לרכבים חשמליים יש בדרך כלל אחריות מורחבת על הסוללה ומערכת ההנעה. בישראל רוב הדגמים נמכרים עם אחריות לסוללה לשמונה שנים או 160,000 קילומטרים. טסלה מגדילה לעשות, ונותנת אחריות לקילומטראז גבוהה יותר, עד 192,000 קילומטרים לרכבי המודל 3/Y, ועד 240,000 קילומטרים לרכבי ה-S/X, ועד שמונה שנים.
מעבר לכך לרכבים חשמליים יש גם אחריות על הרכב והמערכות השונות שלו (מעבר למערכת ההנעה), במקרה של טסלה לארבע שנים או 80,000 קילומטרים (המוקדם מבינהם). החברה פתחה בארצות הברית את האפשרות להרחיב את האחריות על הרכב לשנתיים נוספות או 40 אלף קילומטרים.
העלות של הרחבת האחריות נעה בין 1,800 ל-3,500 דולר כתלוי בדגם, והיא אינה מהווה תחליף לשגרת הטיפולים הנדרשת, ואינה מכסה רכיבים הדורשים טיפול תקופתי, כמו רפידות בלמים, צמיגים, נוזלים וכיו״ב.
דגם | עלות ($) |
---|---|
טסלה מודל 3 | 1,800 |
טסלה מודל Y | 2,000 |
טסלה מודל S | 3,100 |
טסלה מודל X | 3,500 |
הרחבת האחריות לא חלה על הסוללה ומערכת ההנעה, שמכוסות לשמונה שנים כפי שהזכרנו, אלא ממשיכה את האחריות הבסיסית לרכב (Basic Vehicle Limited Warranty), מהרגע שזו פוקעת.
טסלה מודל 3 החלה להמכר ב-2017 בארצות הברית, ורכבי היוקרה (S/X) החלו להמכר ב-2012 וב-2015, כך שרכבי מודל 3 שעלו בשלוש השנים הראשונות כבר אינן מכוסות באחריות הבסיסית לרכב. בישראל הרכבים הראשונים של החברה עלו על הכביש לפני שנתיים בדיוק, כך שהרחבת האחריות לא רלוונטית, ובשלב זה גם לא זמינה לרכישה בישראל.
האם אתם תהיו מעוניינים באופציית הרחבת האחריות בישראל? כתבו לנו בתגובות.
מעניין מתי יפתח ואם בכלל