סקייוול ET5 הוא רכב פנאי חשמלי גדול ומרווח מבית יצרנית הרכבים הסינית סקייוול. סקיוול החלה את דרכה כיצרנית רכבים כבדים בתחילת שנות האלפיים, וב-2017 הקימה את סקייוול אוטו כחטיבת הרכבים הפרטיים של המותג. ה-ET5 הוא הרכב הראשון של החברה החדשה, שנחשף לראשונה ב-2020.
הסקייוול ET5 גדול במימדיו החיצוניים מרוב רכבי הפנאי החשמליים הנמכרים בארץ, בינהם גם ה-BYD אטו 3, יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק, והוא משווק בישראל בשתי גרסאות: LR72 עם טווח נסיעה מוצהר של 400 קילומטרים, ו-XR86 עם טווח מוצהר של 489 ק״מ.
גרסת ה-XR86 המעודכנת שהגיעה לישראל ב- 2023 כוללת שינויים בעיצוב, הכולל מראה חיצוני מעודכן. עיצוב הפנים שודרג גם הוא ומנסה לתת צביון של רכב יוקרה וגימור שנראה איכותי יותר.
הרכב בגרסה החדשה מצויד בסוללה גדולה יותר ב- 14 קוט"ש מזו הקודמת וגם טווח הנסיעה גדל בכמעט 90 ק"מ לפי התקן, על אף שבמציאות תוכלו לנסוע ברכב בערך עוד כ- 50 ק"מ נוספים. יכולת הטעינה המהירה של הרכב נשארה באותו הספק לא גבוה במיוחד והנתונים הללו פחות מעודדים, בעיקר למי שמחפש רכב לנסיעות מרובות.
גרסה | LR72 לקשרי \ פרימיום | XR86 פרימיום |
---|---|---|
הנעה | קדמית | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 204 | 204 |
מנוע (כ״ס) | 150 | 150 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 9.6 | 9.6 |
מהירות מקסימלית | 150 | 150 |
טווח נסיעה (WLTP) | 400 | 489 |
טעינה מהירה | 75 | 75 |
הסקיוול ET5 נמכר בשתי גרסאות, גרסת LR72 המצוידת בסוללה של 72 קוט״ש ומציעה טווח נסיעה מוצהר של 400 ק״מ, וגרסת XR86 המצוידת בסוללת 86 קוט״ש עם טווח מוצהר של 489 ק״מ. טווחי הנסיעה בעולם האמיתי נעים באיזור ה-360 ק״מ לגרסת ה-LR72 וכ-400 ק״מ לגרסת ה-XR86.
לרכב יש יכולת טעינה בהספק של עד 75 קילוואט ותוכלו לטעון אותו מ-10% ל-80% בכ-50 דקות או לקבל טווח של 100 ק"מ נוספים של נסיעה ב-20 דקות של טעינה. מדובר בטעינה איטית ביחס למתחרות, כך שאם אתם נמצאים הרבה בדרכים, שווה לכם לשקול רכב עם טעינה מהירה יותר.
שתי הגרסאות מצוידת בהנעה קדמית בהספק של 204 כוחות סוס, עם מומנט של 32 קג״מ ומהירות מקסימלית של 150 קמ״ש.
ל-ET5 יש תמיכה ב-V2L, המאפשר לספק חשמל במתח של 220 וולט דרך שקע ברכב, המאפשר לכם לחבר אליו מכשירי חשמל כמו מחשב נייד או קורקינט, דבר נוח בייחוד אם אתם בנסיעה ארוכה או בטיול ואין לכם שקע חשמלי זמין באותו רגע.
טעינת הסקייוול ET5 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הסקייוול ET5 תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
LR72 לקשרי \ פרימיום | 48 שקלים | 45 דקות | 7:30 שעות | 400 ק״מ |
XR86 פרימיום | 57 שקלים | 55 דקות | 9:00 שעות | 489 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 75 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-20 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
לסקיוול ET5 יש מתלים רכים המספקים נוחות נסיעה טובה בעיקר בכבישים עירוניים, אך הכיול הרך בא על חשבון התנהגות הכביש, לא מדובר ברכב עם יומרות ספורטיביות. הבלימה הרגנרטיבית ברכב מעט חלשה והרכב לא תומך בנהיגה עם דוושה אחת.
