fbpx

הרכב לו חיכינו: פולקסווגן אישרה את תחילת הייצור של ID Buzz

המשלוחים הראשונים מתוכננים ל-2023, אבל הייצור במפעל בהאנובר יחל כבר תוך כמה חודשים. מצד אחד, הביצועים כנראה מרשימים פחות משרצינו, אך הנוסטלגיה מנצחת.

גם אם מיניוואנים הם לא הרכבים המועדפים עליכם, כנראה שתסכימו שה-ID Buzz, הגלגול החשמלי של ׳באס׳ – המיניבוס המיתולוגי של שנות השישים – כנראה מדגדג לכם את שרירי הנוסטלגיה. אחרי שבחודש שעבר הזמינה מאות רובוטים למפעל בהאנובר, שם מתוכננת ההרכבה שלו, פולקסווגן פותחת את האפשרות לרכישה מוקדמת של הרכב.

השם החדש שלו יהיה, באופן לא מפתיע מדי, ID קליפורניה – כנראה אחד השווקים הכי חשובים עבורו. במקביל, כך נראה, פולקסווגן תייצר עוד כמה דגמים המבוססים על ID Buzz שיימכרו בהמשך כרכבים מסחריים או כגרסאות אחרות של מיניבוס הנוסעים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מוקדם יותר החודש שחררה פולקסווגן כמה תמונות של אב הטיפוס, בין היתר במיקומים קיצוניים כמו חוג הקוטב הצפוני, ככל הנראה לצורך נסיעות מבחן באקלים קשה. לפי החברה, הלקוחות הראשונים יקבלו את הרכב רק במהלך 2023, בדומה ללוח הזמנים המעודכן שפרסה החברה מוקדם יותר השנה.

עדיין יכול להיות ראשון

פולקסווגן ID Buzz חשמלי בשקיעה

פולקסווגן הציגה את ה-ID Buzz לראשונה כבר ב-2017, ומהר מאד הפך לאחד הדגמים החשמליים המעניינים ביותר בעולם, עם ציפייה והתרגשות שחצתה גבולות, דורות ומגזרים. בהמשך, אחרי המעבר של פולקסווגן לייצור על בסיס פלטפורמת ה-MEB שלה, זכה הרכב לדחייה במורד לוחות הזמנים – מה שקרה שוב אחרי שפולקסווגן החליטה להגדיל את יכולות הייצור שלה, להסב את המפעל בהאנובר לחשמל ולהפוך אותו לפס היצור המרכזי של המיניבוס.

ID קליפורניה יהיה הדגם הרביעי ממשפחת ה-ID שמגיע לייצור, אחרי ID 3, 4 ו-5 שכבר נמכרים באירופה, וירחיב את סט הרכבים שפולקסווגן מייצרת על בסיס הפלטפורמה החשמלית, שנראה שמוצאת חן בעיני מנהלי החברה.

ולמרות העיכובים המתסכלים, עדיין לפולקסווגן יש סיכוי לא מבוטל להיות הראשונה שמייצרת ואן חשמלי המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית ומוסרת אותו ללקוחות; עוד כמה חברות קטנות יותר מתכננות גם הן ואן נוסעים חשמלי, כמו לורדסטאון מוטורס – אך במקרה זה התכניות עוד רחוקות מאד מביצוע.

הטיזר שסיפקה החברה מנסיעות המבחן בקרבת הקוטב רק מגדיל את ההבנה שפולקסווגן קרובה מאד לייצור בקנה מידה רחב: ראשית, הדגם שצולם שאינו צבוע בצבעי הסוואה, והעיצוב עצמו הרבה יותר פרקטי וקצת רחוק מעיצוב הרטרו המקורי, מה שמראה כי פולקסווגן כבר העבירה את הדגם (והפלטפורמה המניעה אותו) מספיק מבחנים כדי להתפשר על חלקים מהעיצוב.

לא נוסע רחוק

גרסה אוטונומית של ה-ID Buzz
רכב ID קליפורניה בניסוי נהיגה אוטונומית 2021

אמנם עוד לא פורסמו פרטים רשמיים בנוגע לביצועים, אך הוא ככל הנראה יונע בהנעה אחורית, במנוע של כמאתיים כוחות סוס, כשניתן יהיה לרכוש גם גרסה בעל שני מנועים עם 300 כוחות סוס. טווח הנסיעה לא פורסם, אך סביר כי יעמוד על מעט פחות מ-500 ק״מ לטעינה – טווח לא רע, בהנחה שמחיר הרכב יהיה נמוך, בדומה לדגמים חשמליים אחרים של פולקסווגן.

״ה-ID קליפורניה המבוסס על ID Buzz ישלב את המגמה המתמשכת לכיוון נוחות ופנאי בנהיגה עם תחבורה בת קיימא נטולת פחמן״, כך לפי קרסטן אינטרה, מנהל תחום התחבורה המסחרית בפולקסווגן. עם זאת, בפולקסווגן לא התייחסו עדיין לשווקים בהם יימכר הרכב (לא תמכרו רכב בשם קליפורניה בקליפורניה?!), ובהינתן מצב הייבוא של רכבים חשמליים בארץ, סביר להניח שיגיעו לכאן עוד שלוש או ארבע חברות סיניות עד שנראה דגמים חשמליים של פולקסווגן על כביש החוף.

עתיד חשמלי, האמנם?

לאחרונה חשפה פולקסווגן כי היא מתכננת להעביר לחשמל שמונה ממפעליה באירופה (מתוך 45 ביבשת), עם השקעה צפויה של 89 מיליארד יורו בתחום התחבורה החשמלית, כ-56 אחוזים מתקציב הפיתוח של החברה לשנים הקרובות.

בין המפעלים המתוכננים ניתן למנות את המפעל בלייפציג, שם מורכבים הדגמים החשמליים של פורשה, אחד ממפעלי הדגל של החברה בוולפסבורג שמיועד לייצור הפולקסווגן ID.3 ולרכב הדגל החשמלי הבא, טריניטי. כמו כן, עד 2026 החברה מצפה כי רבע מהמכירות שלה יהיו של רכבים חשמליים – אך היא עדיין מסרבת לקבוע יעד להיגמלות מתחבורה מזהמת.

בעוד מצד אחד החברה מציגה תכניות להפיכה לניטרלית מבחינה סביבתית עד 2050, היא לא הצטרפה לאמנה להפסקת הייצור של רכבים מזהמים שנחתמה במהלך COP26 שהתקיים בחודש שעבר בגלזגו. בשנה שעברה מכרה פולקסווגן כחצי מיליון רכבים חשמליים או היברידים נטענים, אך אלו מהווים עדיין פחות מעשירית מהמכירות העולמיות שלה.

כדי להגיע לפעילות שתואמת את הציפיות שהיא משדרת, על החברה להשקיע הרבה יותר במעבר לחשמל. אמנם נחמד להסתכל בנוסטלגיה על הדגמים החשמליים שמגיעים לשוק פעם בשנה, אך על מדינות העולם – בראשן האיחוד האירופי, אך גם שווקים קטנים כמו ישראל – להפעיל את המנופים הדרושים כדי להביא חברות ענק שכאלו לפעילות בת קיימא.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. דומה לדגם הכי מבוקש.
    ליד החופים אין נק' הטענה …
    נראה איך הבעיה תיפטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button