ריביאן הודיעה לפני מספר ימים על העלאת מחירים משמעותית ביותר עבור רכביה. לפי ההודעה המקורית, הצעד היה אמור להשפיע גם על לקוחות שכבר הזמינו את הרכב, כך שחלקם היו צפויים לשלם יותר מ-12 אלף דולר מהמחיר המקורי.
לטענת החברה מדובר בצעד הכרחי במטרה להפוך את עצמה לרווחית תוך הגדלת יכולת הייצור שלה וכן בשל ״אינפלציית מחירים של רכיבים״, אך לאחר סערה בעקבות השינוי, החברה הודיעה כי המחיר המקורי ישאר זהה ללקוחות שכבר ביצעו את ההזמנה.
מחיר הרכבים עצמם עלה ב-6,000 דולר, אך בגלל שהגרסאות הארבע-מנועיות אינן זמינות עם הסוללה הבסיסית, ונכון לעכשיו רק הגרסאות הללו נמצאות בייצור, נדרשים הלקוחות להוסיף עוד 6,000 דולר כדי לקבל את גרסת הטווח המורחב. במקביל, ריביאן הודיעה על גרסאות פשוטות יותר של רכביה, שיהיו גם זולות יותר ויגיעו לשוק ב-2024.
כשריביאן רק חשפה את R1T ואת R1S ב-2018, החברה הודיעה כי המחיר ההתחלתי יעמוד על 69 אלף שקלים, אך לאחר שטסלה הציגה את הסייברטראק עם מחיר צפוי נמוך יותר הודיעה ריביאן כי תוריד את המחיר – אך ב-2020 הודיעה כי עדיין יעמוד על לפחות 67,500 דולר (כ-240 אלף שקלים) בגרסת הבסיס.
למרות המחיר הגבוה יחסית, ריביאן עדיין הצליחה להיות הראשונה שמוכרת טנדרים חשמליים, כשתאריך תחילת הייצור של סייברטראק עוד רחוק מאיתנו (ואף נצפו לאחרונה אבות טיפוס חדשים של הרכב, רחוק מאד מייצור בקנה מידה גדול) – אך ריביאן מתקשה להגיע לנפח פעילות מספק בחודשים שעברו מאז יצאו הרכבים הראשונים מהמפעל.
נכון לעכשיו, קצב הייצור של ריביאן עומד על כ-50 רכבים בשבוע. לפי פרסום של בלומברג, החברה פועלת כעת על מנת לייעל את פס הייצור שלה ולהגדיל את התפוקה ב-300 אחוזים לפחות, לייצור של כמאתיים רכבים בשבוע.
בכל מקרה ריביאן לא צפויה להתחיל בייצור הגרסאות המוזלות של רכביה לפני שתהיה התקדמות משמעותית בהשלמת כמות ההזמנות האסטרונומית לה זכתה, וכנראה שזה ייעשה רק עם הקמת המפעל השני שלה, שנמצא בשלבי תכנון כעת.
למרות הודעת החברה על עליית מחירים של רכיבים וחומרים ברחבי העולם, קשה לא לחשוב שבריביאן פשוט הבינו שבמספרי המשלוחים הנוכחיים, היא עוד רחוקה מלהיות רווחית.
נראה שריביאן, כמו טסלה בתחילת דרכה, הפנימה שכדי למממן את הרחבת הפעילות שלה היא חייבת להגדיל את שולי הרווח שלה, בתקווה שהלקוחות ישארו.