fbpx

הפקק של טסלה משתחרר? לפי דיווחים, ייתכן כי המחסור ברכבי החברה לקראת הקלה

הרבה לפני שמדינה שלמה השתגעה סביב החיפוש אחר הקראנץ' פיסטוק הנחשק, ישראלים רבים דיברו על מחסור במוצר פופולרי אחר: רכבים חשמליים בכלל, ורכבי טסלה בפרט.

כתוצאה מהביקוש הגבוה לרכבים החשמליים מבית היצרנית הצעירה, רוכשים של דגמי טסלה נאלצו להתמודד עם זמני המתנה ארוכים במיוחד לקבלת הרכבים. אלא שניתוח חדש שפורסם לאחרונה מעלה את האפשרות שהפקק הגדול בשרשרת האספקה של טסלה הולך ומצטמצם.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי ניתוח של זמני ההמתנה לקבלת רכבי החברה, מסתמן כי בסוף חודש אוגוסט התמודדה טסלה עם הזמנות ממתינות ל-414 אלף רכבים – כלומר, תור שווה ערך ליותר ממאה ימים של ייצור במפעלי החברה. חשוב לציין כי הנתונים הללו אינם מגיעים באופן רשמי מטסלה עצמה – אלא מדיווחים שונים ברשת.

נתוני סוף חודש אוגוסט נמוכים באופן משמעותי מהנמוכים בתקופת השיא של מרץ-יולי –אז התמודדה טסלה עם זינוק ניכר בזמני ההמתנה לרכבים חדשים. כלומר, ייתכן כי עברנו את נקודת השיא בכל הקשור לפקק הייצור של טסלה – ומעתה זמני ההמתנה יוסיפו לרדת באופן עקבי.

בטסלה אמרו בעבר כי בכוונתם להוריד את משך ההמתנה לרכב חדש ל-4 עד 8 שבועות בלבד – זמנים נמוכים בצורה משמעותית מאוד בהשוואה למצב כיום. בעיות האספקה בעולם הרכבים החלו כבר ב-2020 עם המחסור בשבבים, ויחד עם בעיות בשרשראות האספקה, המלחמה באוקריאנה והביקוש הגובר לרכבים חשמליים – זמני האספקה של רכבים חשמליים התארכו בצורה משמעותית.

ניתן להעריך כי הקמת מפעלי ג'יגה-פקטורי חדשים על ידי טסלה תסייע להקטין את משך ההמתנה – כמו גם דעיכה יחסית של ההשלכות השליליות של מגפת הקורונה על שרשראות האספקה.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button