טסלה חשפה באירופה את מתיחת הפנים של המודל 3, הדגם הנמכר ביותר של החברה עד כה, אחרי שנים כמעט ללא שינויים בעיצוב הרכב או באבזור הפנימי. גרסת 2024, שכבר זמינה לרכישה גם בישראל, מציעה בעיקר שינויים בעיצוב החיצוני והפנימי, באבזור, וביעילות הרכב, שמשפרת את טווח הנסיעה.
- עיצוב חדש ועדכני יותר.
- הטווח גדל ל-513 ק״מ לגרסת הבסיס או 629 ק״מ לגרסת ה-LR.
- אבזור משודרג הכולל בין היתר אוורור למושבים, ומסך מולטמדיה ליושבים בחלק האחורי.
- מערכת הנעה וסוללה זהות לדגם היוצא.
- נסיעה שקטה יותר הודות לבידוד רעשים משופר.
- תא מטען בנפח של 594 ליטרים.
- שתי גרסאות – בסיס וטווח ארוך, ללא גרסת ביצועים.
- מחיר התחלתי: 205,630 שקלים.
השינויים העיצוביים העיקריים הם בחזית הרכב, עם פנסים קדמיים צרים וחדים יותר, עם פגוש קדמי חלק ללא כונסי אוויר בצידי הרכב או פנסי ערפל לצידם, ובחלק האחורי שכולל בין היתר עיצוב מעודכן לפנסים האחוריים, ואת הכיתוב TESLA לאורך החלק האחורי. שינויים נוספים הם בחישוקי הגלגלים, שזוכים לעיצוב מעודכן שלדבר החברה משפר את יעילות וטווח הרכב.
מעבר לנראות, העיצוב החדש אווירודינמי יותר. המשמעות בפועל היא טווח נסיעה גבוה יותר מהגרסה הנוכחית, וזאת למרות סוללה ומערכת הנעה זהות.
ניתן כבר כיום לרכוש את הרכב באתר החברה גם בארץ, עם מועדי אספקה משוערים באוקטובר ונובמבר הקרובים. אך כעת ניתן לרכוש רק את גרסת הבסיס או הטווח הארוך, ונראה שטסלה הסירה את האפשרות לרכוש את גרסת הביצועים (Performance).
פנים הרכב ואבזור
גם פנים הרכב זוכה לעדכון בעיצוב, עם עיצוב חדש לדשבורד הכוללת תאורת אווירה הנמתחת לאורך השמשה הקדמית. טסלה זנחה את בורר מצבי הנהיגה ומוט האיתות לצידי ההגה, השליטה על מערכת האיתות מתבצעת דרך שני כפתורים הממוקמים על ההגה, ובורר מצבי הנהיגה – דרך המסך, שינויים שהופכים את פנים הרכב לנקי ומינמליסטי אף יותר, אך יכולים להשפיע לרעה על חווית הנהיגה והשימוש ברכב.
כלל המושבים עשויים מעור טבעוני, בדומה לגרסה הנוכחית, אך עם אוורור למושבים הקדמיים, בנוסף לחימום הקיים בכלל המושבים, וחימום או קירור אוטומטי של המושבים בהתאם לטמפרטורת הגוף.
עבור הנוסעים מאחור יש מסך מולטימדיה בגודל 8״ (מסך מגע) הממוקם במרכז הרכב, דרכו ניתן לשלוט על המיזוג ולצפות בסרטים, מה שמייתר עוד יותר את מתחם הדרייב אין והטעינה שטסלה מקימה בימים אלו.
גם תא המטען האחורי של הרכב גדל ל-594 ליטרים לעומת 561 ליטרים בגרסה היוצאת, אך נראה שגם בגרסה החדשה תא המטען מוארך ופחות נגיש ונוח לשימוש.
שקטה יותר עם מערכת שמע משודרגת
בגרסה החדשה כלל השמשות והחלונות עשויים מזכוכית אקוסטית, בניגוד לגרסה הנוכחית בה רק השמשה הקדמית והחלונות הקדמיים עשויים מזכוכית אקוסטית. בנוסף מערכת השמע של הרכב מצוידת ב-17 רמקולים לעומת 14 רמקולים. כבר היום יש למודל 3 מערכת שמע מעולה, שנשמעת טוב יותר מחלק גדול ממערכות השמע הממותגות המותקנות בחלק מהרכבים, אך מספר רמקולים גבוה יותר לא בהכרח מעיד על איכות שמע טובה יותר.
