
רכבי מותג סקייוול (SKYWELL) הסיני נמכרים בישראל מזה כחמש שנים, מאז שנת 2021 אז הגיע לכאן לראשונה סקייוול ET5, דגם הפנאי החשמלי של המותג. מאז התווספו להן עוד כמה גרסאות, וכעת מודיעה היבואנית על צירוף גרסה נוספת, גרסת קומפורט (Comfort), שתהווה למעשה את גרסה הכניסה למשפחת גרסאות ה-ET5.
לקראת סוף השנה שעברה (2024) הציגו בסקייוול שני דגמים חשמליים חדשים, סקייוול Q, רכב חשמלי קומפקטי וסקייוול 233, רכב מסחרי חשמלי. אך נראה כי אנשי קבוצת כדורי, יבואנית רכבי מותג סקייוול לישראל, מסתפקים, לפחות נכון לעכשיו, בדגם הפנאי בלבד.
אתם בטח שואלים את עצמכם – כמה יחידות של רכבי סקייוול ET5 עלו על כבישי ישראל?! אז חדשות טובות, בדקנו את זה עבורכם, ומדובר ב-1,377 "חתיכות" שנעות על כבישי המדינה.
שמה המלא של הגרסה החדשה הוא סקייוול ET5 XR86 קומפורט, כשהמספר 86 מרמז לנו על נפח הסוללה. רכב הפנאי החשמלי מגיע עם סוללה בעלת קיבולת של 86 קוט"ש עם טווח מוצהר של 500 ק"מ, טווח שצפוי לעמוד על כ-430 ק"מ בפועל – במידה והרכב אכן יניב טווח נסיעה שכזה, אזי שמדובר בטווח נסיעה טוב משמעותית מטווחי הנסיעה של דגמים כמו ה-BYD אטו 3 או ג'ילי EX5 – ויחד עם זאת יש לזכור שהסקייוול ET5 מעט יותר גדול מהשניים המוזכרים.
הבשורה הגדולה ביותר בגרסת הכניסה של הסקיוול ET5 היא כנראה המחיר, שנמוך בעשרות אלפי שקלים מהגרסאות היקרות יותר – ה-XR86 קומפורט יעלה 178,900 ש"ח – 38,000 ש"ח פחות מרמת הגימור PRO ולא פחות מ-43,000 פחות מרמת הגימור PRO GT, רמת הגימור הבכירה בליין גרסאות ה-ET5, חתיכת הפרש במחיר.
מה נשאר מבחינת אבזור? גג פנורמי, תאורת אווירה דינמית, מצלמת 360 מעלות גלגלי 19 אינטש שמוחלפים בגלגלי 18 אינטש ומשטח טעינה אלחוטי – על כל אלו יצטרכו לוותר אלו שירצו את הגרסה הזולה יותר. מצד שני, עדיין מקבלים מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור ועוד.
המנוע אותו מנוע חשמלי המפיק הספק של 204 כ"ס, המסך אותו מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינטש ותא המטען אותו תא המטען בנפח 467 ליטר. בגזרת הבטיחות ומערכות הנהיגה המתקדמות מציע הסקייוול ET5 סך של 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, סיוע בבלימה ועוד – לא משהו חריג שלא ראינו ברכבים חשמליים אחרים. מעבר לכך, סקיוול גם מספקת אחריות סוללה של עד 200,00 קילומטרים.
האם מדובר ב"גיים-צ'יינג'ר" לשוק הרכב החשמלי בישראל? לא בדיוק, אבל תמיד טוב שמתווספות עוד אופציות וגדלה התחרות, בייחוד כשמדובר ברכב עם טווח נסיעה גבוה ומחיר אטרקטיבי.
(תמונות: עמית אגרונוב)