fbpx

סמארט #1 החשמלית בישראל

כלמוביל, יבואנית מותג סמארט בישראל, החלה בשיווק של רכב הפנאי החשמלי סמארט #1 - ארבע רמות גימור, עם הנעה אחורית או כפולה וטווח נסיעה מוצהר שמגיע עד 440 ק״מ. מה יש לסמארט #1 להציע?

  • סמארט #1, רכב פנאי חשמלי עם 5 מקומות ישיבה מושק בישראל.
  • הסמארט #1 משווקת בארבע רמות גימור עם טווחי נסיעה של 400-440 ק״מ לטעינה.
  • בניגוד לדגמים העירוניים והקומפקטיים הקודמים של המותג, ה-#1 גדולה יותר מקודמותיה.
  • המחיר לגרסת הפרו פלוס החל מ-174,900 ש״ח.

אחרי שהושקה בשנה שעברה, סמארט #1 נוחת בישראל ומצטרף להיצע הרכב החשמלי בארץ. למרות שמדובר במותג המזוהה עם רכבים עירוניים קטנים מאוד, הסמארט #1 נכנס לקטגוריה של רכבי פנאי, והוא דומה בגודלו לרכבים כמו הפיג׳ו e-2008 או הוולוו EX30 – אורכו 4,290 מ"מ, רוחבו 1,822 מ"מ, גובהו 1,636 מ"מ, ובסיס גלגליו 2,750 מ"מ – גדול יותר בכל מובן מדגמי הפורטו והפורפור החשמליים מבית המותג, ומרווח יותר מרוב הרכבים בסגמנט.

סמארט #1 באולם התצוגה בהרצליה
פנים הרכב של הסמארט #1
מבט קדמי על רכב הפנאי החשמלי סמארט #1
סמארט #1 החשמלית בנסיעה על כביש
פנים הרכב של הסמארט #1

ה-#1 משווקת בישראל בארבע רמות גימור – פרו פלוס, פרמיום, מהדורה מוגבלת ובראבוס – כולן מצוידות בסוללה בקיבולת זהה והנעה אחורית, למעט רמת בראבוס (Brabus) שמצוידת בהנעה כפולה. באירופה משווקת גרסה נוספת בעל סוללה קטנה יותר עם טווח מוצהר של 310 ק״מ, אך גרסה זו לא תשווק בישראל בשלב זה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחודשים הקרובים צפויה להצטרף ל-#1 שני דגמים חשמליים נוספים – סמארט #3 – קרוסאובר-קופה חשמלי שפונה בעיצוב לצד הספורטיבי יותר. ה-#3 מציע נתונים דומים בכל מה שקשור למערכת ההנעה והסוללה. בנוסף ל-#5 רכב פנאי חשמלי גדול.

סוללה, טווח והנעה

הסמארט 1# נמכרת בישראל בשתי גרסאות הנעה – אחורית וכפולה, עם סוללה של 66 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר שנע בין 400 ל-440 ק״מ לפי התקן, גרסת הבראבוס בעלת ההנעה הכפולה ״זוכה״ לטווח של 400 ק״מ בלבד בשל המשקל של מערכת ההנעה. בעולם האמיתי טווח הנסיעה של הרכב צפוי להיות באיזור ה-350 ק״מ לטעינה, כתלות ברמת הגימור, תוואי הדרך וסגנון הנהיגה.

סמארט #1 באולם התצוגה בהרצליה

גרסאות ההנעה האחורית מצוידת במנוע בהספק של 272 כוחות סוס. לגרסת בראבוס בעלת ההנעה הכפולה הספק כולל של 428 כוחות סוס, והיא מסוגלת להאיץ ל-100 ק״מ ב-3.9 שניות. המהירות המירבית של כלל הגרסאות עומדת על 180 קמ״ש.

לכלל רמות הגימור של סמארט יש יכולת טעינה מהירה של עד 150 קילוואט, איתה תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 27 דקות או להוסיף עוד 100 ק"מ של נסיעה בעשר דקות של טעינה.

רמות האבזור פרימיום, בראבוס והמהדורה המוגבלת מאפשרות טעינה ביתית \ איטית בהספק גבוה יחסית של 22 קילוואט, מה שמאפשר לטעון את הרכבים בשלוש שעות וחצי בלבד (כתלות בעמדה), זאת לעומת המקובל בשוק ברכבים אחרים (11 קילוואט) ולעומת רמת גימור פרו+ שהספק הטעינה שלה עומד על 7.4 קילוואט בלבד.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב של הסמארט #1

עם בסיס גלגלים ארוך של 2,750 מ"מ הסמארט #1 מציעה תא נוסעים מרווח ביחס למתחרות הישירות שלה, והיא די מפתיעה בהיבט הזה. מעבר להיותו מרווח, תא הנוסעים מעוצב בצורה מאוד אלגנטית, ולמרות עיצוב מינמליסטי יחסית, יש ל-#1 הרבה אופי.

כיאה לרכב ששמו סמארט, הרכב מצויד בלא מעט פיצ׳רים מעניינים – ניתן לשלוט על הרכב דרך אפליקציה ייעוד, ויש מגוון אפשרויות להתאמה אישית של מערכת המולטימדיה שמורכבת מצמד מסכים בגדלי 12.8 ו-9.2 אינטש, עדכוני OTA (דרך האוויר) ואפילו אוואטר אישי בעל יכולות הפעלה קולית.

פנים הרכב של הסמארט #1

ל-#1 תא מטען קטן יחסית של 313-323 ליטרים, שגודלו משתנה בהתאם לכוונון של המושבים האחוריים (כן, כן, אתם יכולים למשוך אותם לאחור על חשבון תא המטען), אך הוא מצויד גם בתא מטען קדמי בנפח של 15 ליטרים, שיכול להתאים לאחסון כבלים או תיק).

עלויות תחזוקה וטעינה

טעינה מלאה של הרכב מעמדה ביתית תעלה כ-40 שקלים בלבד, עם טווח נסיעה ריאלי של 350 ק״מ עלות הנסיעה לקילומטר עומדת על 11 אג׳, זאת לעומת רכב בנזין מקביל, שיצרוך כ-50 לק״מ. חסכון של כ-40 אג׳ לקילומטר או 8,000 שקלים בשנה לנוסעים 20 אלף ק״מ בשנה.

אגרת הרישוי של הרכב עומדת על 558 שקלים בלבד, גם פה מדובר על חסכון של כ-1,000 שקלים בשנה, כך שהחסכון באגרות הרישוי והאנרגיה יכול להגיע עד 10,000 שקלים בשנה.

מחיר ואחריות

  • סמארט #1 פרו פלוס – החל מ-174,900 ש״ח.
  • סמארט #1 פרימיום – החל מ-189,900 ש״ח.
  • סמארט #1 Launch Edition – החל מ-194,900 ש״ח.
  • סמארט #1 בראבוס – החל מ-209,900 ש״ח.

בנוסף להטבת השקה של 5,000 שקלים לכלל רמות הגימור.

אחריות על הסוללה ל-8 שנים או 200,000 ק״מ, אחריות על הרכב ל-3 שנים ללא הגבלת ק״מ.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button