fbpx

MG ZS חשמלית, מבחן דרכים

לאחרונה קבוצת לובינסקי החלה למכור את ה-MG ZS EV בישראל, הרכב החשמלי הראשון של המותג MG. עם מחיר תחרותי לשוק הרכבים החשמליים וטווח נסיעה של 263 קילומטרים, יצאנו לבדוק מה יש לרכב להציע.

הגרסה החשמלית של ה-MG ZS נחתה לאחרונה בארץ, עם מחיר תחרותי ביחס למתחרות החשמליות (החל מ-138,888 שקלים), ועם חמישה כוכבי בטיחות במבחני ה-NCAP האירופאים.

MG הוא מותג בריטי במקור, ולאחרונה הוא נמצא בבעלות סינית. ממשלת סין החליטה לדחוף בשנים האחרונות תחבורה חשמלית, וצעדים שנקטה הממשלה דחפו את היצרניות הסיניות להכנס לשוק הרכבים החשמליים. ה-MG החשמלית היא כנראה אחד התוצרים של המהלך הזה, מה שהופך אותה לחיה קצת שונה בנוף הישראלי.

כשעולים על הרכב התחושה הראשונה טובה – הרכב שט ביציאה מהחניה, הראות טובה, והתאוצה לא רעה – אפס למאה קמ"ש ב-8.2 שניות. אחרי משחק עם העצמה של הבלימה הרגנרטיבית (ישנן שלוש רמות), נשארתי על העצמה הגבוהה ביותר, מה שמאפשר נהיגה עם דוושה אחת (One Pedal Driving). ביציאה לכביש המהיר ובמהירויות גבוהות מתחילים לשמוע את רחשי הרוח ורעשי הגלגלים.

בלימה רגנרטיבית

למי שלא מכיר, ברכבים חשמליים ניתן להפעיל את מנגנון הבלימה הרגנרטיבית – שמאט את הרכב בזמן שחרור דוושת ההאצה ומחזיר אנרגיה לסוללה. עם בלימה רגנרטיבית אפשר לנהוג רוב הזמן ללא שימוש בדוושת הבלמים, ולמעשה לנהוג בעיקר עם דוושה אחת – דוושת ההאצה.

מצבי נהיגה וטווח נסיעה

ל-MG ZS שלושה מצבי נהיגה: Eco, Normal ו-Sport המשפיעים על טווח הנסיעה וביצועי הרכב. במצב Eco תקבלו יותר טווח, דוושת ההאצה תהיה רגישה פחות, והרכב יהיה רגוע יותר.

בכל מקרה בשלושת המצבים סחיטה של דוושת ההאצה תביא את הרכב לתאוצה המקסימלית שלו, ותנצל את ה-105 קילוואט של המנוע.

יצאנו לדרך עם סוללה מלאה, ולאחר נסיעה של 230 קילומטר במצב Normal – בנסיעה משולבת עם בלימה רגנרטיבית, הרכב הודיע שנשארו עוד כעשרה עד חמישה עשר קילומטרים. צריכת האנרגיה הייתה באיזור ה-18 קוט"ש למאה קילומטר כשמזג האוויר נעים, ומדי פעם הפעלנו מיזוג. טעינה מהירה בצומת כוח מסוללה כמעט ריקה ועד לסוללה מלאה לקחה שעה בודדת.

למחרת יצאנו מוקדם בבוקר למזג אוויר קר (כ-9 מעלות) ויחד עם חימום מושבים ומיזוג אוויר, צריכת האנרגיה עלתה קצת מעל ה-21 קוט"ש למאה קילומטר – עם צריכה כזו הרכב יוכל לגמוא מרחק של כ-215 קילומטר לטעינה.

ומה עם זמני הטעינה? טעינה מהירה מ-0 ל-80% תקח 40 דקות, וטעינה בעמדת טעינה ביתית תקח כשבע שעות.

פנים הרכב

הרכב מרווח, יש מקום מרווח לרגליים גם במושבים הקדמיים וגם במושבים האחוריים, והוא יכול להסיע בנוחות ארבעה אנשים בוגרים. גם תא המטען מציע נפח גדול – 448 ליטר, וניתן לקפל את המושבים האחוריים בכדי להגדיל את מקום האחסון. מתחת לתא המטען יש מקום מסודר לכבל טעינה ולערכת ניפוח לגלגל.

