fbpx

לכבוד פורים: הרכבים שהפכו לחשמליים

לכבוד פורים, קבלו כמה דוגמאות של רכבים שהחלו את חייהם כרכבים "רגילים", ונולדו מחדש בגרסה חשמלית.

איך זה עובד? יש חברות שמאפשרות לרכוש את הקיטים דרכן ולהרכיב לבד בבית ויש כאלו שמבצעות את ההסבה עבור הלקוחות. כאשר בוחרים באפשרות השנייה, השלב הראשון מוקדש בדרך כלל לתכנון הפרויקט שנעשה בשיתוף מלא עם הלקוח – כדי להבין בדיוק אילו ביצועים הוא מצפה לקבל מהרכב.

בשלב השני, מסירים מהרכב את כל החלקים שהוא לא יזדקק להם יותר לעולם – מנוע בעירה פנימית, גיר, וכל רכיב אחר שקשור לגלגול הקודם של הרכב בתור מכונית שעובדת על בנזין / דיזל.

בשלב השלישי מתקינים את יחידת האנרגיה – זה אולי נשמע קל כשאנחנו כותבים את זה ככה אבל בדרך כלל מדובר בפרויקט רגיש במיוחד – נדרשות לא מעט התאמות מדויקות שיאפשרו להתקין את הסוללה שנלקחה בדרך כלל מרכב חשמלי כזה או אחר שסיים את חייו בטרם עת (זו תשובה לכל מי ששאל את עצמו לאן הולכות סוללות של רכבים חשמליים אחרי שהם מתים…) בבית החדש שלה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשלב הרביעי – משתילים את המנוע החשמלי. טכנולוגיה מתקדמת פוגשת גוף ישן – רכב קלאסי שחוזר לחיים בגרסה שקטה ומהירה הרבה יותר.

העלויות נעות בדרך כלל מכמה אלפי דולרים בודדים לקיט להרכבה ביתית ועד לעשרות אלפי דולרים לרכב שעובר הסבה על ידי אחת הסדנאות.

הנה כמה דוגמאות

ריינג' רובר ווג מודל 92

הסבה של ריינג׳ רובר לרכב חשמלי
קרדיט: ElectricCarCafe

לנד רובר עדיין לא הפכה למותג חשמלי – זה יקרה, אבל ייקח עוד כמה שנים טובות. בינתיים, יש מי שלא רוצים לחכות וכבר הופכים את הלנד רובר שלהם לחשמלי. הפעם מדובר על ספינת הדגל של החברה, הריינג' רובר, SUV בריטי מפואר שגרסת 1992 שלו לא נראית לנו אולי כמו משהו היום, אך בשנים ההן היה מדובר ברכב יוקרתי ומרשים ביותר.

הסבה של ריינג׳ רובר לרכב חשמלי
הסבה של ריינג׳ רובר לרכב חשמלי
קרדיט: ElectricCarCafe

במקרה של הריינג' רובר הזה, מנוע ה-V8 הוחלף בסוללה בנפח 44 קוט"ש שנלקחה מרנו זואי ז"ל וזו מעניקה לריינג' רובר הזה טווח נסיעה של 220 ק"מ בתנאי קיץ.

הפרויקט המלא כאן

סובארו טנדר "בראט" מודל 80

סובארו בראט מוסבת לחשמלית
קרדיט: Flash Drive Motors

את הסובארו טנדר הזה (שנקרא גם "בראט" באמריקה) מצאו צמד אחים מסדנת Flash Drive Motors האמריקנית. הם הוציאו את מנוע ה-1600 ה-4 צילינדרי המיושן, שמפיק כ-63 כ"ס, והשתילו בו מנוע חשמלי שהקפיץ את ההספק ל-125 כ"ס (!) – הבראט החשמלי הזה הוא אולי לא הכי מהיר עלי אדמות, אבל עם הספק שכזה, אין ספק שהוא בטופ 10.

בבראט החשמלי הותקנו 5 סוללות של טסלה מודל S, מה שנותן לרכב טווח נסיעה של כ-160 ק"מ – זה נשמע לנו קצת מעט, אך אלו המספרים המוצהרים.

