fbpx

סין תאפשר מתן תמריצים לטסלה מודל 3

משרד התעשייה הסיני הוסיף לאחרונה את מודל 3 של טסלה, המיוצר בסין, לרשימת התמריצים שלו. הטסלה מודל 3 נכלל ברשימה הסינית של הרכבים החשמליים עבור הקטגוריה של סבסוד רכב מאנרגיה מתחדשת. הסבסוד יחל על שתי גרסאות של טסלה מודל 3 וההערכה היא שהחיסכון בקניה יהיה בגובה של כשלושת אלפים וחמש מאות דולר לרכב.

המהלך הזה מרמז על כך שהמכירה של הדגם בסין תחל בקרוב וטסלה בסין דיווחה שזהו גם היתר למכור ולספק ללקוחות את מודל 3 מתוצרת סין. התכנון של טסלה הוא למכור כל רכב כזה המיוצר בסין בסכום של כחמישים אלף דולר ובכך מקווה טסלה גם לקבל נתח מהמכירות של שוק הרכבים הגדול בעולם.

כרגע, טסלה נחשבת ליצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם, לאחר שעקפה השנה את חברת BYD הסינית במספר הרכבים שנמכרו בכמות של למעלה מעשרים אלף. BYD הסינית שהיתה עד השנה הגדולה ביותר בתחום, מייצרת גם רכבים חשמליים וגם רכבים היברידיים בעוד שטסלה מייצרת רק רכבים חשמליים.

בתוך כך, צילומים אוויריים של הג'יגה-פקטורי 3 ומגרש החניה שלו אשר ממוקמים בשנחאי, מראים שייצור הרכבים כבר בעיצומו. בתמונות שנלקחו בהפרש של כמה ימים, ניתן לראות שביום מסוים נצפו כמאה וחמישים רכבים חדשים במגרש החניה של המפעל ואילו זמן לא רב אחרי, נצפו כמאתיים ושבעים רכבים. אמנם אלה לא דיווחים רשמיים, אך המספרים בשטח מדברים בעד עצמם.

מפעל הג'יגה-פקטורי בשנחאי הוקם בינואר השנה, ייצור הרכבים התחיל באוקטובר וטסלה אף הודיעה שהיא מקדימה את לוחות הזמנים שתוכננו עבור תחילת הייצור. לאחר שטסלה החלה לקבל הזמנות מוקדמות מלקוחות, המטרה שלה בסוף השנה הזאת היא להגיע בג'יגה-פקטורי לייצור של כשלושת אלפים רכבים בכל שבוע ולספק ללקוחות את הרכבים החל מינואר 2020.

עדיין לא הוכרז אלו דגמים יקבלו את הסבסוד הנוכחי, אבל מרשימת הסבסוד הסינית ניתן לראות ששתי הגרסאות של מודל 3 הן של רכבים מאותו משקל כשטווח הקילומטרים וצריכת האנרגיה מעט שונה. המספרים מרמזים על כך שכנראה מדובר על מודל 3 Standard Range שהוא לא אוטונומי ועל מודל 3 Standard Range Plus שזה הדגם שיש בו מערכות לנהיגה אוטונומית.

ראוי לזכור שחוץ מהתמריץ הנוכחי, בחודש אוגוסט האחרון סין כבר כללה את הרכבים החשמליים של טסלה ברשימת הרכבים הפטורים ממס מכירות. כך, טסלה המייצרת את המכוניות שלה בשנחאי, נהנית מההקלה במס בשווי של עשרה אחוזים. בסין מקווים שהסבסוד הנוכחי של מודל 3 מתוצרתה, ימריץ קונים מקומיים לרכוש מכוניות חשמליות ובהמשך אולי יעודד את טסלה למכור את הרכבים ממודל Y שלה בשוק הסיני.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button