סביבת הנהג נוחה ומצוידת במערכת מולטימדיה עם מסך 8", חיבור USB, ותמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. מערכת המולטימדיה המובנית קלה להפעלה, ומגיעה עם מערכת ניווט אם כי היא מרגישה מעט מיושנת ולא מגיבה במהירות. ניתן לכוון את הגובה של ההגה, אך לא ניתן לקרב או להרחיק אותו מהנהג.

החלק האחורי של הרכב מצויד גם הוא בשקע USB, שימושי כשרוצים להטעין מכשיר במושבים האחוריים, אך אין פתחי מיזוג אוויר מאחור.

ה"הילוכים" נשלטים על ידי חוגה, שלידה שלושה מתגים שמאפשרים לשלוט על מצבי הנהיגה, על הבלימה הרגנרטיבית, ומתג נוסף שלחיצה עליו תציג את טווח הנסיעה שנשאר.

רמות אבזור ומחיר

הרכב מגיע בשתי רמות אבזור, מערכת ההנעה והסוללה זהות בשתי הרמות:

  • רמת אבזור NET Sמחיר: 138,88 שקלים. עם מסילות גג, חיישני חניה אחוריים, מערכת מולטימדיה צבעונית 8" הכוללת Apple CarPlay, 4 רמקולים, בלם יד חשמלי הכולל אפשרות ל-Auto Hold וסיוע לזינוק בעליה ובלימה בפקק, כניסה והתנעה ללא מפתח והגה מצופה עור. בצד הבטיחות הרכב מציע מערכת מקוריות בלבד – 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, אור גבוה אוטומטי, אזהרה ותיקון סטייה מנתיב, שמירת מרחק אקטיבית, קריאת תמרורים כולל אפשרות לקישור למגביל המהירות, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מצב נסיעה בפקקים, בלימה אוטונומית עד 150 קמ"ש (בזיהוי כלי רכב בתנועה) בנוסף מזהה המערכת גם הולכי רגל (עד 64 קמ"ש).

  • רמת אבזור S NET UPמחיר: 141,111 שקלים. תוסיף על כך חישוקי 17", קיפול חשמלי למראות, ריפוד דמוי עור, 6 רמקולים, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, מצלמה אחורית, גג שמש פנורמי נפתח. רמת האבזור כוללת מערכות בטיחות אקטיביות נוספות בדמות זיהוי רכב בשטח המת במראות (אזהרה בטווח 7 מטר לאחור), מערכת לסיוע מעבר נתיב (אזהרה בטווח 7-70 מטר לאחור), אזהרה מתנועה חוצה מאחור במצב רוורס.

נתונים טכניים

  • מנוע: 105 קילוואט (141 כוחות סוס)
  • תאוצה: 0 ל-100 קמ"ש 8.2 שניות
  • קיבולת סוללה: 45.6kWh
  • טווח נסיעה: 263 קילומטר (WLTP)
  • תא מטען: 448 ליטר
  • מידות: אורך 431 ס"מ, רוחב 181 ס"מ, גובה 164.4 ס"מ
  • רמת אבזור בטיחות: 7

שורה תחתונה

נראה שה-MG ZS החשמלית נותנת תמורה טובה למחיר. הביצועים של הרכב טובים, ופנים הרכב מרווח ופרקטי. טווח הנסיעה לא גבוה במיוחד, אבל יכול להתאים למי שמחפש רכב שיכול לענות על צרכי היומיום.

כניסה של רכב פנאי חשמלי במחיר כזה יכולה אולי לנער קצת את שוק הרכבים החשמליים בארץ, שעדיין מדשדש.

מאמרים נוספים

7 תגובות

  1. אם נוסעים אם מזגן ואורות דולקים בכבישי הצפון וברמת הגולון כמה ק״מ הסלולות יכולת להחזיק

  2. שרות לקוחות על הפנים
    אל תתקרבו לרכב הזה מנסיון
    בלי שרות לקוחות טוב ושרות זמין אין לרכב הזה עתיד בארץ בטח לא ע״י לובינסקי

  3. לא חושב שאפשר למכור לציבור רכב כזה. ניסינו במשך שבוע וזה פשוט לא הולך. באזור הררי ביום חם נאלצנו לחפש עמדה כבר אחרי 170 ק"מ זה לא סביר.

  4. מכונית זבל רציני, מקסימום זה צריך לעלות 50 אלף. מכונית סינית שנראת כמו ג'יפון מאזדה ישן. על מה מבקשים 140 אלף ???

    1. ממש לא נכון.הרכבים החשמליים הסינים מובילם בעולם.והיצרן הוא מהגדולים בעולם.הרבה מאוד מכוניות שמאוד נחשבות בארץ מצוידות במנועים שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button