הפרויקט המלא כאן

הרולס רויס של ג'וני קאש (אחת מהן)

רולס רויס של גוני קאש שהוסבה לחשמלי
קרדיט: ShiftEV

הזמר הכי אמריקני היה כצפוי גם חובב מכוניות לא קטן – ובעוד שארצות הברית מתקשרת לנו עם טנדרים גדולים ומכוניות שרירים עם מנועי V אימתניים, הרולס רויס סילבר שאדו הזו, מודל 1970, שנחשבת לפאר היצירה, מצאה את עצמה חוזרת לחיים דווקא בגרסה חשמלית. את הפרויקט הזמינה משפחתו של הזמר, שנפטר ב-2003 ובשונה מרכבים אחרים שלצורך הסבתם לחשמליים משתמשים בחלקים של מכוניות חשמליות משומשות, כאן ההוראות היו ברורות – משפחת קאש הבהירה שלרולס של ג'וני המנוח מגיע את הכי טוב – כל החלקים לפרויקט נלקחו מטסלה מודל S חדשה שנרכשה במיוחד בעבור המשימה.

רולס רויס של גוני קאש שהוסבה לחשמלי
קרדיט: ShiftEV

מקום זה לא דבר שחסר ברולס רויס, והודות לבסיס הגלגלים הארוך של ה"ספינה" המפוארת יכלו אנשיה של חברת SHIFT EV, האחראית על הפרויקט, להתקין את סוללת ה-75 קוט"ש של המודל S ללא בעיות מיוחדות והתוצאה – טווח נסיעה של כ-320 ק"מ.

הסילבר שאדו 1970 של ג'וני קאש זצ"ל היא לא רק חשמלית – אלא גם כנראה הרולס רויס הקלאסית הכי מתקדמת בעולם – לאחר שקיבלה מערכות כמו ABS, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, היגוי חשמלי ועוד.

הפרויקט המלא, כאן

שלבי קוברה 427

קוברה מבוססת הנעה של טסלה
קרדיט: tiger82 / Tesla Mortors Club

אחרי שלושה רכבים שנבנו על ידי סדנאות מקצועיות, כאן יש לנו סיפור על קבוצת חברים שהתאגדה יחד כדי להפיח חיים מחודשים ברודסטר האגדית שנולדה מחדש בגרסה חשמלית.

מבט אחורי על קוברה מבוססת הנעה של טסלה

הסוללה נלקחת מקיה סול EV, השלדה נבנתה בעבודת יד על ידי החברים והקוברה קיבלה מנוע חשמלי של טסלה מודל S P85 שמפיק הספק של כ-310 קילוואט שהם כ-415 כ"ס – תוסיפו לכך את העובדה שגוף המכונית עשוי פיברגלס קל ותעשו את החשבון לבד – איטי זה בטוח לא יהיה…

הפרויקט המלא, כאן

1949 מרקורי קופה

מרקורי קופה 1949 שהוסבה לחשמלי
קרדיט: icon4x4.com

קשה להאמין שהרכב עם הצבע החלוד והמראה הישן הזה נושא בחובו את אחד המנועים החשמליים הכי מתקדמים שיש – אתם תבינו את זה רק כשיהיה מאוחר מידי, כשהוא יעקוף אתכם במהירות גבוהה בשקט מוחלט.

מרקורי קופה 1949 שהוסבה לחשמלי

על פרויקט ה"רסטו-מוד" (הפיכה של רכב ישן לבעל מערכות מודרניות) הזה אחראית חברת ICON בשיתוף עם Stealth EV – שבחרו להתקין ברכב הקופה הישן צמד מנועים חשמליים מתוצרת טסלה שמפיקים הספק של כ-400 כ"ס. סוללת ה-85 קוט"ש שהותקנה ברכב מייצרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ ויש אפילו טעינה מהירה – תוך 1.5 שעות בלבד.

