fbpx

ריקול בדרך? האוטפיילוט של טסלה בסכנה

החקירה, שנפתחה בשנה שעברה, מתקדמת ועולה שלב.

11 תאונות, שלכולן מאפיין אחד משותף ומעניין – הרכבים החשמליים, שהיו במצב של אוטופיילוט (נהיגה אוטונומית), לא הצליחו לזהות רכבי חירום – מכבי אש, אמבולנסים ועוד בהם הם התנגשו. מה שגרם בשנה שעברה ל-NHTSA, מנהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי, לפתוח בחקירה נגד טסלה

המצב המדובר הוא דרגה 2 במערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה, בו הרכב מנווט את הרכב בנתיב בהתאם למידע שנאסף מחיישני הרכב.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

על פי NHTSA, כל התאונות קרו בחשכה כאשר בסביבה של רכבי החירום החונים היו מפוזרים עזרים רבים כמו שלטים מהבהבים – מה שיכול להיות שגרם לרכבים "להתבלבל" כתוצאה ממצב של עודף מידע ובסופו של דבר, להתנגש ברכבי החירום.

11 התאונות המדוברות, בהן היו מעורבים דגמי טסלה מכל הסוגים – מודל 3, מודל Y ומודל S משנת ייצור 2014 ועד המודלים החדשים, נפרסות על פני כ-4 שנים – מהראשונה שתועדה בינואר 2018 בקליפורניה ועד לאחרונה ברשימה, שתועדה ביולי 2021 בסן פרנסיסקו.

בשנת 2021 לבדה התרחשו לא פחות מ-4 תאונות במעורבות רכבי טסלה החשמליים שעל פי NHTSA, פעלו בדרגה 2 של נהיגה אוטונומית, מה שגרם לרשות הפדרלית לפתוח בחקירה. תאונה נוספת, שברשות חושדים שגם היא קשורה לכשל באוטופיילוט של טסלה, תועדה בחודש ינואר 2022.

בחקירות קודמות, נמצא כי חלק מהתאונות שנגרמו כאשר האוטופיילוט היה מחובר הן כתוצאה מחוסר תשומת לב של הנהג (טסלה מחייבת את הנהג להיות ער ולשבת ליד ההגה) – מה שמצביע אולי על כשל אחר, חמור לא פחות – במערכת ה-Driver Engagement Strategy שעוקבת ומנטרת את התנהגות הנהג בזמן אמת, בעזרת מצלמה.

טסלה בוודאי לא שמחה עם החקירה הזו, במסגרתה תכנס NHTSA ל"קרביים" של המערכת האוטונומית שלה, במטרה לנסות להבין מה גורם לרכבים החשמליים להתנגש דווקא ברכבי חירום שחונים במקומות חשוכים, מוקפים בתמרורים מהבהבים.

ומה זה אומר על עתיד הנהיגה האוטונומית? 

טסלה היא רק מותג אחד, זה נכון, אבל היא החברה המובילה בעולם הרכב החשמלי ונכון לעכשיו, היא עדיין זו שקובעת את הטון.

אחת מהסיבות לכך היא הטכנולוגיה המתקדמת של טסלה, שנחשבת למובילה בתחומים רבים – ואם יש בעיה באוטופיילוט של טסלה, מה זה אומר על מערכות של חברות אחרות?

בעולם כבר חושבים על היום בו לא נדרש יותר לאחוז בהגה כדי להגיע ממקום למקום, אך נראה כי היום הזה עדיין רחוק ואין תחליף אמין ובטוח מספיק שיחליף מגע יד אנושי.

מכונית אוטונומית שנעה באיטיות בתוך עיר ולא עוצרת לשוטרים זה לא נורא ואפילו די משעשע. אבל מכונית שמתרסקת אל תוך רכב חירום (אולי אפילו אמבולנס שיש בו פצועים) במהירות גבוהה זה בכלל לא מצחיק, ומסוכן מאוד.

במידה ונראה את האוטופיילוט של טסלה נכנס לריקול, היום הזה יתרחק עוד יותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button