fbpx

בעלי טסלה מודל 3 מוחים מול מפעל החברה

בהפגנה שנערכה לפני מספר ימים מול מפעל טסלה בטילברג, הולנד 11 בעלי טסלה מודל 3 ורכביהם חסמו את היציאה מהמפעל בעודם לבושים בווסטים זרחניים אדומים. הסיבה: הורדת מחירי הרכבים ואי הפעלת פונקציות אוטו-פיילוט (AP) בחינם או קבלת חבילת נסיעה אוטונומית רחבה יותר (FSD – Full Self Driving) בהנחה.

לא בפעם הראשונה

למרות טענות החברה, נראה כי מדיניות מחירי הרכבים אינה מאד קבועה. בעבר כבר נשמעו תלונות מצד קונים אשר היו בין הקונים של דגמי יוקרה S ו-X לאחר שחברת טסלה הורידה את מחירי הדגמים הללו. ההפגנה הנוכחית כללה 11 גברים הולנדים ובלגים שהגיעו עם רכבי טסלה מודל 3 שלהם וחסמו את היציאה משערי המפעל.

עובדי המפעל, שהיו מחויבים לספק 100 רכבים חדשים באותו היום, הבטיחו להפעיל את פונקציית האוטו פיילוט ב-11 רכבי המפגינים בתוספת אספקת כיבודים ושתייה חמה בזמן ההמתנה תמורת שתיקתם והסרת המצור. המטרה: עמידה ביעדים ומניעת בעלי רכבי מודל 3 נוספים לדרוש את הפעלת הפונקציה בחינם. לטענת המפגינים – זו הייתה ההתחייבות של טסלה בזמן הרכישה. המפגינים, מונעים על ידי תחושת צדקנות עילאית – כמובן הסכימו לעסקה: שתיקה תמורת טובות הנאה.

הקפה הוגש, אך את פונקציית האוטו פיילוט עובדי החברה לא הצליחו להפעיל, ודבר ההפגנה פורסם.

תאוריית פעפוע החידושים

על פי תאוריית פעפוע החידושים אנשים נחלקים לחמש קטגוריות. שתי הראשונות הן – חדשניים – הראשונים לאמץ חידושים (כ-2.5% מהאוכלוסייה) ומאמצים מוקדמים (כ-13.5% מהאוכלוסייה) שהם השניים לאמץ ולרב הם מובילי דעה, צעירים בעלי מצב כלכלי-חברתי גבוה. טסלה מודל 3 מגיע אחרי מספר שנות היכרות עם מודלים יוקרתיים יותר, אך רכבים חשמליים עדיין אינם נפוצים.

הטלפון הסלולרי הראשון שנמכר לציבור בשנת 1983 על ידי מוטורולה שקל יותר מקילו ועלה כמעט 4000$. עשור מאוחר יותר מחירי הסלולר צנחו לרבע מהמחיר המקורי. חשבו על אדם שהאמין והשקיע בטלפון כבד ויקר מאד שצופה ורואה איך תוך שנים ספורות הטלפון הסלולרי הנפוץ, שהוא אחד החידושים המרכזיים בתקופתנו, משאיר אבק מבחינת מחיר, ביצועים ויכולות לעומת מה שהוא השקיע בו. כך מרגישים גם בעלי רכבי טסלה מודל 3 שחלקם צפו ב-5% ירידת מחירי הרכב שעות לאחר רכישתם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button