fbpx

השמשה החדשה של טסלה תפחית רעשים ותווסת את הטמפרטורה

חברת טסלה הגישה בקשה לפטנט על טכנולוגיית זכוכית (שמשה) חדשה המאפשרת הפחתת רעש ובקרת אקלים משופרים בתוך הרכבים שלה.

בשנים האחרונות, טסלה מתמקדת בפיתוח חומרים משלה בשיתוף פעולה עם הצוות שעובד בחברת SpaceX שלה. שיתוף הפעולה הזה הוביל בין היתר לפיתוח שמשה חזקה לרכבים, שמשה שקיבלה את השם: "Tesla Glass". השמשה הזו מותקנת במשאית החשמלית שלה הטסלה סמי ובטנדר שלה, הסייברטראק.

אולם בנוסף לכך, לאחרונה הגישה טסלה בקשה לפטנט הקשור לזכוכית בעלת טכנולוגיה חדשה ומשופרת משלה, כשהפטנט עונה לשם: "מבנה זכוכית מחורר ומבודד לרכבים". למה הכוונה? בטסלה מסבירים שישנן שמשות לרכב שיש להן שכבה חיצונית ושכבה פנימית. השכבה הפנימית של הזכוכית היא מחוררת ובינה ובין השכבה החיצונית יש מרווח כשהשכבות הפנימיות מסודרות באופן שבו החורים הם לא אחד מול השני, אלא לסירוגין, כך שהרעש יכול להיות מווסת לצרכים של הרכב.  

מי שחתום על הפטנט והגו את החידוש, הם כריסטופר קונקלין, שהיה מנהל בכיר במחלקת הנדסה בטסלה ואחראי על הפחתת רעשים ברכבי החברה. ג'יי שין, מתמחה לשעבר שעבד גם הוא על הפחתת רעשים בחברה, רוזי מוטסמית, מהנדסת שעבדה של Tesla Glass בעבר ו-וויליאם סוויני, כולם חלק מצוות שעבד והמציא את הרעיון לזכוכית החדשה.

אמנם השמשה מפחיתה בעיקר רעשים, אך מעבר לכך, בטסלה טוענים שהמבנה של השמשה החדשה משפר גם את הוויסות של הטמפרטורה ברכב ובשל כך, מפחית את העומס על מערכת המיזוג והאוורור בתוכו. התוצאה היא לא רק בידוד מרעשים, אלא גם יעילות אנרגטית גבוהה יותר של הרכב.  

עדיין לא ברור אם הפיתוח החדש ייכנס בקרוב לפס הייצור בטסלה מאחר שמדובר בינתיים רק ברישום של פטנט וטסלה טרם הודיעה על שימוש בפטנט החדש. יש לזכור כי יצרניות רכב מגישות פטנטים רבים הנוגעים לטכנולוגיות של רכבים כל הזמן, אולם לא כל הפטנטים הללו נכנסים לשלבי הייצור או משתלבים בתוך המערכות של הרכבים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button