אותו סוף סוף מגיע גם לארץ הקויידש. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button