טאטא, יצרנית הרכבים ההודית וחברת האם של יגואר ולנד רובר, בנתה את רכב הפנאי החדש שלה על בסיס פלטפורמה שנקראת אטלס, הדגם הראשון שמגיע לייצור סדרתי שנשען על בסיס פלטפורמה זו, והוא יהיה זמין גם בגרסאות בנזין ודיזל – מה שאומר שלא מדובר בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, כמו ה-E-GMP של יונדאי, ה-MEB של פולקסווגן או האולטיום של ג'נרל מוטורס, מה שאומר שמדובר ברכב הרבה פחות מודרני מבחינה חשמלית ביחס לרכבים העושים שימוש בפלטפורמות ייעודיות.
העובדה כי מדובר בפלטפורמה "כלבויניקית" ולא בפלטפורמה חשמלית ייעודית טובה אולי ליצרן ולאפשרות להצמיד לרכב תג מחיר נמוך אבל זה ממש לא אידיאלי לביצועים – ולראייה, הטאטא קורבב החשמלי מגיע בשתי גרסאות, שתיהן עושות שימוש בסוללות די קטנות בנפח של 45 קוט"ש ו-55 קוט"ש. ההודים טוענים שהסוללות של הטאטא קורבב מוציאות טווח נסיעה של כ-502 ק"מ ו-585 ק"מ (בהתאמה) אך סביר להניח שטווחי הנסיעה בפועל נעים באיזור ה-230 ק"מ עד 300 ק"מ לטעינה.
שתי הגרסאות של הטאטא קורבב החשמלי מצוידות עם מנוע יחיד, אחת מפיקה הספק של 150 כ"ס והשנייה 165 כ"ס.
גרסת הייצור הסדרתי של הטאטא קורבב החשמלי מציגה עיצוב מעודן יותר ופחות עתידני מזה שראינו בדגם הקונספט שהוצג בגרסה חשמלית בשנת 2022 – ועדיין אפשר למצוא לא מעט קווי דמיון בין השניים. הטאטא קורבב החשמלי ממשיך את הקו העיצובי של הטאטא פאנץ' החשמלי והטאטא נקסון החשמלי, צמד רכבי פנאי חשמליים נוספים מבית יצרנית הרכב ההודית – אליהם מצטרפים הטאטא טיאגו החשמלי והטאטא טיגור החשמלי. עם הצטרפותו של הטאטא קורבב החשמלי שמאייש את עמדת רכב הפנאי-קופה החשמלי, גדל ליין הדגמים החשמליים שלה מארבעה לחמישה.
ההבדלים בין הטאטא קורבב החשמלי לאחיו הלא חשמליים כמעט ואינם נראים לעין – הגריל האטום והחישוקים השונים שנועדו לשפר את האירודינמיות של רכב הפנאי-קופה החשמלי הם בין הסממנים היחידים.
בטאטא רצו לשמור על תג מחיר אטרקטיבי אבל גם בהודו מבינים שיש כבר כמה אלמנטים שאי אפשר לוותר עליהם, כמו מסכי תצוגה, כפתורי מגע, מצלמה היקפית וחיישנים, גג שמש פנורמי ועוד – שזמינים בטאטא קורבב החשמלי.
למרות שהטאטא קורב החשמלי הוא לא רכב שטח במהותו, אנחנו יודעים שמרבית הרכבים בהודו, גם אלו שהם לא רכבי שטח, יורדים מהכביש הסלול. בכל מקרה, נראה שלרכב הפנאי-קופה החשמלי החדש של טאטא לא תהיה שום בעיה לעשות את זה.
מחירו של הטאטא קורבב החשמלי נע בין כ-20,000 דולרים ל-25,000 דולרים.
טאטא כבר הייתה בעבר בישראל, עם דגמים בלתי נשכחים כמו הטאטא סהרה – האם הייתם רוצים לראות אותה חוזרת עם דגמים חשמליים זולים ובסיסיים? שתפו אותנו בתגובות.