ברקע המכרז שפרסם משרד האנרגיה לסבסוד עמדות טעינה לרשויות מקומיות עיריית תל אביב, שלא זכתה לסבסוד מהמשרד, החלה לאחרונה בפרויקט עצמאי שיגדיל את כמות עמדות הטעינה בעיר (גובה הסבסוד של משרד האנרגיה נקבע לפי מצבה הכלכלי של הרשות המקומית).
הפרויקט החדש כולל הקמה של עמדות טעינה מהירות ועמדות AC בחניוני אחוזות החוף – חניונים ציבוריים בבעלות העירייה. בפרויקט הקמת העמדות בחניון גולדה, הממוקם ליד מוזיאון תל אביב ובית המשפט, השתתפו שש חברות שונות. בחניון הותקנו שלוש עמדות טעינה מהירות DC 50kW ושש עמדות טעינה AC.
בהשקה של העמדות החדשות ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, דיבר על הפרויקט החדש:
אם לא תל אביב, אז מי יעשה? כי תפקידנו להיות החלוצים בכל עניין אורבני. זה תמיד העניין שתל אביב מובילה אותו. החל מ-AirBNB, דרך אובר, דרך גט, דרך קורקינטים ואופניים חשמליים, וגם באיך מכניסים את התפתחות התחבורה החשמלית למרחב האורבני.
נכון להיום פרוסות כמה עשרות עמדות טעינה בחניוני אחוזת החוף, מטרת הפרויקט החדש הוא להגדיל את כמות עמדות הטעינה בעיר בשנים הקרובות, ובמסגרתו הוקמו תשתיות ל-118 עמדות AC נוספות ולתשע עמדות טעינה מהירות DC, שלוש מהן מותקנות בחניון גולדה, עם תכנון להגדיל את כמות עמדות הטעינה ל-240 עמדות.
חולדאי התייחס גם לנושא ההיערכות לכניסה של רכבים חשמליים לשוק:
הבעיה עם המערכות האלו שהן מתקדמות לאט, ופתאום קורה השינוי, ואז השאלה היא מי ערוך טוב יותר כשחל השינוי וכמות המכוניות גדלה בצורה דרמטית.
והשורה התחתונה
מדובר בבשורה טובה ופרויקט חשוב של עיריית תל אביב ואחוזות החוף.
התכנית החדשה של עיריית תל אביב לפרוס תשתיות לרכבים חשמליים בעיר, יחד עם המכרז של משרד האנרגיה, ירחיבו בצורה משמעותית את התשתיות המועטות שיש כיום ברחבי המדינה עבור רכבים חשמליים.
מ 8 ספטמבר חייבו לשלם על חניה גם למי שמטעין רכבים חשמליים, הייתי פעמיים, גם חניה למטעינים וגם טעינה בחינם בתקופה של ניסוי של אחוזת החוף.
היום משלמים על חניה וגל על טעינה, כפול.