fbpx

פיאג'ו 1 בישראל

הקטנוע החשמלי החדש של יצרנית הדו-גלגלי האיטלקית מגיע לישראל, עם סוללה נשלפת ותג מחיר של 16,950 שקל.

קטנועים חשמליים שמושקים בישראל הם לא חידוש, אבל קטנוע ממותג מוכר כמו פיאג'ו – בהחלט כן. האופציות לדו-גלגלי חשמלי לישראלי הממוצע היו בעיקר ממותגים שמגיעים אלינו בעיקר מסין – וזה לא בהכרח דבר שלילי, אבל קטנוע ממותג אירופאי נחשב כמו פיאג'ו – עוד לא היה כאן.

לקטנוע החשמלי החדש של פיאג'ו קוראים 1 אבל הוא לא הקטנוע החשמלי הראשון של המותג – הקדימה אותו כמובן הווספה החשמלית, שקשה לומר עליה שהיא נחלה הצלחה מסחררת. בכל מקרה, וספה זה יקר, וקטנועים חשמליים עירוניים צריכים להיות זולים כדי שיהיה אפשר למכור אותם בכמויות גדולות.

פיאג׳יו 1 בישראל
פיאג׳יו 1 (צילום: רונן טופלברג)

עם תג מחיר של 16,950 שקלים הפיאג'ו 1 הוא לא הדו"ג הכי זול שניתן לקנות כיום בישראל (חשמלי או לא חשמלי) אך יש לו סוללה נשלפת וטווח רכיבה מקסימלי של כ-85 ק"מ (ברכיבה במהירות מירבית של 60 קמ"ש, במצב ECO) והוא מציע חסכון משמעותי בעלויות – ניתן לרכוב עליו עם רישיון נהיגה בדרגת A2 ועלות הביטוח מקבילה לשל קטנוע עם מנוע בנזין בנפח 50 סמ"ק.

במצב ספורט, טווח הרכיבה יורד בצורה משמעותית ועומד על 50 ק"מ בלבד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

באירופה ובמדינות נוספות בהן נמכר ה-1, זמינות עוד שתי רמות גימור נוספות, זולות יותר – רמת הגימור אקטיב שמגיעה לישראל היא הבכירה מבין שלושת רמות הגימור וכמו בחלק ממותגי המכוניות החשמליות, אנחנו רואים שהמגמה היא להביא לארץ דווקא את רמות הגימור היקרות – וחבל שכך.

פיאג׳יו 1 בנסיעה בכביש בישראל
פיאג׳יו 1 (צילום: רונן טופלברג)

הסוללה הנשלפת של הפיאג'ו 1, בעלת קיבולת של 2.3 קוט"ש, שוקלת 15 ק"ג – ראינו קלות יותר, ואם היינו גרים בקומה רביעית ללא מעלית בתל אביב לא בטוח בכלל שזה היה כיף לשאת אותה במעלה המדרגות בכל פעם שנדרשת טעינה.

בכל מקרה, הסוללה כוללת ידית נשיאה שמקלה על השינוע שלה מהקטנוע אל שקע הטעינה. ניתן כמובן לטעון את הקטנוע גם ללא פירוק הסוללה – זמן הטעינה המוצהר עומד על כ-6 שעות.

לצד העובדה שהוא קטן וזריז ומתאים לשימוש עירוני, ה-1 מציע כמה פיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים כמו הנעה ללא מפתח, צג דיגיטלי צבעוני בגודל 5.5 אינטש שמציג מידע חשוב כמו מצב טעינת סוללה, מרחק שנשאר בק"מ וצריכת אנרגיה ממוצעת.

צג דיגיטלי של הפיאג׳יו 1

הספק המנוע של ה-1 עומד על 1.2 קילוואט, יש לו מערכת בלימה משולבת CBS, בלמי דיסק, גלגלים בגודל 10 אינטש ותא האחסון גדול מספיק בשביל להכיל קסדת 3/4. משקלו 94 ק"ג כולל סוללה.

לסגמנט הקטנועים החשמליים העירוניים בו נמצאים שחקנים כמו ניו, גוגורו ועוד מספר דגמים נוסף כעת מתמודד נוסף, ומעניין לראות כיצד הוא ישתלב בנוף המקומי.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. הי רציתי לדעת עם צריך רישיון או לוחית צהובה לאופנוע

  2. לא שימושי.
    קטן וחלשלוש, בערים כמו י-ם מסוכן ולא יעיל.
    בקיצור, קטנועים חשמליים עוד אין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button