לפי פרסום באתר TESLAMAG הגרמני, טסלה החלה לייצר בג׳יגה-פקטורי שלה בגרמניה את גרסת הבסיס של המודל Y עם סוללות מבית BYD. לפי הערכות ייתכן אף כי הגרסה החדשה מצויידת בסוללת הלהב (Blade Battery) החדשה של חברת BYD – סוללות במבנה ארוך ושטוח המזכיר להב, שמאפשר ניצול מיטבי של המקום במארז הסוללה.
נכון להיום טסלה מוכרת את המודל Y בשלוש גרסאות, גרסת הבסיס, גרסת טווח ארוך וגרסת ביצועים. נזכיר שלפני כשנתיים טסלה החליטה להפסיק את הייצור של גרסת הבסיס, לטענתה בשל טווח קצר מדי, והחליטה להחזירה לייצור רק בחודשים האחרונים. גרסת הבסיס החלה להמכר גם בישראל בחודש שעבר.
גרסאות הבסיס של המודל Y והמודל 3 מצוידות בסוללות LFP – סוללות שיש להן מספר יתרונות, בין היתר ביכולת שלהן לשמור על הטווח לאורך זמן רב יותר, אך להן צפיפות אנרגיה נמוכה יותר, בניגוד לסוללות בגרסאות הטווח הארוך והפרפורמנס.
למרות שאין מידע רשמי על גדלי הסוללות, לפי הדיווח טסלה רשמה באירופה את המודל Y המיוצרת בגרמניה עם סוללה של 55 קוט״ש ועם טווח נסיעה של 440 קילומטרים לפי תקן WLTP. זאת לעומת הגרסה המצוידת בסוללות של CATL, עם 60 קוט״ש וטווח נסיעה מוצהר של 455 קילומטרים לפי התקן.
טעינה מהירה – מהירה יותר
הגרסה החדשה של המודל Y, שמצוידת בסוללה של BYD, נטענת באותה המהירות כמו הגרסה שמצוידת בסוללה של CATL, לפחות על הנייר – בהספק מקסימלי של 170 קילוואט. אך הספק הטעינה המקסימלי מושג לרוב כאשר הסוללה ריקה, וככל שהיא מתמלאת – ההספק יורד.
הגרף מטה מראה את הספק הטעינה המהירה בפועל, בגרסה עם סוללת ה-BYD (ירוק ואדום), לעומת הגרסה עם הסוללה של CATL (אפור וכחול). כפי שניתן לראות מהגרף, הרכבים עם הסוללה החדשה מסוגלים לשמור על הספק הטעינה המקסימלי לאורך זמן, ולמעשה הרכב מספק הספק טעינה גבוה יותר בפועל, לאורך כל הטעינה של הרכב.
התוצאה של הספק טעינה גבוה יותר הוא זמני טעינה קצרים יותר. היום ניתן לטעון את גרסאת הבסיס של המודל Y בעוד מאה קילומטרים של טווח בכ-8-9 דקות, ולהטעין את הרכב מ-10% ל-80% סוללה ב-25 דקות. נראה שעם הסוללה החדשה של BYD זמני הטעינה צפויים להתקצר.