fbpx

ניסאן מציגה רכב מסחרי חשמלי חדש

האינטרסטר יגיע בשני גדלי סוללה ומציע טווח נסיעה מקסימלי של כמעט 500 ק"מ.

  • ניסאן עדכנה לאחרונה את דגם האינטרסטר (Interstar) המסחרי שלה והוסיפה גם גרסה 100% חשמלית – אינטרסטר E.
  • ניסאן אינטרסטר E הוא הוואן החשמלי הראשון של ניסאן, והוא יהיה זמין גם בגרסאות נוספות עם מנוע דיזל, לא עלינו.

בניסאן לא היו צריכים לעבוד מאד קשה כדי להציג ואן חשמלי – הם ביססו את הוואן החדש על המאסטר E-TECH של רנו, עשו את ההתאמות הנדרשות ושיבטו ממנו אח תאום. מדובר למעשה בשני רכבי וואן חשמליים זהים כמעט לחלוטין. ולמרות זאת, באופן די מפתיע ולמרות ששניהם עושים שימוש באותן הסוללות, טוענת ניסאן ליתרון קל בטווח הנסיעה על פני הדגם המקביל מבית רנו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הדרישה לרכבי הקילומטר האחרון (Last Mile) חשמליים עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות, ובניסאן גם רוצים נתח מהעוגה. 

גדול ומרווח יותר

ניסאן מציגה את האינטרסטר החדש עם שורה של שדרוגים ושיפורים ובראשם פתח דלת צד רחב ב-40 מ"מ ושטח העמסה ארוך ב-100 מ"מ בהשוואה לדגם היוצא. כשמדובר ברכב מסחרי שכל תכליתו להוביל סחורה, כל תוספת של מקום וגישה נוחה יותר הן מבורכות. בניסאן אומרים כי לאינטרסטר החשמלי יש קיבולת מקסימלית במשקל של 1.6 טונות ויכולת גרירה מקסימלית של 2 טונות וחצי.

חלל המטען של ניסאן אינטסטר E

עוד בשדרוגים שמציע הניסאן אינטרסטר החדש: רדיוס פנייה משופר ביחס לדגם היוצא, שלל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימת חירום אוטומטית, מערכת התראה על עייפות נהג, חיישני לחץ אוויר ומערכת עזר לתמרונים בעת גרירה של נגרר.

שתי גרסאות סוללה וטווח נסיעה אטרקטיבי

מבט צד על ניסאן אינטסטר E

האינטרסטר של ניסאן מגיע כאמור בשתי גרסאות סוללה: 

  • סוללה גדולה בנפח של 87 קוט"ש עם טווח נסיעה של 460 ק"מ.
  • סוללה קטנה בנפח של 40 קוט"ש עם טווח נסיעה של 200 ק"מ.

למרות סוללה גדולה של 87 קוט״ש, טווח הנסיעה בפועל צפוי להיות נמוך יותר, כתלות בין היתר בהעמסה על הרכב, וצפוי לנוע בין 250 ל-350 ק״מ לטעינה.

הוואן החשמלי מצויד ביכולות טעינה מהירה, ובניסאן טוענים כי הוא מסוגל להוסיף כ-250 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך חצי שעת טעינה בלבד. לפי ניסאן ניתן לטעון את הרכב מ-10% ל-100% בארבע שעות בעמדת טעינה איטית. לפי הנתון הזה הספק הטעינה עומד על 22 קילוואט.

סביבת הנהג במרכז

סביבת הנהג של ניסאן אינטסטר E

למרות שמדובר ברכב מסחרי עם אופי די ספרטני, בניסאן מבינים שהשקעה בסביבת נהג מזמינה ונוחה היא קריטית ברכב בו הנהג אמור לבלות שעות ארוכות ומציידים את האינטרסטר החשמלי בכמה פיצ'רים חשובים כמו מסכי תצוגה, קונסולה מרכזית שיכולה לשמש כמשטח עבודה לנהג ומשטח טעינה אלחוטית לנייד.

השילוב של שתי דלתות מאחורה עם זווית גישה נמוכה ונוחה יחד עם דלת צד, מקל על העמסת סחורה על הרכב המסחרי החשמלי. בניסאן מציעים את האינטרסטאר שלהם במגוון גרסאות – עם שני מקומות ישיבה מקדימה וחלק אחורי סגור לחלוטין, עם ספסל נוסעים, חלונות צד וחלק אחורי סגור, עם ארגז קירור או ארגז פתוח מאחורה ואפילו בגרסת וואן למגורים שעשתה לנו את זה במיוחד.

מחירו של האינטרסטר החשמלי של ניסאן עדיין לא פורסם, ועדיין לא ברור אם נזכה לראות אותו מגיע גם לכאן, לישראל.

הזווית שלנו 

בעבר ראינו כל מיני רכבי Last Mile עם טווחי נסיעה קצרים, כך שרכב מסחרי כמו האינטרסטר של ניסאן, עם טווחי הנסיעה המדוברים, מהווה תוספת מרעננת וחשובה לסגמנט שהביקוש בו עולה ועולה.

וגם במקרה ואזלה הסוללה, הפסקת קפה קצרה וחיבור של הרכב לעמדת טעינה מהירה זה כל מה שצריך בכדי לחזור לעבודה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button