fbpx

פורשה מציגה את המקאן EV

יצרנית רכבי היוקרה הספורטיביים מגרמניה מציגה דגם חשמלי חדש לאוהבי הפנאי והנהיגה.

יוצא להקפה מהירה על המסלול, חוצה שלוליות מים עמוקות – בפורשה מציגים רשמית את המקאן EV, רכב הפנאי החדש של יצרנית רכבי היוקרה הספורטיביים מגרמניה.

המקאן EV, יחד עם הבוקסטר 718 EV שנצפתה לאחרונה על מסלול הנורבורגרינג, והקאיין EV, ספינת הדגל החשמלית של פורשה בסגמנט הפנאי, אמורים להצטרף, עד שנת 2026 לפורשה טייקאן שנחשפה בשנת 2019 ובכך להשלים ליין של 4 דגמים חשמליים של פורשה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מה שמשותף לשלושת הדגמים החשמליים החדשים של פורשה, מלבד שם המותג, זו הפלטפורמה – המקאן, הבוקסטר והקאיין עושים שימוש בפלטפורמת ה-PPE, הפלטפורמה החדשה של פולקסווגן (שמחזיקה בבעלות על פורשה) המיועדת לרכבים יוקרתיים – כמו למשל דגמי סדרת האי-טרון 6 החשמליים של אאודי, ה-Q6 וה-A6.

יש ביקוש גדול לרכבי פנאי, גם בסגמנט היוקרה, ולפורשה יהיו שני גדלים להציע – המקאן EV בתפקיד הדגם הקטן יותר והקאיין בתפקיד הדגם הגדול יותר.

שלושה רכבי פורשה מקאן EV בצבע שחור נוסעים על מסלול מירוצים אחת אחרי השניה
פורשה מקאן EV חשמלית על המסלול
פנים הרכב של פורשה מקאן EV, עמוס בכפתורים עם מסך מולטימדיה במרכזו

המקאן הלא-חשמלי שהוצג לראשונה בשנת 2013, החל להמכר בשנת 2014 והפך במהרה לאחד מרבי-המכר בהיסטוריה של פורשה – מאז, ועד היום. האם נראה את המקאן החשמלי זוכה לאותה פופולריות? 

פורשה מקאן EV 

הפורשה מקאן EV רק הוצג, עדיין לא מדובר בדגם שאפשר לרכוש באופן רשמי לכן המידע על רכב הפנאי הספורטיבי חשמלי עדיין די מוגבל. בגרסת הבעירה הפנימית מוצע המקאן ב-4 רמות גימור שונות – מקאן, מקאן T, מקאן S ומקאן GTS.

הפרטים שנחשפו עד כה מדברים על צמד מנועים חשמליים שמפיקים הספק של כ-670 כ"ס ומומנט של 101 קג"מ – ברמת הגימור GTS, החזקה ביותר של המקאן הלא-חשמלי ההספק עומד על כ-434 כ"ס, כך שאפשר להעריך שהנתונים שנחשפו מתייחסים לגרסה החזקה ביותר של המקאן החשמלי, ושבעתיד אנחנו אולי צפוים לקבל גרסאות נוספות, עם הספק נמוך מעט יותר.

שני רכבי פורשה מקאן EV חשמליים בכניסה למסלול

טווח הנסיעה של המקאן החשמלי עומד על כ-500 ק"מ, כמובן שנתון זה מתייחס לנהיגה באופן רגוע במהירות סבירה בכביש הציבורי ולא בתנאי מסלול או בנסיעה בשטח שם נדרש מטבע הדברים יותר מאמץ מהרכב – ספק אם נראה אם רוכשי המקאן החשמלי יגיעו למסלול או לשטח בתדירות גבוהה, אם בכלל – אבל למקרה שכן, למקאן החשמלי יש יכולות גם כאן וגם כאן. הטעינה צפויה להיות מהירה מאוד, מ-10% ל-80% סוללה בתוך כ-20 דקות בלבד. 

המקאן EV הוא רכב פנאי, זה נכון, אבל עדיין מדובר בפורשה כך שההנאה מנהיגה היא חלק חשוב ביותר – בפורשה מתכננים להציע כמה מערכות בולמי זעזועים משודרגים כדי למקסם את החוויה.

פנים הרכב של פורשה מקאן EV, עמוס בכפתורים עם מסך מולטימדיה במרכזו

מבט אל החלק הפנימי של המקאן EV חושף לנו את תא נהג עמוס בכפתורים, וגם תצוגה עילית מרשימה שמוקרנת על השמשה הקדמית בצידו של הנהג. 

מתי יגיע המקאן EV לארץ וכמה הוא צפוי לעלות?

הגעתו של הפורשה מקאן החשמלי לישראל לא צפויה לקרות לפני סוף שנת 2024 תחילת שנת 2025. בארץ נעים מחירי המקאן הלא-חשמלי בין 565,000 ש"ח למאקן ועד 780,000 ש"ח מהם תצטרכו להפרד כדי להיות הבעלים המאושרים של המקאן GTS. רכבים חשמליים הם בדרך כלל יקרים יותר מרכבי בעירה פנימית, וגם במקרה של המקאן EV הסיפור לא צפוי להיות שונה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button