fbpx

בקרוב בישראל: דגמי סמארט חשמליים

כלמוביל, יבואנית מרצדס, יונדאי, ג'נסיס, מיצובישי ואורה תשיק בקרוב את דגמי הפנאי החשמליים של מותג סמארט.

בתקופה הקרובה צפויים להצטרף להיצע הדגמים החשמליים בישראל עוד שלושה דגמים מבית סמארט, מותג הרכב שבבעלות דיימלר וג׳ילי, המתמקד ברכבים קומפקטיים לסביבה עירונית. הראשון שבהם, סמארט #1 (נהגה – האשטג 1. כן כן, זה השם), דגם פנאי חשמלי, צפוי להגיע לישראל עד סוף השנה, ולאחריו דגם פנאי קופה נוסף #3. במהלך 2024 צפוי להגיע דגם חשמלי נוסף, רחב מימדים אף יותר לדברי היבואנית.

לא מדובר על הדגמים החשמליים הראשונים של המותג, סמארט מכרו בעבר דגמים חשמליים כמו הסמארט פורטו (EQ fortwo) ופורפור (EQ forfour), אך החברה הפסיק לשווק ולייצר את הרכבים האלו בתחילת השנה הנוכחית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בניגוד לשני הדגמים היוצאים, שהיו רכבי מיני עם סוללה פצפונת וטווח נסיעה שמתאים לנסיעות עירוניות בלבד (כ-100 קילומטרים לטעינה), רכבי ההאשטאג הם רכבי פנאי קומפקטיים, גדולים יותר ומרווחים יותר, ויש להם טווח נסיעה גבוה בהרבה (מעל 400 ק״מ לפי התקן).

סמארט #1

סמארט #1 חשמלית

כפי שכתבנו, ה-#1 הוא רכב פנאי קומפקטי, המצויד בסוללת 62 קוט״ש עם טווח נסיעה של 400-420 ק״מ לפי תקן WLTP. הרכב צפוי לספק בעולם האמיתי טווח שנע באיזור ה-340 ק״מ לטעינה. בנוסף הרכב תומך בטעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט, איתה ניתן להטעין את הרכב מ-10 ל-80% סוללה ב-27 דקות או לקבל טווח של 100 ק״מ נוספים בפחות מעשר דקות של טעינה.

ל-#1 שתי גרסאות הנעה – הנעה אחורית בהספק של 272 כוחות סוס, או הנעה כפולה בהספק של 428 כ״ס עם מומנט של 59.5 קג״מ, ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-3.9 שניות בלבד.

פנים הרכב (כמו גם העיצוב החיצוני) מעוצב בצורה סופר אלגנטית – הקימורים ושילוב של שני הצבעים עושים את שלהם ונותנים לרכב מראה עדכני. במרכז הרכב מסך מולטמדיה גדול, שכבר הפך כמעט לסטנדרט ברכבים חשמליים חדשים, ונראה שסמארט ציידה אותו ב״שועל״ שאפשר לדבר איתו ויודע להבין פקודות קוליות לצורך שליטה על הרכב.

פנים הרכב של הסמארט #1

ל-#1 תא מטען קטן של 313-323 ליטרים, אך הוא מצויד גם בתא מטען קדמי קטן בנפח של 15 ליטרים.

סמארט #3

סמארט #3 חשמלית בצבע כתוב בנסיעה על כביש

הסמארט #3 הוא רכב פנאי קופה חשמלי, מצויד גם הוא באותה מערכת סוללה והנעה כמו ה-#1, עם עיצוב ספורטיבי. למרות סוללה זהה, טווח הנסיעה של הרכב גבוה במעט משל ה-#1. בנוסף ל-#3 יש תא נוסעים מרווח יותר (עם בסיס גלגלים של 2,785 מ״מ לעומת 2,750 ב-#1), ותא מטען נדיב יותר בנפח של 370 ליטרים.

פנים הרכב של ה-#3

שני הדגמים מבוססים על פלטפורמת ה-SEA1 מבית ג׳ילי, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שמשרתת בין היתר גם את דגמי וולוו וזיקר.

״אנו נרגשים להמשיך את שיתוף הפעולה עם סמארט לקראת השקת הדגמים החדשים של סמארט.״ מספר על המהלך גיל פריאנטה, מנכ"ל קבוצת היוקרה בכלמוביל, ״נמשיך להציע ללקוחותינו הקיימים והחדשים, רכבים טכנולוגיים, חדשניים ואופנתיים ובעיקר בשורה רעננה לעולם הרכב בישראל״.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button