הרודסטר החדשה של טסלה נחשפה לראשונה לציבור בשנת 2017, אילון מאסק, המנכ"ל והמייסד של חברת הרכב החשמלי הצהיר על טווח נסיעה דמיוני של 620 מייל, שהם קצת פחות מ-1000 ק"מ בין טעינות.
כעת כשהרכב הבשיל לקראת ייצור סדרתי, אילון מאסק, הודיע באמצעות ציוץ בטוויטר, על טווח הנסיעה חסר התקדים אשר יעמוד על יותר מ- 1000 ק"מ בין טעינות של Tesla Roadster החדשה, טווח שיא אשר יהיה הגבוה ביותר מאז ומעולם לרכב חשמלי, ואם לשפוט על פי העבר, בו מאסק והחברה שהוא עומד בראשה מעולם לא אכזבו בכל הקשור לטווח הנסיעה של כל מכונית מתוצרתם בטרם הורדה לפס הייצור, גם כאן סביר להניח שהציוץ שלו יעמוד במבחן המציאות.
tesla roadster – המשך מגמת העלייה
את המגמה בעליית טווחי הנסיעה ראינו זה מכבר בדגמים האחרונים של החברה, מודל S ו- X, אשר הציגו עלייה מתמדת בטווחי הנסיעה, כך שסביר היה להניח שגם טסלה רודסטר החדשה תציב רף גבוהה יותר, אך ההצהרה של אילון מאסק בהחלט שוברת שיאים, ומכתירה את מלך טווח הנסיעה החדש.
מגמה זו ניתן להסביר בראיון שהעניק נשיא החברה, ג'רום גילן לאחד ממגזיני הרכב המסקרים את פעילות החברה, בו הסביר שהחברה עובדת של שיפור מתמיד בחדשנות והטכנולוגיה הגלומה בסוללות, ובשאר הרכיבים, בה החברה אינה קופאת על שמריה, ושואפת להגדלת יעילות הסוללות, טווח הנסיעה וזמני הטעינה באופן מתמיד.
בכורת הטווח והפער הגדול של טסלה מול המתחרות מומחש היטב ובא לידי ביטוי בהשוואה למשל מול מתחרות דוגמת מיזם הרכב החשמלי של Rivian בדגמים שכבר סיקרנו בעבר, ה-R1T וה-R1S, אשר זכו לשבחים ולהם טווח לא מבוטל של כ-643 ק"מ.
לשם המחשה, Rivian עושה שימוש בסוללות בנפח של 180KWH, בעוד tesla roadster מגיעה לאותו טווח בעזרת סוללה של 100KWH בלבד במודל S, ואילו ב Tesla Roadster החדשה, הסוללה בקיבולת של 200KWH, מה שממחיש עוד יותר את הפער המרשים לטובת טסלה וטכנולוגיית הסוללות היעילות שלה.
יתרה מזאת, העליונות של רכב הספורט החדש מבית טסלה, היא לא רק מול כלי רכב חשמליים, אלא גם באה לידי ביטוי מול מכוניות ספורט בעלות מנוע בעירה פנימית.
כך למשל tesla roadster לא נופלת ממכוניות דוגמת למבורגיני אוונטדור, ו- בוגאטי ויירון, תוך חסכון משמעותי בהוצאות בסעיף הדלק, עקב הצימאון הרב בו ידועים מנועי ביצועים אלו, גם אם נוהגים ברכב בצורה מתונה.