fbpx

איחור לא אופנתי: סוזוקי חושפת רכב חשמלי ראשון

סוזוקי אי-ויטרה, הגרסה החשמלית של רכב הפנאי הקומפקטי של יצרנית הרכב הוותיקה מיפן, ייוצר בהודו.

שנים ארוכות אחרי שיצרניות רכב ותיקות כבר הציגו דגמים חשמליים חדשים וחלקן אף הספיקו לשפר את הקיימים, בסוזוקי מגיעים סוף סוף לעידן התחבורה החשמלית. יצרנית הרכב היפנית, מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, בחרה "לחשמל" ראשון את דגם הויטרה שלה, רכב פנאי קומקפטי שהלך והפך מרכב שטח יחסית קשוח לכיוון של רכב פנאי מעודן יותר.

הסוזוקי ויטרה החשמלי הוצג תחילה בשנת 2023 כרכב קונספט העונה לשם eVX, וזה לקח לסוזוקי עוד כמעט שנתיים כדי לחשוף אותו באופן רשמי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הטוב

סוזוקי אי-ויטרה מבט צד

הסוזוקי ויטרה החשמלי בנוי על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, HEARTECT-e שמה, ואלו חדשות טובות. רכבים חשמליים שבנויים על פלטפורמות חשמליות נוטים להציע ביצועים טובים יותר ותא נוסעים מרווח יותר. בסוזוקי בחרו לא לחפף ולהציג רכב חשמלי כמו שרכב חשמלי ב-2024 צריך להיות ומגיע להם ח"ח על זה.  יכול להיות שלהחלטה הזו היה משקל משמעותי בכך שנדרש לסוזוקי כל כך הרבה זמן כדי להציג רכב חשמלי ראשון, אבל עכשיו הסוזוקי ויטרה החשמלי כאן וזה מה שמשנה.

הסוזוקי ויטרה החשמלי מגיע עם מערכת שבסוזוקי קוראים לה ALLGRIP-e, מערכת 4X4 הכוללת מצב טרייל ייעודי לנסיעת שטח. מצב הטרייל מיועד לאפשר לסוזוקי ויטרה החשמלי להתמודד עם אתגרים בשטח ולחלק את המומנט בהתאם לצורך.

הפחות טוב

סוזוקי אי-ויטרה בנסיעה בשלג

הסוזוקי ויטרה החשמלי מיוצר ומשווק בשלוש גרסאות: גרסה אחת עם סוללה בנפח של 49 קוט"ש בסה"כ ועם הנעה 2WD (מנוע חשמלי יחיד) ובשתי גרסאות עם סוללה בנפח של 61 קוט"ש עם הנעה 2WD או הנעה כפולה, 4WD. נתוני הטווח הרשמיים לא פורסמו וכך גם זמני הטעינה, אך אנחנו לא מצפים לגדולות באגף הזה, בטח לא מהסוזוקי ויטרה החשמלי עם סוללה של 49 קוט"ש, שצפויה להציע טווח ריאלי של כ-250 ק"מ. הסוזוקי ויטרה החשמלי עם סוללת ה-61 קוט"ש תהיה רלוונטית יותר לישראל, באם תגיע לכאן, במיוחד בגרסת ההנעה הכפולה. גרסה זו צפויה להציע טווח נסיעה ריאלי של מעל 300 ק"מ.

נתונים פחות טובים, אבל הם לא מאד שונים מרכבים אחרים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים החשמליים. לדוגמא, ה-BYD אטו 3 מגיע עם סוללה בנפח של כ-60 קוט"ש ומציע טווח ריאלי של כ-330 ק"מ, זאת לעומת הטווח המוצהר שעומד של 420 ק״מ לפי תקן WLTP.

כבוד הנשיא

בהשקת הדגם, רמז טושיהירו סוזוקי, נשיא החברה, כי בסוזוקי כבר עובדים על דגמים חשמליים נוספים:

"ה-VITARA הוא הרכב הראשון שלנו המונע על ידי סוללה, שפותח באמצעות ניסוי וטעייה חוזרים ונשנים כדי ליצור רכב חשמלי קל לשימוש עבור הלקוחות שלנו… הצגת האי-ויטרה מייצגת אבן דרך משמעותית בהשגת ניטרליות פחמן. לאחר השקת האי-ויטרה, נמשיך להרחיב את מערך היצע כלי הרכב החשמליים שלנו ולהציע פתרונות ניידות המותאמים לצרכים של מדינות ואזורים ספציפיים".

אפשר להעריך ואפילו די בוודאות, שהדגמים החשמליים העתידיים עליהם מדבר הנשיא סוזוקי, ישענו גם כן על הפלטפורמה הייעודית החדשה לרכבים חשמליים שהציגה סוזוקי.

הסוזוקי ויטרה החשמלי מציע 5 מקומות ישיבה ויש לו בסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, קצר יותר ב-20 מ"מ מזה של ה-BYD אטו 3. רכב הפנאי החשמלי החדש של סוזוקי מציע גם מרווח גחון של 18 ס"מ, זהה לזה שמציע אחיו הבנזיני.

בשורה התחתונה

מבט צד על סוזוקי אי-ויטרה חשמלי בשטח

הסוזוקי ויטרה אולי מביא איתו בשורה לחברה, אבל אין בו איזשהוא משהו מיוחד שלא ראינו עד עכשיו, אבל יש בכל זאת שתי נקודות שאנחנו חושבים שיכולות לעמוד לטובתו:

הנקודה הראשונה היא במראה החיצוני. הסוזוקי ויטרה החשמלי מציג מראה קובייתי יותר, שונה ואפילו מעט מרענן בתור עדר הקרוסאוברים החשמליים המעוצבים – מה שיכול למשוך לקוחות פוטנציאליים.

הנקודה השנייה היא מצב הטרייל של מערכת ה-ALLGRIP-e. אין הרבה רכבים חשמליים שיכולים לנסוע בשטח ואלו שכן יכולים – נמצאים ברף מחיר גבוה מאוד. אז נכון, אנחנו לא מצפים שהסוזוקי החשמלי יטפס את המעלות המפורסמים במדבר אבל אם הוא יוכל לעשות יותר שטח מהקרוסאובר החשמלי הממוצע – זו כבר נקודת חוזקה.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. חבל שלא עבדו על דגם היברידי שכיום בעקבות שחנויי המס חשמלי פחות רלוונטי בעקבות עליית המחיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button