fbpx

סקייוול מציגה צמד דגמים חשמליים חדשים

סקייוול Q הוא רכב האצ'בק חשמלי והסקייוול 223 הוא רכב מסחרי חשמלי.

סקייוול, יצרנית הרכב הסינית, מרחיבה את ליין הדגמים שלה בשני דגמים חדשים – הסקייוול Q, רכב האצ'בק חשמלי והסקייוול 223, רכב מסחרי חשמלי.

סקייוול מייצרת אוטובוסים, משאיות ורכבים פרטיים חשמליים. המותג הגיע לארץ לראשונה בחודש אוקטובר 2021 עם רכב הפנאי החשמלי, הסקייוול ET5 שמציע טווח נסיעה של 460 ק"מ על פי תקן WLTP האירופאי ו-5 מקומות ישיבה. בהמשך הגיעו לכאן גרסאות נוספות של הסקייוול ET5, עם טווח נסיעה מוגדל ורמות גימור יוקרתיות יותר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

סקייוול Q

סקיוול Q מבט צד על הרכב החשמלי

הסקייוול Q הוא רכב הנוסעים הפרטי החשמלי הראשון של סקייוול שנחשף מאז הסקייוול ET5, כך שמדובר באירוע משמעותי מבחינת החברה והיצע המוצרים המוצע ללקוחות.

הפרטים שנחשפו לגבי הסקייוול Q אינם רבים. אנחנו יודעים שמדובר ברכב האצ'בק עם עיצוב עדכני, טווח משוער של כ-480 ק"מ יחד עם טעינה מהירה מ-10% ל-80% בתוך כ-20 דקות בלבד.

לא ברור אם טווח הנסיעה הזה נמדד כלל ואם כן על פי איזה תקן – אך גם במידה ומדובר בתקן CLTC הסיני או תקן WLTP האירופי, הסקייוול Q יצטרך סוללה בנפח שבין 60 ל-70 קוט"ש כדי לייצר טווח נסיעה שכזה, ופלטפורמה בארכיטקטורת 800V, שבדרך כלל נמצאת ברכבים יקרים יותר, כדי לתמוך בהספק טעינה שכזה – ישנם מספר דיווחים על פיתוח פלטפורמה כזו מתוכננת של החברה, אך כדאי להמתין בסבלנות עד שהחברה תשחרר נתונים רשמיים.

בכל מקרה, נראה כי רכב ההאצ'בק החשמלי מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בעבור סקייוול, גם מבחינה עיצובית וגם, כך טוענת החברה, מבחינת טכנולוגית. הסקייוול Q מיועד להתחרות ברכבים כמו ה-BYD דולפין או MG4, ורכבים נוספים, חשמליים ולא חשמליים מאותה הקטגוריה.

סקייוול 233

רכב מסחרי חשמלי סקיוול 233

גם הסקייוול 233, הרכב המסחרי החשמלי החדש של סקייוול, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בהשוואה לרכבים המסחריים החשמליים שהחברה שיווקה עד כה, שהתבססו ברובם על דגמים קיימים, לאו דווקא חשמליים, מחברות אחרות. קחו לדוגמא את הסקייוול D11, שנראה כמו העתק של מרצדס ספרינטר.

הסיבה שאתם רואים את הכיתוב סקייוורת' (Skyworth) ולא סקייוול (Skywell) על חזיתו של הסקייוול 233 החשמלי, קשורה לכך שבמדינות מסוימות באירופה, מותג סקייוול משווק כמותג סקייוורת', במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות.

מבט צד על רכב מסחרי חשמלי סקייוול 233

כנהוג בענף הרכב המסחרי, גם הסקייוול 233 החשמלי ישווק בשתי גרסאות: 

גרסה אחת עם בסיס גלגלים של 5,490 מ"מ וגג בגובה של 2,200 מ"מ וקיבולת העמסה של 9,500 ליטר. גרסה שנייה עם בסיס גלגלים של 5,990 מ"מ, גג בגובה של 2,700 מ"מ וקיבולת העמסה של 13,000 ליטר. הסקייוול 233 יכול לשאת משקל מקסימלי של כ-1,755 ק"ג. הלקוחות יוכלו לבחור את הסקייוול 233 שלהם עם סוללה בנפח של 88 קוט"ש או 105 קוט"ש.

טווחי הנסיעה של הסקייוול 233 לא פורסמו, אך בדרך כלל, ברכבים מסחריים חשמליים מסוג זה, המשמשים למשימות Last Mile Delivery, טווחי הנסיעה נוטים להיות נמוכים יחסית – בין אם בגלל הגג או המשקל הגבוה או בגלל העובדה שבנוסף למשקל העצמי הגבוה שלהם, רכבים כאלו נוטים לשאת משקלים כבדים שמשפיעים על טווח הנסיעה.

פנים הרכב וסביבת הנהג ברכב המסחרי החשמלי סקייוול 233

הסקייוול מגיע עם לפחות דלת צד אחד ותא נוסעים שנראה מהודר, עם מסך תצוגה גדול ומקום לשני נוסעים בנוסף לנהג. 

צמד הדגמים החשמליים של סקייוול שנחשפו בתערוכת הרכב של פריז בשנת 2024 עשויים להוות תוספת מבורכת להיצע הרכבים החשמליים שקיים בישראל – הם צפויים להתחיל להמכר במהלך שנת 2025.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button