חברת ריביאן, יצרנית הרכבים החשמליים, מתכוונת לייצר ולהקים רשת תחנות טעינה ציבוריות מהירות משלה. על מנת ליישם את התוכנית, ריביאן החלה להעסיק גם עובדים לשעבר של טסלה.
מבחינת תשתית טעינה מהירה, טסלה היא היחידה עד כה שבנתה רשת נרחבת של תחנות טעינה ברחבי העולם כדי להתגבר על המחסור בתשתיות לרכבים חשמליים. אמנם שאר יצרניות הרכב גם מנסות להתקדם ולהרחיב את מספר עמדות הטעינה שלהן, אך אף אחת לא הגיעה לפריסה הרחבה של טסלה עדיין.
למקום הזה נכנסת כעת ריביאן וכדי לקדם את תשתית הטעינה הציבורית שלה, ריביאן החלה להעסיק את מי שהיה מנהל בכיר של פריסת תחנות הטעינה בטסלה. מדובר במהלך נועז מאחר שבטסלה, אותו מנהל היה אחראי על תכנון, בנייה והתפרסות של תחנות הטעינה המהירות שלה. במהלך הכהונה שלו שם, טסלה עברה מפריסת חמישים תחנות טעינה למאה וחמישים תחנות כאלה בשנה. בנוסף לאותו מנהל, ריביאן החלה להעסיק מנהל אחר שעבד בטסלה בתפקיד בכיר וכעת עבר לניהול של פרויקט תשתית הטעינה החדשה.
חוץ מעובדי טסלה לשעבר, בריביאן הצליחו לגייס אנשים נוספים בעמדות בכירות לשעבר מחברות שונות. מדובר במנהלי תפעול, מהנדסים בכירים ומנהלים מחברות כמו הארלי דווידסון, לוסיד מוטורס ויצרניות רכב אחרות, כמו גם מחברת המחשבים אפל. כל אלה שימשו בתפקידי מפתח וכעת יהיו בתפקידים בכירים בריביאן, הכל חלק מהמהלך להתרחב ולצעוד קדימה.
לפי התכנון של ריביאן, כל תחנת טעינה חשמלית שלה תוכל לטעון שני רכבים בו זמנית, כשכל תחנה כזו תהיה בהספק של עד מאתיים קוט"ש. בריביאן מדגישים שרשת הטעינות שלה תהיה קטנה, לפחות בהתחלה והכוונה היא שאין כרגע תוכנית לפריסת תשתיות עולמית בהיקפים של אלפים כמו בטסלה.
בחברה מסבירים שתחנות הטעינה שלה יוקמו במקומות אסטרטגיים ואולי זהו רמז לסוג הקהל שהיא פונה אליו. אם נבחן את הדברים קצת לעומק, אפשר להבין שהכיוון לא יהיה תחנות טעינה בתוך הערים מאחר שריביאן מתמחה בייצור טנדרים ורכבים גדולים, כך שהאפשרות הסבירה היא שמדובר בתחנות שירות ובמקומות מרוחקים בדרכים, כמו למשל פארקים לאומיים או חניוני קמפינג, דבר המבדיל את החברה על פני האחרות.
בריביאן ישנם כאלפיים עובדים, אך לאחרונה נודע שהחברה פיטרה כארבעים עובדים, הן ממחלקת ההנדסה והן ממחלקת העיצוב שלה. לא נראה שמדובר על פיטורים נרחבים כמגמה ומנהלת יחסי הציבור של החברה, איימי מאסט, מסבירה: "מדי פעם, חשוב לחברה שגדלה במהירות לייעל את הארגון כדי להשתפר. ריביאן נשארת בריאה, צומחת וממוקדת בהשקה של המוצרים שלנו."
התקופה האחרונה היתה אתגר לא פשוט לריביאן. אמנם החברה לא הודתה אם משבר הקורונה פגע בה והוא זה שגרם לפיטורים של עשרות העובדים, אך העובדות הידועות הן שהחברה החליטה לדחות את ההשקה של שני הרכבים החשמליים החדשים שהיא מתכננת להוציא, ה- R1T שהוא טנדר וה- R2T שהוא רכב שטח. שני הרכבים הללו ייצאו בשנת 2021. מעבר לכך, העבודה במפעלי החברה התעכבה בכל תקופת המשבר ורק בימים האחרונים העובדים חזרו לעבודה.
מה שכן ברור, זה שלאור הפעולות האחרונות, ריביאן לוקחת את הדברים ברצינות ועם כוח האדם המתחדש שלה, התוכניות לפריסת תשתיות ופיתוח של רכבים חדשים, נראה שהיא מתכוונת להתבסס בשוק הרכבים החשמלי ולהתרחב גם לטווח הארוך.