fbpx

מניסוי למציאות: הטסלה שלכם תעצור לבד ברמזור אדום

העדכון האחרון ששוחרר לחלק מהלקוחות מאפשר לנהג האוטונומי של טסלה לעצור ברמזור אדום; לפי מאסק העדכון ישוחרר ברבעון הבא באופן מלא. והאם נראה צי מוניות אוטונומיות בקרוב?

בסרטון ששוחרר בחודש הקודם נראת מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה מודל 3 (המכונה Autopilot) עוברת מספר רמזורים באור ירוק, ועוצרת כשהיא מתקרבת לרמזור אדום.

טסלה החלה לשחרר ללקוחות עדכון תוכנה חדש (2020.12.5.6) שמאפשר לרכב לזהות ולעצור באופן אוטומטי ברמזור אדום ובתמרור עצור, כך מדווחים לקוחות בתוכנית ה-Early Access Program.

החברה עדיין פועלת בזהירות יתרה. נכון לעכשיו העדכון החדש ששוחרר ללקוחות יגרום לרכב לעצור בכל רמזור, כולל ברמזור ירוק. הרכב ימשיך לנסוע רק אם הנהג יאשר למערכת להמשיך על ידי משיכת ״סטיק״ הנהיגה האוטונומית או לחיצה על דוושת ההאצה. בנוסף הרכב לא יבצע פניות בצמתים באופן אוטומטי. העדכון משמש כאמצעי בטיחות בלבד, והוא למעשה עוד צעד קטן בדרך לנהיגה אוטונומית מלאה, עם מערכת ה-FSD של טסלה.

אילון מאסק, מנכ״ל טסלה, נשאל בטוויטר לגבי הפיצ׳ר החדש לפני שבועיים והגיב ״אנחנו מקווים לשחרר את [זיהוי] הרמזורים ותמרורי העצור בעוד מספר שבועות בארצות הברית, וכנראה ב-Q3 בעולם (יש כל כך הרבה שונות בין מדינה למדינה!). מאוד חשוב שנבצע את השינוי הזה בצורה נכונה״.

Hoping to roll out traffic lights & stops to wide US release in a few weeks & probably WW release in Q3 (so many variations in each country!). Very important to make sure this is done right.

Elon Musk, April 4th, 2020

צי מוניות אוטונומי מלא? כנראה שיקח עוד זמן

מאסק כבר הודיע לפני מספר שבועות כי עוד השנה יחל לפעול צי של מוניות אוטונומיות המופעלות בידי טסלה. במצגת שערך במשרדי החברה בקליפורניה אמר שהוא "משוכנע לחלוטין שבעתיד יוציאו מהחוק נהיגה על-ידי בני אדם, בגלל שהיא תהיה לא בטוחה מספיק" בהשוואה לרכבים אוטונומיים.

עם זאת התקדמות הרכבים האוטונומים היא איטית וזהירה מאוד (תרתי משמע). ניסויים ברחבי העולם לרוב מתבצעים בסביבות מבוקרות, עם מסלול מוגדר ומסומן היטב ובמהירויות נמוכות מאוד. בניסויים המתבצעים בעיר עדיין יש נהג שנאלץ להתערב מדי פעם בנהיגה.

מאסק מנסה לדחוף קדימה את חזון הרכב האוטונומי בצורה שונה משאר החברות. בניגוד לרכבים יעודיים לניסויים או סביבות מבוקרות – אסטרגיה הננקטת על ידי שאר החברות, טסלה מציידת את כל רכביה במחשבים עצמתיים ומצלמות המאפשרים נהיגה אוטונומית מוגבלת למדי, ולאט לאט מאפשרת יותר ומסירה הגבלות על ידי עדכוני תוכנה.

אז מתי נראה רכבים אוטונומים מלאים?

כנראה שיקח זמן רב עד שנראה רכב אוטונומי נוסע לבדו ברחובות העיר (ולא בגלל נגיף הקורונה). בינתיים, טסלה מפזרת עוד ועוד רמזים בנוגע לצי הרכבים האוטונומיים שלה, החל מאופציית הזימון ועד לפניה בדיבור אל הולכי הרגל בסביבת הרכב. כעת נותר רק להמתין לעדכון הבא.

(תמונת כתבה: טסלה עומדת ברמזור אדום, צילום: Sundry Photography / Shutterstock.com)

תגיות

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. השאלה אם טסלה תוכל להפוך לרכב כל ישראלי
    של מעמד הביניים כל כך מתבקש טסלה 3

    רק המחיר צריך להיות 170k ולא 250k

    ולצורך כך צריך ללחוץ חזק בכנסת
    לטובת כדהא האוויר ואיכות החיים של כולנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close