לאחר שהציגה לראשונה את הרכב הראשון בסדרה החשמלית שלה בתערוכת פריז בשנת 2016 צפויה פולקסוואגן להשיק בסוף 2019 בצורה רשמית את ה-.I.D, המבוססת על הפלטפורמה הייעודית של החברה לרכבים החשמליים מתוצרתה, פלטפורמת MEB המשותפת לכל מותגי הקונצרן.
הרכב הראשון בסדרה זו הדומה בממדיו לגולף הפופולרית של פולקסוואגן, עתיד להיכנס לייצור סדרתי בשנת 2020. לאחריו צפויים להגיע דגמים נוספים בסדרה החשמלית אשר צפויה לכלול רכב פנאי, מכונית מיני, מיניוואן ואפילו רכב ספורט תחת המותגים השונים של פולקסווגן. כמקובל בתעשייה, בניגוד לאבטיפוס אשר הוצג בפריז, הרכב אשר עתיד להיכנס לייצור סדרתי חסר מספר אלמנטים אשר ראינו באבטיפוס כמו למשל ויתור על ידיות חשמליות ומצלמות אשר אמורות להחליף את המראות הקלאסיות וזאת על מנת לעמוד בתג מחיר תחרותי.
הרכב מונע באמצעות מנוע חשמלי בעל הספק של 170 כ"ס הממוקם בחלקו האחורי של הרכב המניע ישירות את הגלגלים האחוריים, ויוצע במספר גרסאות הנבדלות ביניהן בקיבולת הסוללה וכפועל יוצא מכך בטווחי הנסיעה.
הגרסה הבסיסית תצויד בסוללה עם קיבולת של 48 קילוואט וטווח של 330 ק"מ לטעינה. בנוסף החברה תציע גם גרסה בעלת סוללה של 55 קילוואט עם טווח של 450 ק"מ וגרסה נוספת בעלת סוללה גדולה אף יותר, 65 קילוואט אשר תאפשר טווח נסיעה של 550 ק"מ בין הטעינות. החברה מבטיחה שבאמצעות טכנולוגיה של טעינה מהירה ניתן יהיה לטעון 80% מקיבולת הסוללה בתוך 30-45 דק'.
החדשות לגבי הסוללה וטווחי הנסיעה מרשימות ביותר וללא ספק יכולות לשנות את כללי המשחק. בזמן שחברות שונות עדיין משווקות רכבים עם טווחי נסיעה של 200 ק״מ, פולקסווגן שואפת לספק רכבים חשמליים שלא יגבילו את הלקוחות שלהם לנסיעות עירוניות ולטווחים קצרים בלבד.
כמו כן, בניסיון לתקן את התדמית הבעייתית שנוצרה בעקבות משבר הדיזלדייט, הצהירה החברה שייצור המכוניות החדשות בסדרה החשמלית יהיה ידידותי לסביבה תוך שימוש באנרגיות מתחדשות מה שמבטיח על פי היצרנית צמצום בפליטת פחמן דו-חמצני בתהליך הייצור.
קו העיצוב של הרכבים החדשים של פולקסווגן חדשני וללא ספק יפיפה. עם אורות לד קדמיים שמתקשרים עם הולכי רגל, מושבים מרווחים ועיצוב פנים חדשני – נותר לנו רק לקוות שנראה את הרכבים האלו גם בארץ בשנה הבאה.