סקיוול ET5 הוא רכב מרווח והוא מציע אבזור עשיר. בנוסף לרכב יש שקע של 220 וולט שיכול להיות שימוש מאוד בדרכים.
המושבים הקדמיים גדולים ונוחים, ומתכווננים חשמלית יחד עם תמיכה בחימום ואוורור. עם בסיס גלגלים של 2,800 מ״מ ה-ET5 מציע פנים מרווח גם ליושבים מאחור, הודות גם לגובה הרכב, שניים ואפילו שלושה נוסעים מבוגרים יוכלו לשבת מאחור בנוחות. למרות אורכו של הרכב, חלק מהמתחרות, כמו היונדאי איוניק 5, מציעות תא נוסעים מרווח יותר.
לרשות הנוסעים מאחור יש כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג אוויר, שני שקעי USB וגם שקע חשמלי רגיל (220V) שאליו ניתן לחבר מכשירים חשמליים כמו בבית. המושב האמצעי נפתח למשענת יד עם מחזיקי כוסות.
לרכב תא מטען בנפח של 467 ליטרים (או 1,141 ליטרים עם מושבים מקופלים), לא מרשים ביחס לגודלו ולקטגוריה שהוא נמצא בו. פולקסווגן ID.4 לדוגמה, תציע לכם 543 ליטרים, סקודה אניאק 585 ליטרים והמודל Y עם 854 ליטרים. בנוסף לרכב אין תא מטען קדמי.
גרסת ה-LR72 נמכרת בשתי רמות גימור: לקשרי ופרמיום. גרסת הסוללה הגדולה יותר מגיעה ברמת גימור אחת, הפרמיום. יש בכל גרסאות הרכב גג פנורמי חשמלי נפתח יחד עם וילון הצללה הנפתח חשמלית.
בקונסולה המרכזית יש מקום לאחסון, משענת יד שנפתחת ובה יש מקום לאחסון שהוא גם מקורר. יש מחזיק לכוסות, שני שקעי USB ומשטח טעינה לטלפון.
במרכז תא הנהג יש מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 12.8", עם תמיכה בעברית ואף אפשרות להתקין את אפליקציית ווייז, עם זאת המערכת לא תומכת באנדרואיד אוטו או באפל קארפליי. מאחורי ההגה יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" המראה את נתוני הנסיעה והרכב.
ברכב יש שמשות אחוריות כהות, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, כניסה ונסיעה ללא מפתח, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, תאורת קריאה לנוסעים מקדימה ומאחורה, מערכת לטיהור אוויר וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. בנוסף, יש ברכב סייען חניה אוטומטית המאפשר כניסה ויציאה מחניה ללא מגע יד. הסייען יודע לחנות את הרכב גם בחניה במקביל וגם חניה בניצב.
בגרסת פרימיום תקבלו גם מצלמות היקפיות 360°, ניטור שטח מת ומושבים בריפוד עור משולב.
ה-ET5 לא ביצע את מבחני הריסוק של Euro NCAP ולכן אין לו ציון בטיחות במבחנים אלו. רמת האבזור הבטיחותי ברכב בגרסת לקשרי מדורגת 3 מתוך 8 ובגרסת פרמיום היא מדורגת 4 מתוך 8.
יש ברכב שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתרעה ובלימת חירום אוטונומית גם בזיהוי הולכי רגל ואופניים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת יציבות, סייען לנסיעה בפקקים, מערכת סיוע בלימת חירום, מערכת לזיהוי תמרורים וחיישני חגורות בטיחות. בגרסת פרמיום תקבלו גם מערכת לניטור שטח מת.
האחריות על הרכב היא לחמש שנים או 150,000 ק"מ. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 150,000 ק"מ.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.