fbpx

מחלקה ראשונה: ניו מציגה את ה-ET9

רכב פנאי חשמלי סופר-יוקרתי ועמוס טכנולוגיה חדש מסין עם תג מחיר שאפתני.

זוכרים שסין הייתה פעם מקור לחיקויים זולים של הדבר האמיתי? אז זהו, שהימים האלו נגמרו, וה-ET9 החדש של ניו הוא עוד דוגמא טובה לכך.

בניו קוראים לו Smart Electric Executive Flagship או ספינת דגל חשמלית חדשה בעברית, ולא צריך עוד יותר מידי רמזים כדי להבין שה-ET9 הוא הדגם המושקע והיוקרתי ביותר אי פעם של יצרנית הרכב היחסית צעירה, שהוקמה בשנת 2014.

היי-טק

החשיפה של הניו ET9 החשמלי באירוע Nio Day בסין

הסינים עדיין לא יכולים לנצח את יצרניות הרכב האירופאיות בגזרת ההנדסה וההרכבה או את טסלה מבחינת כוח ואמון הקהל במותג, אז הם עושים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – לא, לא להעתיק את המקור, אלא להעמיס את הרכב בטכנולוגיה.

עם מערכות חיישנים שנועדו לספק הגנה היקפית לרכב, סיוע אוטונומי לנהיגה במגוון תרחישים, מערכות ניווט מתקדמות ועוד כשעל הכל שולט מחשב מתקדם, ה-ET9 הוא כנראה אחד הרכבים הכי טכנולוגיים שכסף יכול לקנות כיום.

הקו ההייטקי של ה-ET9 משפיע באופן ישיר גם על על חוויית הנהיגה ונוחות הנסיעה – כמו מערכת מתלים אקטיבית מלאה, היגוי חוטי (Steering By Wire) והיגוי נפרד לגלגלים האחוריים, שמוכרים לנו מהשמנה וסלתה של ענף הרכב החשמלי כמו בדגמי ה-EQ היקרים של מרצדס, בהאמר החשמלי ובדגמי הפנאי החשמליים של ריביאן.

מטוס מנהלים על גלגלים

שני מושבים אחוריים מפוארים ומרווחים עם קונסולה בינהם המצוידת במסך מגע, ומגשים המאפשרים להניח עליהם מחשב נייד או להגיד אוכל

ה-ET9 החדש "נופל" אמנם תחת ההגדרה של רכב פנאי חשמלי אבל בניו לא מנסים להסתיר את העובדה שהוא מיועד הרבה יותר לנסיעה לפגישה עסקית חשובה בצורה הכי מפנקת שיש' מאשר לפיזור ילדים לחוגים עם קופסאות של מקדונלדס על הרצפה ולראייה – חלקו האחורי של הרכב שנראה כאילו הועתק ממחלקה ראשונה במטוס מנהלים מפנק: מושב מחולק לשניים, מושבים מתכווננים כולל מסעד רגליים, מסך אישי לכל נוסע + מסך מרכזי, מגש מתקפל, מקרר 10 ליטר, משטחי טעינה ואפילו וילון מובנה שמכסה את החלונות וגג השמש וטכנולוגיה לבידוד רעשים.

שני מסכים גדולים התלויים בגב המושבים הקדמיים לנוחותם של היושבים בחלקו האחורי של הניו ET9

על הנייר 

ה-ET9 הוא מפואר, ארוך וכבד – מגיע עם גלגלי 23 אינטש ובסיס גלגלים של 3,250 מ"מ ואורכו הכולל עובד את ה-5 מטרים.

אירוע החשיפה במהלך יום ניו (NIO DAY) כלל הרבה פרטים לגבי ה-ET9 אך דווקא אחד החשובים שבהם, טווח הנסיעה, לא פורסם – מצד שני, נאמר כי לספינת הדגל החשמלית החדשה של ניו יש יכולת טעינה מהירה של 600 קילוואט כך שעל הנייר, ה-ET9 יוכל להוסיף כ-250 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה בלבד. 

ואם ממש אין לכם זמן, אפשר להכנס לגשת לתחנת החלפת הסוללות הקרובה לביתכם ולהחליף סוללה ב-3 דקות בלבד – כמו שאר דגמי ניו, גם ה-ET9 כולל את טכנולוגיית ה-Battery Swap.

מתחרים ומחיר

רכב הפנאי החשמלי נייו ET9

טסלה, לוסיד, פולסטאר, מרצדס, אאודי, ב.מ.וו – כולן מתחרות פוטנציאליות של ה-ET9 החדש של ניו. האם הוא באמת ברמה שלהן או לא? את זה קשה לדעת לפני שנראה ונרגיש את הרכב בעצמנו. מבחינת מחיר לפחות, שצפוי לעמוד על איזור ה-110,000 דולר, אפשר לומר שה-ET9 החדש של ניו בהחלט שם.

מותג ניו משווק בישראל על ידי חברת דלק מוטורס אך ספק אם נראה את ה-ET9 מגיע לכאן בתקופה הקרובה – ניתן להזמין אותו בהזמנה מוקדמת בסין אך המסירות עצמן לא צפויות להתחיל לפני שנת 2025.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button