טסלה החלה למכור בארצות הברית גרסת טווח סטנדרטי למודל S ומודל X. עד היום החברה שיווקה רק את גרסאות הטווח הארוך והפלייד, במחירים שמתחילים מ-88,490 דולר למודל S (בישראל 684,292 ש״ח), ו-98,490 דולר למודל X (בישראל 722,999 ש״ח).
מחירי גסאות הטווח הסטנדרטי החדשות נמוכים בעשרת אלפים דולר מגרסאות הטווח הארוך – 78,490 דולר למודל S ו-88,490 למודל X. אין צפי לגבי מתי הגרסאות החדשות ישווקו גם בארץ או מה יהיה מחירם, אך ייתכן שהפער במחיר בין גרסאות הטווח הארוך לטווח הסטנדרטי יתקרב למאה אלף שקלים בארץ.
טווחי הנסיעה של גרסאות הטווח הארוך של המודל S והמודל X עומדים על 652 ק״מ ו-560 ק״מ בהתאמה, לפי תקן EPA האמריקאי, הטווחים של הגרסאות החדשות עומדות על 515 ק״מ ו-433 ק״מ – הפרש של כ-130 ק״מ בין גרסת הטווח הסטנדרטי לגרסת הטווח הארוך.
בישראל טווחי הנסיעה מדווחים לפי תקן WLTP האירופאי, ולפיו טווח הנסיעה שונים במעט – טסלה מודל S טווח ארוך 634 ק״מ וטסלה מודל X טווח ארוך עם 536 ק״מ. נכון להיום אין דירוג WLTP לגרסאות החדשות, שכן הן נמכרות בצפון אמריקה בלבד.
דגם | טווח סטנדרטי (ק״מ) | טווח ארוך (ק״מ) | הפרש (ק״מ) |
---|---|---|---|
מודל S | 515 | 652 | 137 |
מודל X | 433 | 560 | 127 |
בניגוד למודל 3/Y, גרסאות הטווח הסטנדרטי של ה-S/X מצוידות גם הן בהנעה כפולה. באתר החברה לא מוצג מידע רב על מערכת ההנעה, למעט תאוצת הרכב (0 ל-100 קמ״ש), ששונמכה בגרסאות הטווח הרגיל.
לא ידוע עדיין האם יש הבדל בפועל מערכת ההנעה והסוללה בין גרסאות הטווח הרגיל לטווח הארוך, וישנן השערות כי ייתכן וגרסאות הטווח הרגיל זהות לחלוטין לגרסאות הטווח הארוך, למעט שינוי בתוכנה שמגביל את השימוש של הרכב בסוללה.
טסלה כבר הגבילה בעבר את היכולות של הרכב בתוכנה, ואם זה המצב, ייתכן ומי שירכוש את הגרסאות עם הטווח הקצר יוכל לשדרג בתשלום לטווח ארוך, שדרוג שייכנס דרך התוכנה.
הגבלה של יכולות הרכב דרך תוכנה העלו סוגיה בכל הנוגע למוצרים פיזיים ורכבים – אם אתם הבעלים של הרכב, ושילמתם עליו ממיטב כספיכם, האם יש לחברה שייצרה אותו יכולת זכות להגביל את השימוש במנוע או בסוללה?
ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות.
כן -עד גבול האחריות