fbpx

120 מיליון דולר גויסו עבור Boring של אילון מאסק

חברת הכרייה למנהרות ותחבורה של אילון מאסק,  The Boring Company, גייסה מאה ועשרים מיליון דולר בפעם הראשונה שמתבצעת על ידי מכירת מניות למשקיעים חיצוניים.

על פי הדובר של Boring, רוכשי המניות שהשקיעו את הכסף, הם בעיקר חברות פיננסיות, קרנות וחברות שמשקיעות ביזמים. חלק מהכסף מגיע ממקורות קרובים למאסק וטסלה, כמו קרן הון הסיכון של סטיב ג'ורווטסון, שהוא חבר דירקטוריון גם בטסלה וגם בחברת SpaceX. בהתייחסו להשקעה, אמר ג'ורווטסון: "אנחנו שמחים להיות משקיעים ב-Boring. החברה היא דוגמא טובה לשבירת מוסכמות שאנחנו מחפשים… ארבע חברות הכרייה הגדולות בארצות הברית נוסדו במאה התשע עשרה. כמו בתחום התחבורה והתעופה, החברות הללו לא חוו כניסה מרעישה של מתחרה חדש בכל זמן פעילותם."  

המימון הנוכחי שהושג, הכפיל את ההון של החברה לאחר שבשנה שעברה Boring הצליחה לגייס מאה ושלושה עשר מיליון דולר, שאת רובם נתן אילון מאסק מהונו האישי. כעת שווי החברה מוערך בכתשע מאות ועשרים מיליון דולר, כך על פי דובר החברה. בנוסף, לפני כמה שבועות החלה החברה לגייס עוד עובדים לשירותיה, דבר המראה את כוונותיה להרחיב את הפרויקטים שאליהם היא מחויבת.

חוץ מההון האישי, השתמש מאסק באסטרטגיה שונה מעט מהמקובל והחל למכור באתר החברה כובעים עם המותג של Boring וגם רובים ממותגים אף הם, אך כאלה שיורים להבות אש על ידי בלון גז קטן. כל אלה הוצעו למכירה באתר החברה ומסתבר שהיו לא מעט קונים למוצרים הללו, כשהסכום הכולל של הקניות הגיע ליותר מאחד עשר מיליון דולר שנכנסו להון החברה תוך ימים ספורים.  

Boring נוצרה על ידי אילון מאסק במטרה לחפור מנהרות לתעבורה, רעיון שעבר במוחו של מאסק בעת שעמד בפקק תנועה בלוס אנג'לס בשנת 2016. כאשר מאסק הכריז על הרעיון, רבים חשבו שמדובר בבדיחה ולא בדבר הבא שאכן התבצע כפרוייקט אמיתי, בסופו של דבר. בתחילת דרכה, Boring נעזרה ואף העסיקה עובדים מחברת SpaceX וחלק מהמימון הגיע גם ממנה.

למרות שהחברה עדיין בשלבים ראשונים, אילון מאסק הצליח להשיג כמה עסקאות ל-Boring כשהעסקה המוצלחת מכולן עד כה היא הפרויקט בלאס וגאס שעלותו נאמדת בקרוב לחמישים מיליון דולר, פרויקט של חפירת מנהרה מתחת למרכז הכנסים החדש שנבנה בעיר וגודלו יגיע ליותר משמונה מאות דונם. במנהרה הזו יעברו מכוניות חשמליות במסלול סיבובי שיביא מבקרים ממקום למקום ברחבי המתחם במהירות גבוהה ובזמן שיא של דקה בערך, כשזמן ההליכה הממוצע בשטח עצמו יכול להגיע לרבע שעה. התפעול של המנהרה וכלי הרכב החשמליים שיעברו בה, כולם יהיו באחריות של Boring והזמן המשוער לתחילת הפרויקט הוא סוף שנת 2020.

בחזון של Boring, יש שימוש גם לעפר ולפסולת שנחפרים במנהרה ובמקום לזרוק אותם, החברה תשתמש בהם על מנת להכין מהם לבנים לבנייה ותמכור אותן. דוגמא לשימוש כזה נעשה במתחם של חברת SpaceX, שנבנה בה מגדל עם שעון מהלבנים המדוברות, מגדל שנבנה דווקא בסגנון ימי הביניים וכמחווה לסצינה מהסרט "מונטי פייתון והגביע הקדוש", כנראה חלק מההומור שאילון מאסק שותל בכל פרויקט שלו.

פרויקטים אחרים של Boring אמנם החלו, אך לא ממש התרוממו, כמו הפרויקט לחפירת מנהרות משיקגו לשדה התעופה או'הייר, הצעה שנפלה בעקבות החלטת ראש העיר, או הצעה לחפירת מנהרה לאצטדיון דודג'ר בלוס אנג'לס. עוד רעיון נועד לחפירת מנהרה בין וושינגטון הבירה ובולטימור, כמו גם הרעיון השאפתני למנהרה גדולה שתחבר בין ניו-יורק, פילדלפיה, בולטימור ווושינגטון, כל זה בנסיעת מנהרה של חצי שעה. חלק מהרעיונות הללו נמצאים על הנייר עדיין, חלק נתקלו בהתנגדות של תושבים מקומיים וחלק מחכים להחלטה מצד הממשל האמריקאי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button