fbpx

ריביאן מקצצת 6% מכוח האדם של החברה

בתקופה בה החלו המחירים של הרכבים החשמליים בעולם לרדת, ריביאן החליטה לפטר 840 מתוך 14,000 העובדים של החברה, בין היתר כדי להשאר תחרותיים ולהגיע לרווחיות.

אחרי שנה של עליות מחירי הרכבים החשמליים בעולם, טסלה עשתה את הצעד הראשון בכיוון ההפוך, וחתכה את מחירי הדגמים שלה בחודש שעבר. הצעד של טסלה הוביל למלחמת מחירים בענף התחבורה החשמלית, בשלב זה נראה שבעיקר בארצות הברית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מלחמת המחירים, יחד עם ריביות גבוהות וכלכלה בהאטה, הובילה את ריביאן לעשות צעד לא פשוט כדי להתמודד עם השינויים. לפי רויטרס, מנכ״ל ריביאן, RJ סקרינג׳, שלח מייל לעובדי החברה לפיו ריביאן תפנה את המשאבים שלה להגדלת הייצור ולהגעה לרווחיות.

״אנחנו חייבים למקד את המשאבים שלנו בהגדלת הייצור ובדרך שלנו לרווחיות״, כותב סקרינג׳ במייל, יחד עם התנצלות בפני העובדים על הקיצוצים. לפי המייל, ריביאן תתמקד בהגדלת הייצור של ה-R1T, הטנדר החשמלי הפופולארי מבית החברה, ובוואן המשלוחים המיועד לאמזון, זאת לאחר שבשנה שעברה החברה ייצרה מעל 24,000 רכבים.

לאחר הנפקה מוצלחת ב-2021, רזרבות המזומנים של ריביאן ירדו באופן עקבי. בשלב זה ריביאן עדיין מפסידה כסף, וצעד הפיטורים האחרון, יחד עם צעדים נוספים שנעשו בתקופה האחרונה, נועדו לאפשר לחברה להמשיך לפעול מרזרבות המזומנים של החברה, שעמדו על 13.8 מיליארד דולר בספטמבר האחרון.

נכון להיום ריביאן מייצרת שלושה דגמים חשמליים. ה-R1T, טנדר חשמלי והדגם הראשון של החברה שנכנס לייצור סדיר. ה-R1S רכב פנאי חשמלי, וה-EDV 700, ואן חשמלי ייעודי למשלוחים של אמזון. עדיין מדובר בחברה קטנה מאוד, שחגגה החודש את הרכב ה-25,000 שיצא ממפעלה.

שני הדגמים המשווקים לקהל הרחב, ה-R1T וה-R1S, נמצאים בטווח מחירים גבוה מאוד לקטגוריות שלהם. ה-R1T לדוגמה, מתחיל מ-74,800 דולר, וה-R1S אפילו יקר יותר. לצורך השוואה, עלות ממוצעת של טנדר בארצות הברית עמדה על 57 אלף דולר בשנת 2021, ועלות ממוצעת של רכב פנאי עמדה על 43 אלף דולר.

למרות שמדובר ברכבים מאובזרים ומתקדמים, המחירים שלהם לא נגישים לכלל הציבור, ולריביאן הייתה תכנית לתכנן ולייצר פלטפורמה חשמלית שתיועד לרכבים קטנים יותר ונגישים יותר במחיר, שיגיעו לייצור ב-2026. בסופו של דבר ריביאן הודיעה שהתכנית תעצר, כנראה בשל הרצון של החברה לחסוך בהוצאות ולהשקיע את המשאבים בייצור הדגמים הקיימים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button