הפרויקט השאפתני החדש של טסלה הוא תחנת טעינה עצומה, עם 164 עמדות טעינה סופר מהירות, ולפי טסלה האנרגיה המשמשת לטעינה תגיע אך ורק מאנרגיות מתחדשות. לצורך השוואה – נכון להיום בכל ישראל טסלה פרסה סדר גודל דומה של עמדות מהירות (כ-170 עמדות) ב-20 אתרים שונים.
לתחנה החדשה עיצוב המשלב פאנלים סולאריים מעל כל חניה. יתרה מכך, התחנה תכלול בנוסף גם 16 חניות המיועדות לרכבי גרירה, כך שנהגים בעלי נגררים יוכלו להשתמש בתחנות הטעינה מבלי לנתק אותם.
התוכנית של טסלה, שנחשפה בציוץ ב-X (טוויטר לשעבר, על ידי MarcoRP), מרמזת גם על פוטנציאל הפיתוח של תחנת כוח פוטו-וולטאית בקרבת מקום, המצוין על ידי תוכניות האתר, ורומז כנראה על החזון והתכניות של החברה לשילוב אנרגיה מתחדשת גם ברשת הטעינה שלה.
התחנה החדשה צפויה לקום בקרבת לוסט הילס שבקליפורניה. מיקום זה אמור להאפיל על תחנת הסופרצ'ארג'ר הגדולה ביותר הנוכחית בהאריס ראנץ', גם בקליפורניה, שמתהדרת גם היא ב-98 עמדות טעינה, דבר שמעיד על התרחבות הרשת המהירה של טסלה.
האם תוכנית עצומה זו היא אחת מהדרכים לגרום ל"טסלאים" לשכוח מהעובדה שמתיחת הפנים והשדרוג של טסלה מודל Y נדחה לשנת 2025?
חוויה מעבר ל"רק טעינה"
אפשר לקרוא לטסלה תחנת ה״דלק״ החדשה של העתיד. החברה השיגה זאת על ידי הקמת רשת טעינה נרחבת בפריסה עולמית, יחד עם הבחירה לפתוח את תקן הטעינה הקנייני שלה, הקרוי NACS (ר״ת של North America Charging Standard), לשאר יצרניות הרכב, ולמעשה לקבוע בפועל את תקן הטעינה בצפון אמריקה.
טסלה מנסה לחדש ולשפר את רשת הטעינה שלה, בדרכים נוספות מעבר לפן הטכנולוגי. בלוס אנג'לס לדוגמה, מתבצעת בנייה של תחנת סופרצ'ארג'ר ייחודית הכוללת דיינר ותיאטרון דרייב-אין, המציעה אווירה נוסטלגית של שנות החמישים עם מוזיקת רוק ומלצרים על גלגיליות.
הכי גדולה בעולם?
למרות שמדובר בתחנת טעינה עצומה בגודלה, לא מדובר בתחנה הגדולה בעולם, לפחות לא לפי מספר המטענים. נכון להיום לעיר שנג'ן שבסין יש את תחנת הטעינה הגדולה בעולם של מכוניות חשמליות, עם 637 עמדות טעינה מהירות.
לטסלה יש כ-55,000 עמדות טעינה מהירות ברחבי העולם, בישראל ישנן 20 מתחמי טעינה של טסלה עם מעל 150 עמדות סופר מהירות.