חברת טסלה פנתה באופן רשמי לממשל הגרמני על מנת לקבל תמיכה כספית כדי לייצר סוללות לרכבים החשמליים שלה. הדברים פורסמו בעיתונות הגרמנית, אך משרד הכלכלה הגרמני הבהיר שהוא אינו יכול לדון בעניין הסובסידיות הללו עדיין.
בחודש נובמבר האחרון, הודיעה טסלה על הקמת הג'יגה-פקטורי הרביעי שלה בברלין שבו יתחילו לייצר את מודל 3 ומודל Y של החברה. בנוסף, מתוכנן במפעל גם ייצור של סוללות לרכבים הללו. על פי לוחות הזמנים המתוכננים בטסלה, המפעל בברלין אמור להתחיל לייצר את הרכבים הראשונים לקראת קיץ 2021 ואת הסוללות בשלב מאוחר יותר.
תמיכה ממשלתית בתוכנית הייצור של טסלה, תאפשר לחברה לייצר סוללות לרכבים חשמליים בעלות אופטימלית, דבר שיאפשר לטסלה להמשיך ולייצר את מודלים 3 ו-Y שלה במפעל בברלין בעלויות שלא יכבידו על תקציב החברה.
הממשל הגרמני הודיע לפני כמה חודשים על יוזמות לעידוד ייצור מקומי של סוללות במטרה לתמוך בתעשיית הרכבים החשמליים המקומית. היוזמה הזו באה לא רק בגלל הרצון הגרמני להוביל את התעשייה, אלא גם כדי לא להיות תלויים ביצרניות של סוללות ברחבי אסיה. לשם כך, הקצתה גרמניה תקציב של מיליארד אירו למטרה הזו. המסגרת התקציבית הזאת נועדה לא רק לתמוך בחברות עצמן, אלא גם לעזור גם למשרד הכלכלה הגרמני להגיע לפרויקט אירופאי משותף של פיתוח וייצור סוללות, פרויקט שיכלול ארבע עשרה מדינות מהאיחוד האירופאי ולמעלה מחמישים וחמש חברות מובילות בתעשיית הרכב.
כאשר מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הודיע לפני חודשים אחדים על הקמת המפעל בברלין, הדבר נעשה לאחר בירור עם גורמי ממשל גרמניים כדי להגיע להבנות כלכליות בנושא. שר הכלכלה הגרמני, פיטר אלטמאייר, היה אחד התומכים הנלהבים למהלך של טסלה ואף הצהיר שהנוכחות שלה בגרמניה היא צעד ענק בכיוון הנכון. אין כאן העדפה מכוונת לטסלה, אלא הרצון לפתח את הכלכלה הגרמנית, כפי שהסביר אלטמאייר: "אם נתבקש לעזור כמשרד ממשלתי, אנחנו נשמח לעזור. ברור שטסלה, אם היא תשקיע בגרמניה ותיצור מקומות עבודה כאן, תקבל יחס שווה כמו שאר החברות בתעשיית הרכב."
הדברים קשורים גם לעובדה שחוץ מטסלה, גם חברות אחרות פנו לממשל הגרמני כדי לקבל נתח מהתקציב לייצור סוללות, חברות כמו ב.מ.וו, BASF ואחרות. המטרה היא להגיע בתוך כמה חודשים להקמת תשתיות לייצור רחב היקף של סוללות לרכבים אצל יצרניות אלה באירופה, כשתחילת הייצור מתוכנן להיות כבר בשנת 2021.
אם טסלה מתכננת ייצור סוללות משלה במפעל שלה, זה אומר שבשלב מאוחר יותר היא תצמצם ואולי אף תפסיק לשתף פעולה עם ספקיות של סוללות כמו פנסוניק, למשל, שאיתה יש לטסלה שיתוף פעולה במפעל בנבדה בארצות הברית. צפוי שהדברים לא יקרו בזמן הקרוב, אך כל הסימנים והתכנונים של השנה האחרונה, מעידים שטסלה בדרך להיות יצרן בלעדי, מהלך שנועד להקנות לה מעמד של יצרנית גדולה שאינה תלויה באחרים אלא יכולה להיות מובילה בתחום.