מעבר לכך הרכב מצויד בשני מיקרופונים במקום אחד, שינוי שאמור לשפר את איכות הקול בשיחות טלפון או פקודות קוליות, אם כי מעולם לא נתקלתי או שמעתי על בעיות עם המיקרופון של הרכב.
סוללה זהה, טווח משופר
מאז 2017, השנה בה טסלה מודל 3 נכנסה לייצור סדרתי, טסלה שדרגה מספר פעמים את הסוללה ומערכת ההנעה, אך כמעט ולא שינתה את העיצוב החיצוני או הפנימי. נראה שהפעם מדובר בשינוי הפוך – עם שינויים בעיצוב ובאבזור, אך לא במערכות ההנעה והסוללה.
למרות סוללות זהות לגרסאות הנוכחיות, הודות לעיצוב אווירודינמי יותר ולצמיגים יעילים יותר, הדגם החדש מקבל טווחי נסיעה גבוהים יותר לפי התקן, העומדים על 513 ק״מ לגרסת הבסיס, ו-629 ק״מ לגרסת הטווח הארוך. חשוב לציין כי יש הבדל גדול בין הטווחים המוצהרים לבין טווח הנסיעה בפועל, וטווחי הנסיעה בפועל צפויים להיות נמוכים יותר.
מערכות ההנעה נשארו זהות, עם הנעה אחורית בגרסת הבסיס, והנעה כפולה בגרסת הטווח הארוך, אך נראה שמהירות הנסיעה הוגבלה ל-201 ק״מ בגרסת הטווח הארוך, שעמדה עד כה על 225 קמ״ש. בנוסף אין שינוי במהירויות הטעינה המהירה, העומדות על 170 קילוואט לגרסת הבסיס ו-250 קילוואט לגרסת הטווח הארוך.
למרות זאת, סביר להניח כי בעתיד החברה תשדרג גם את מערכות ההנעה והסוללה, וייתכן כי נראה בקרוב שדרוג במהירות הטעינה, שכן החברה החלה לפרוס את מטעני ה-V4 בהספקים של עד 350 קילוואט.
מחירים ואחריות
כפי שכתבנו, טסלה מודל 3 נמכרת כעת בשתי גרסאות בלבד – גרסת בסיס וטווח ארוך (Long Range):
גרסה | טווח (WLTP) | הנעה | מחיר התחלתי |
---|---|---|---|
טסלה מודל 3 בסיס | 513 ק״מ | אחורית | 205,630 ש״ח |
טסלה מודל 3 טווח ארוך | 629 ק״מ | כפולה | 242,767 ש״ח |
- האחריות על הרכב עומדת על 4 שנים או 80,000 קילומטרים.
- האחריות על הסוללה ומערכת ההנעה עומדת על 8 שנים או 160,000 ק״מ לגרסת הבסיס, ו-8 שנים או 192,000 ק״מ לגרסת הטווח הארוך.
מה אתם חושבים על מתיחת הפנים של המודל 3? ספרו לנו בתגובות.
השבוע קניתי ואחרי כמה נסיעות מיתברר שטסלה עשו טעות כששמו את ההפעלת איתות לפניה על ההגה אתה כול הזמן צריך להיסתכל שאתה לוחץ על הכפתור הנכון והבעיה העיקרית זה כשנימצאים בכיכר וההגה מסובב ולא יודעים אפה לילחוץ אני מאמין שטסלה הבינה את הטעות ותשנה את זה בעתיד
התאורה היא לרוחב השמשה הקדמית וגם הכיתוב tesla הוא לרוחב המכונית ולא לאורכה, לא הוספת כי שקעי הטעינה הם 65 וואט וניתן לטעון מהם אפילו מחשב נייד, טעינה אלחוטית משופרת, משענת יד משופרת בין המושבים האחוריים, תוספת רמקולי סאב וופר עדכניים למערכת שמע משודרגת – הם לא דבר של סתם. ההשקעה והמחיר הם בהתאם