
מרימה ידיים. סטלנטיס, חברת האם של מותג ראם (RAM), מודיעה רשמית כי לא תייצר טנדר חשמלי של המותג. בכך היא בעצם מוותר על נוכחותה באחד הסגמנטים הכי חשובים – סגמנט הטנדרים החשמליים. בענף הטנדרים האמריקניים הגדולים זה תמיד היה פורד, שברולט (יחד עם GMC) ו-RAM שהובילו את הסגמנט הזה, אך בענף הטנדרים החשמליים האמריקניים זה כבר לא יהיה.
בהחלטתה, סטלנטיס משאירה את הבמה לפורד, שברולט ו-GMC, שהטנדרים החשמליים שלהן זוכים לפופולריות לא קטנה ולנוכחות מכובדת על הכבישים – במיוחד שברולט סילברדו והסיירה החשמליים. במדינה קטנה כמו ישראל אפשר לשים לב לכך במיוחד.
בהתחלה זה דווקא היה נראה מבטיח – כשדודג' הצהירה בשנת 2021 שהיא עובדת על טנדר חשמלי, שהולך להיות טוב יותר בהכל מהמתחרות.
שנתיים אח"כ, בשנת 2023 ראם אכן הציגה טנדר חשמלי עם טווח נסיעה של 800 ק"מ ויכולת גרירה של מעל ל-6 טון והיה נראה שיש לנו טוען חדש לכתר בקטגוריית הטנדרים האמריקניים החשמליים – אבל מספר חודשים אח"כ נודע כי החברה מתכננת לוותר על גרסת טווח ארוך ולייצר גרסה עם טווח קצר יותר.
הדחיות המשיכו, וכעת מודיעה סטלנטיס כי היא "הורגת" את פרויקט הטנדר החשמלי של RAM ולא תייצר אותו כלל, לא בגרסת טווח ארוך ולא בגרסת טווח קצר… הבטחות לחוד ומציאות לחוד.
במקום חשמלי, בסטלנטיס החליטו להתמקד בגרסה חשמלית עם מאריך טווח (היברידי הפוך), זאת אומרת טנדר חשמלי עם מנוע בעירה פנימית לגיבוי (במקום מנוע בעירה פנימית עם מנוע חשמלי לגיבוי), שתקרא ראם 1500 REV.
הסיבה הרשמית בגינה החליטו בסטלנטיס לוותר על טנדר 100% חשמלי של RAM היא הדרישה הנמוכה לטנדרים חשמליים בארה"ב, כך הם טוענים.
מעניין לראות מה יקרה לשוק הטנדריים החשמליים באמריקה אם נראה רכבים כמו הטנדר החשמלי של סלייט (שאמור להציע מחיר נמוך במיוחד) שמגיעים לייצור או טנדרים חשמליים סיניים כמו מקסוס eTerron9 (שכבר מיוצרים) שמצליחים להכנס לארה"ב ולהמכר במחיר אטרקטיבי – זה משהו שיכול לנער לחלוטין את השוק הזה.