מרקורי קופה 1949 שהוסבה לחשמלי
מרקורי קופה 1949 שהוסבה לחשמלי

הפרויקט המלא, כאן

פורד מוסטנג מודל 1960

פורד מוסטאנג חשמלית
קרדיט: Charge

מדובר בפרויקט משותף של חברiת ההזנק Charge ו-Arrival, ובו לקחו חלק מהנדסים לשעבר בקבוצת הפורמולה 1 של וויליאמס, ממקלארן ומלנד רובר-יגואר.

ב-Charge לקחו את רעיון ההסבה ועשו ממנו מוצר – מחירה של יחידה מתחיל מסכום שערורייתי של 350,000 פאונד – כמעט מיליון וחצי שקל נכון לכתיבת שורות אלו (מרץ 2022).

ומה מקבלים במיליון וחצי שקל אתם שואלים?

  • מוסטנג משופצת לרמת "רסטו – מוד" (אחת הרמות הגבוהות ביותר בשיפוץ רכבים קלאסיים) בסגנון פאסטבק או קונברטיבל, מוסבת להנעה חשמלית. 
  • סוללה בנפח של 64 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-320 ק"מ.
  • טעינה מהירה בהספק מקסימלי של 50 קילוואט.
  • הספק משוגע של יותר מ-530 כ"ס (400 קילוואט), מומנט עוקר הרים של יותר מ-150 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-3.9 שניות.
פורד מוסטאנג חשמלית
פנים הרכב של פורד מוסטאנג חשמלית 1960

בחברה אומרים שהם מתכוונים לייצר רק 499 יחידות בדיוק מהפלא הזה, ואנחנו ממליצים לכם שאם יש לכם את הכסף בצד תרוצו מהר לאתר הרשמי של החברה ותשריינו לכם אחת.

הפרויקט המלא, כאן

לצד הרכבים הקלאסיים, יש גם רכבים מודרניים יותר שמצאו את עצמם נולדים מחדש בגרסאות חשמליות, כמו ה…

אאודי S5 מודל 2010

הזו, שנרכשה על ידי הבעלים עם מנוע בנזין שאסף ק"מ גבוה, וקיבלה מנוע של טסלה במקום. הבעלים פיזר את המודולים, בנפח כולל של 85 קוט"ש בקדמת ובאחורי הרכב. טווח הנסיעה המשוער עומד על כ-400 ק"מ. 

מלבד סדנאות הרכב, מי שעוד זיהו את טרנד ההסבות הם יצרני הרכב עצמם, שהחלו להציע קיטים רשמיים

כמו לדוגמא ה…

שברולט בלייזר K5 מודל 1977

שברולט בלייזר K5 1977 שהוסב לחשמלי

הזה, שהפך לחשמלי עם ה- eCrate – קיט הסבה רשמי של ג'נרל מוטורס שכולל בין השאר סוללה בנפח 60 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 200 כ"ס (שמגיע מהשברולט בולט)  – שמחליף במקרה הזה את מנוע ה-V8 המקורי של הבלייזר. טווח הנסיעה צנוע, ועומד על כ-160 ק"מ בלבד.

שברולט בלייזר K5 1977 שהוסב לחשמלי
שברולט בלייזר K5 1977 שהוסב לחשמלי

או ה…

חיפושית קונברטיבל

חיפושית חשמלית

הזו, שהפכה לחשמלית אחרי שהותקן עליה קיט רשמי של פולקסווגן שמבוסס על ה-e-up! שכולל סוללה בנפח של 36.8 קוט"ש.

חיפושית חשמלית

36.8 קוט"ש זה אמנם לא ממש הרבה, והטווח שמתקבל עומד על כ-200 ק"מ בלבד אבל היי – אם זה יכול להפוך חיפושית מגניבה כמו שבתמונה לחשמלית, אנחנו בעניין!

חיפושית חשמלית

אז שיהיה לכולנו פורים שמח עם המכוניות ה"רגילות" האלו שהפכו לחשמליות.

כתבו לנו בתגובות איזה רכב הייתם רוצים להסב לחשמלי.

לעוד כתבות בנושא הסבות רכבים

מאמרים נוספים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button